Τελευταία Νέα
Ιούλ 27

Ομιλία Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή επί του Ν/Σ “Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς και άλλες διατάξεις

 

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Ν/Σ του Υπουργείου  Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο: «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, ρύθμιση της οικονομικής δραστηριότητας, αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, πρόστιμα για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων, ρύθμιση θεμάτων για τη βιομηχανία, τις ιδιωτικές επενδύσεις, τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, την έρευνα, την καινοτομία και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και λοιπές διατάξεις»

 

«Ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε Πρόεδρε και σας ευχαριστώ και πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια για το θέμα των ναυπηγείων της Ελευσίνας. Θα αναφερθώ εκτενώς σε αυτά κατά της διάρκεια της ομιλίας μου.

Πριν δώσω απαντήσεις, να πω ένα θέμα που έχει σημασία τεχνικής φύσεως. Θα κάνω δεκτές τρεις βουλευτικές τροπολογίες.  Η πρώτη είναι  του κυρίου Βασίλη Οικονόμου με θέμα “Παράταση αναστολής πλειστηριασμών πυρόπληκτων στο Δήμο Ραφήνας και Μαραθώνος”. Αφορά τους πυρόπληκτους από το Μάτι και τους δίνουμε ένα χρόνο ακόμα παράταση.

Η δεύτερη είναι  του κυρίου Πλεύρη. Την είχαμε αναφέρει στην Επιτροπή. Έχει να κάνει με τη δυνατότητα να μπορεί να ορίζεται Διευθύνων Σύμβουλος στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων Α.Ε., και δημόσιος υπάλληλος εφόσον πληροί τα σχετικά κριτήρια. Με τον ισχύοντα νόμο δεν μπορούσε δημόσιος υπάλληλος να πάρει αυτή τη θέση. Εμείς κρίνουμε ότι πρέπει να επιτρέπεται και στους δημοσίους υπαλλήλους για λόγους ίσης αντιμετώπισης, εφόσον επιθυμούν, να βάζουν υποψηφιότητα και αφού πληρούν τα κριτήρια που βάζουμε, να μπορούν να παίρνουν αυτή τη θέση.

Και η 3η τροπολογία την οποία κάνουμε δεκτή, είναι  του κυρίου Βασίλειου- Πέτρου Σπανάκη και αφορά στην παράταση κάποιων αδειών, προθεσμιών και άρση της ανάκλησης επαγγελματικών αδειών υπαίθριου εμπορίου για κοινωνικούς λόγους σε σχέση με τους εργαζόμενους στις λαϊκές αγορές.

Αυτές οι τρεις βουλευτικές τροπολογίες γίνονται δεκτές. Να πω και τους αριθμούς για τα πρακτικά. Του κυρίου Σπανάκη είναι  Β426/30, του κυρίου Πλεύρη είναι  423 και ειδικώς 27 και του κυρίου Βασιλείου Οικονόμου είναι  424 και ειδικός αριθμός 28. Αυτές οι τρεις τροπολογίες γίνονται δεκτές και μπαίνουν μέσα στο σχέδιο νόμου. Παρακαλώ πολύ για τα πρακτικά. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Τώρα, πάμε λίγο στις απαντήσεις. Ξεκινάω με τον κύριο Τζανακόπουλο. Σας άκουγα κύριε Τζανακόπουλε που λέγατε, για το ότι η κυβέρνηση  Μητσοτάκη υποχωρεί στον εκβιασμό των αγορών.

Κάνατε μία ανάλυση για το πως οι αγορές με την άνοδο του χρυσού, τεχνητή προφανώς για εσάς, προσπαθούν να εκβιάσουν τις κυβερνήσεις και μία από τις κυβερνήσεις οι οποίες υφίστανται και όπως είπατε, αποδέχονται αυτόν τον εκβιασμό, είναι  η κυβέρνηση  του κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη.

Θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας κύριε Τζανακόπουλε. Έχετε δίκιο. Έχετε δίκιο. Και να πω και γιατί. Όταν ανέλαβε το Μέγαρο Μαξίμου ο κύριος Μητσοτάκης, έψαξε να δει που άφησε ο κύριος Τσίπρας το περίφημο νταούλι με το οποίο θα ήλεγχε τις αγορές. Όσο και να έψαξε όμως, αυτό το νταούλι δεν εβρέθη πουθενά. Άρα λοιπόν, για να επανέλθουμε στον πραγματικό κόσμο, όταν εδώ ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος εκφράζεις ένα κόμμα του οποίου ο Πρόεδρος και Πρωθυπουργός έχει πει αυτήν την απίστευτη ανοησία, και μετά έχει κάνει την κολοτούμπα του αιώνα, τώρα να προκαλείς για τον Μητσοτάκη αν υποχωρεί στις αγορές, πάει πολύ.

Λοιπόν, το μάθατε με τον πικρό τρόπο, ότι ναι, νταούλια για τις αγορές δεν υπάρχουνε και πράγματι, κύριε Τζανακόπουλε, η κυβέρνηση μας με υπευθυνότητα έχει καταφέρει να κρατήσει τα επιτόκια δανεισμού του ελληνικού δημοσίου στα χαμηλότερα επίπεδα από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού κράτους, πολύ χαμηλότερα από  ότι μας τα παραδώσατε και αυτό σημαίνει λιγότερα τοκοχρεολύσια για τον ελληνικό λαό και λιγότερο βάρος στο δημόσιο χρέος απ’ ότι επί ΣΥΡΙΖΑ.

Τώρα, να πω και για το Ελληνικό. Δεν έχω κάτσει να ενημερωθώ για να είμαι απολύτως ειλικρινής για τις λεπτομέρειες που πούλησε η κυρία Λάτση τις μετοχές της. Θα το πληροφορηθώ όμως, αφού μου το κάνατε το ερώτημα. Να μου κάνετε μία γραπτή ερώτηση. Δεν συνηθίζω να παίρνω τηλέφωνα σε χρηματιστηριακά γραφεία για να μαθαίνω. Αν θέλετε, πάρτε εσείς τηλέφωνο. Οι πωλήσεις των μετοχών της κυρίας Λάτση, δηλαδή της ιδιωτικής της περιουσίας γίνονται μέσω των χρηματιστηριακών γραφείων, είναι ιδιωτική της περιουσία και την πουλά όπου θέλει.  Έτσι δουλεύει στον καπιταλισμό το σύστημα, για το οποίο μιλάγαμε προηγουμένως και με το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.

Ξαναλέω, το που θα πουλήσει η κυρία Λάτση τις μετοχές της είναι δικός της λογαριασμός όχι κυβερνητικό ζήτημα.  Επειδή αναφέρατε μόνο το όνομα του κ. Ζαβού, του κυρίου Στέλιου Ζαβού, φαντάζομαι καλώς γνωρίζετε ότι ο κύριος Στέλιος Ζαβός είναι πολύ γνωστός θεσμικός επενδυτής και έκανε σειρά επενδύσεων στην Ελλάδα και επί κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα.

Δεν κατάλαβα, τώρα σας πείραξε ο Στέλιος Ζαβός;  Όταν ερχόταν εδώ και έκανε επενδύσεις επί Τσίπρα ήταν καλός ο Στέλιος Ζαβός;  Άρα αφήστε σε εμένα αυτά.

Όσον αφορά το όνομα Αλέξανδρος Σαμαράς επειδή έλεγα να το αφήσω αλλά αφού το επανέφερε ο κύριος Τσίπρας να μην το ξεχάσω, ήμασταν εδώ στη Βουλή την περασμένη Τετάρτη που ακούσαμε την περιγραφή του πως οι εισαγγελείς Τζούρας, Μανώλης και Τουλουπάκη σε συνεργασία με τον κύριο Παπαγγελόπουλο όπως τους κατηγορούμε, δηλαδή με την Κυβέρνηση Τσίπρα, ενώ ο κύριος Αλέξανδρος Σαμαράς ήταν σε κέντρο αποκατάστασης για την υγεία του, πήγαν και του  έσπασαν εξευτελιστικά τη θυρίδα καταπατώντας κάθε όριο αξιοπρέπειας. Πράξη για την οποία η κυρία Τουλουπάκη δεν είναι κατηγορούμενη.

Άρα λοιπόν εσύ όταν λες το όνομα Σαμαράς θα πλένεις το στόμα σου με οινόπνευμα πρώτα, εσύ ειδικά Τζανακόπουλε. Και τα υπόλοιπα θα τα δούμε πόσο μπλεγμένος ήσουν γιατί είμαστε ακόμα στην αρχή της ιστορίας και της διερευνήσεως.  Γέλα τώρα, μετά θα σε δούμε. Λες και δεν ξέρουμε εμείς ποιος οργάνωσε τη σκευωρία και ότι εσύ ήσουν μέσα, δεν το ξέρουμε, τώρα πρέπει να το μάθουμε. Τώρα που ξεκίνησε η έρευνα θα τα δούμε όλα και σε ποιον θα κοπούν τα γελάκια κύριε Τζανακόπουλε.

Λοιπόν, κλείνουμε τώρα εδώ και πάμε στα νομοσχέδια.  Άκουσα από πλείονες του ενός συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ ότι η Κυβέρνησή μας δεν έχει κανένα αναπτυξιακό σχέδιο, νομίζω το είπε και ο φίλτατος κύριος Κατρίνης και ότι δεν ξέρουμε που πάμε, στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα και διάφορα άλλα.

Λοιπόν, έχω πει ότι η πολιτική και δη σε αυτούς τους τομείς είναι κατ΄ εξοχήν εφαρμοσμένη τέχνη. Δεν είναι θεωρία. Ωραία είναι η θεωρία τα νταούλια και τα άλλα που λέγαμε πριν αλλά αυτά είναι μόνο για σόου.

Η ουσία στην πολιτική είναι τι ψάρια πιάνεις, τι αποτελέσματα φέρνεις.  Πάμε ένα χρόνο, λοιπόν, μετά τι κάναμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Είμαστε στο χρόνο, μπορούμε να κάνουμε και ένα μίνι απολογισμό.

Εννέα θέσεις άνοδος στον διεθνή πίνακα ανταγωνιστικότητας. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας εδώ και 11 χρόνια.  Στις άμεσες ξένες επενδύσεις στη θέση 29 από 35 στην καλύτερη θέση βρέθηκε η Ελλάδα εδώ και 14 χρόνια. Μάλιστα η Ernst & Young προβλέπει ότι τα επόμενα χρόνια και ιδιαίτερα στη βιομηχανία, οι προοπτικές ανόδου της Ελλάδας είναι εξαιρετικά σημαντικές. 

Στα έργα ΣΔΙΤ από το Global Infrastructure Fund που είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός παγκοσμίως που μετράει τα έργα ΣΔΙΤ για τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών η Ελλάδα κατέλαβε για το έτος 2019 τη δεύτερη θέση στον κόσμο.  Άρα έχουμε συν 9 στην ανταγωνιστικότητα, συν 6 από τις άμεσες ξένες επενδύσεις, δεύτερη στον κόσμο στα έργα ΣΔΙΤ.  Αυτά έχει κάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης αυτό τον ένα χρόνο.

Και αν το θέλετε και σε συγκεκριμένα έργα επειδή άκουσα διάφορους, μεταξύ αυτών και τον κύριο Αρσένη και άλλους που λέγανε τι φέρατε, πάμε να τα δούμε ένα-ένα με τη σειρά.

Κασσιόπη, ξεκίνησαν οι μπουλντόζες και το έργο έχει ήδη αρχίσει. Ένα έργο το οποίο τρεις κυβερνήσεις προσπαθούσαν να το βάλουν μπρος. Και η δική σας του κ. Τσίπρα ιδιαίτερα ασχολήθηκε χωρίς να τα καταφέρει.

Σώσαμε την Creta Farms με παρέμβαση προσωπική δική μου, πέρυσι το καλοκαίρι, όταν όλοι λέγατε εδώ ότι κακώς ενεπλάκην γιατί η εταιρία θα σκάσει στα χέρια μου. Η Creta Farms στο διάστημα αυτό ιδιωτικοποιήθηκε, άλλαξε μάλλον για να το πω πιο σωστά ιδιοκτήτη, διασώθηκαν οι θέσεις εργασίας και τα παραγόμενα προϊόντα είναι πάλι στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Landis + Gyr, η μεγαλύτερη ξένη επένδυση του 2020 στην Ελλάδα. Άμεση ξένη επένδυση, τεράστιος ελβετικός όμιλος που επέλεξε μεταξύ πολλών άλλων χωρών που έθεσαν υποψηφιότητα για να πάρει το εργοστάσιο την Κόρινθο, αγαπητέ κύριε Δήμα, και φτιάχνουμε εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.

ΜΙΡΟΥΜ ΕΛΛΑΣ, μισό δισεκατομμύριο. Κάναμε τα εγκαίνια με τον κύριο Παπαθανάση πριν από 2 εβδομάδες.

Kilada, άλλο μισό δισεκατομμύριο.

Σώσαμε την Eλληνική Bιομηχανία Ζάχαρης. Είχα και τη σύγκρουση με την κυρία Τζάκρη στην αρχή και δεν έχω ακόμα απάντηση αν θα ψηφίσει ή όχι την τροπολογία για να την αποσύρω ή όχι. Δεν άκουσα κάτι από τον κύριο Τζανακόπουλο. Περιμένω μία ρητή δήλωση, έτσι; Ωραία, η τροπολογία αν δεν ψηφιστεί από τον ΣΥΡΙΖΑ αποσύρεται. Το ξεκαθαρίζω.

Όπου η συγκεκριμένη εταιρεία θυμίζω μας παραδόθη με τους τευτλοπαραγωγούς έξω από το Υπουργείο Ανάπτυξης να μας λένε: μας υποσχέθηκε ο κύριος Τσίπρας και ο κύριος Πιτσιόρλας ότι εφόσον σπείρουμε τους καρπούς, θα ξέρει το κράτος που θα πάρει τα ζαχαρότευτλα και είχαμε μείνει όλοι ενεοί. Βρήκαμε τελικώς επενδυτή.

Πάμε στα ναυπηγεία τώρα, να πω εδώ τη συγκεκριμένη είδηση για να ξέρουμε. Ολοκληρώσαμε την μεταβίβαση στο Νεώριο Σύρου, που ναι μεν είχε ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ως γνωστόν είχε παντελώς κολλήσει. Άλλωστε για αυτό έχει δώσει σειρά συνεντεύξεων ο ιδιοκτήτης, κύριος Ξενοκώστας και καταφέραμε να κάνουμε τα εγκαίνια και της οριστικής μεταβιβάσεως του ναυπηγείου και της πληρωμής όλων των δεδουλευμένων  των εργαζομένων τον Νοέμβριο. Σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι πριν από περίπου 25 λεπτά μου ανακοίνωσαν ότι όλοι οι παλαιοί ιδιοκτήτες που είχαν συμφωνήσει, ήτοι εκπροσωπούνται στο 53,46% του μετοχικού κεφαλαίου της Νεώριον Α.Ε. που είναι  ο ιδιοκτήτης της εταιρείας των Ναυπηγείων Ελευσίνος, υπέγραψαν στο συμβολαιογράφο την μεταβίβαση των μετοχών τους στην ενδιάμεση εταιρεία συμφερόντων  ΟΝΕΧ για να γίνει η μεταβίβαση στο νέο ιδιοκτήτη μετά από την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας.

Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο. Ψηφίσαμε την τρίμηνη παράταση ακριβώς γιατί υπάρχει σχέδιο, αλλιώς δεν θα ψηφίζαμε. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία  του “Due Diligence” που ζήτησε ο Αμερικανικός διακυβερνητικός επενδυτικός Οργανισμός DFC.

Αυτό θα κρατήσει λιγότερο από 60 μέρες. Στόχος μας είναι  να έχει τελειώσει μέχρι τέλος του χρόνου, οπότε και θα μπορούμε να πάμε στα δικαστήριο να κάνουμε την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106βδ, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα τους και να περάσει το ναυπηγείο Ελευσίνας στη διαχείριση της εταιρείας ΟΝΕΧ κατά το πρότυπο που έγινε στα ναυπηγεία Σύρου.

Βεβαίως είναι  ένα πολύ – πολύ μικρότερο σε σχέση με αυτό της Ελευσίνας. Άρα, βρήκαμε επενδυτή να βοηθήσει τον ενδιαφερόμενο επενδυτή για τη διαχείριση του ναυπηγείου, να έχει τα χρήματα για να γίνει αυτή η μεταβίβαση.

Υπενθυμίζω ότι και εδώ σε πολιτικό επίπεδο και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει τα ναυπηγεία Ελευσίνας να μεταφερθούν στην εταιρεία ΟΝΕΧ και μάλιστα με ένα συμφωνητικό που είχε υπογραφεί και από τον κύριο Τσίπρα, τότε Πρωθυπουργό, αλλά που δεν είχε βρεθεί τότε η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου.

Την εξασφαλίσαμε κατόπιν αιτήματος και του κυρίου Πρωθυπουργού, στον Λευκό Οίκο, στον Πρόεδρο Τραμπ, στις δικές μου συνομιλίες με τον ομόλογό μου κύριο Γουίλμπουρ Ρος, στις συνομιλίες μας με τον κύριο Παπαθανάση και την DFC και είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι είμαστε πολύ κοντά ένα όνειρο και ένα πρόβλημα δεκαετιών να βρει τη λύση του και επιτέλους η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία να πάρει ξανά μπρος και να παράσχει πολλές θέσεις εργασίας.

Και έρχομαι για να μπω και στο νομοσχέδιο για το Ελληνικό. Εδώ στο Ελληνικό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πραγματικά έφυγε ο κύριος Φάμελλος αλλά δεν πειράζει είναι η κυρία Πέρκα εδώ που το ξέρει καλύτερα από όλους το θέμα.

Ξέρετε, εμένα μου αρέσει η πολιτική να έχει γενναιότητα και να αναγνωρίζουμε ο ένας τι κάνει ο άλλος. Και είπα από την πρώτη στιγμή επειδή βλέπω ότι η κυρία Πέρκα έπαιξε καθοριστικό ρόλο για να ξεκολλήσει το Ελληνικό, της απονείμω για άλλη μια φορά δημοσίως τα εύσημα για αυτό.

Προφανώς δεν κατάφερε να το βάλει μπρος.  Ήταν πιο δύσκολο για εκείνη από ένα κόμμα και μια Κυβέρνηση όπου στο Ελληνικό ήταν σαν τον Ιανό, είχαν δυο πρόσωπα.  Οι μισοί το ήθελαν οι άλλοι μισοί δεν το ήθελαν. Εγώ είχα πιο εύκολη δουλειά γιατί είχα έναν Πρωθυπουργό από πίσω που έσπρωχνε και μια κοινωνία και ένα κόμμα που ήθελε να το κάνουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα.

Αλλά επειδή μου λέτε συνέχεια για τις δηλώσεις μου και τις δηλώσεις του Μητσοτάκη επί μια εβδομάδα.  Για να δούμε λοιπόν τις δηλώσεις.

26/10/17 Αλέκος Φλαμπουράρης: «η επένδυση στο Ελληνικό δεν έχει κολλήσει, δεν μπορεί απλώς να τρέξει πιο γρήγορα».  Το καταθέτω στα πρακτικά.  Πάρτε το, παρακαλώ πολύ.  Μην φεύγετε όμως γιατί θα δώσω αρκετά.

Σπίρτζης για Ελληνικό: «το 2018 θα παραχωρηθεί στον επενδυτή». Φύγατε τον Ιούλιο του ’19 και δεν είχατε φυσικά παραδώσει απολύτως τίποτα.

Πάμε τώρα.  Τι είπε ο Μητσοτάκης στα αλήθεια για το Ελληνικό; Ιδού η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη ως υποψηφίου Πρωθυπουργού τότε.  Μητσοτάκης για Ελληνικό: «την πρώτη εβδομάδα διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας θα ξεμπλοκάρει η επένδυση», είπε. Ούτε ότι θα μπουν μπουλντόζες είπε, ούτε ότι θα γίνει μεταβίβαση όπως λέτε, είπε.

Είπε ότι θα ξεμπλοκάρει η επένδυση.  Πάρτε το και αυτό.  Ξεμπλόκαρε την πρώτη εβδομάδα;  Την πρώτη μέρα ξεμπλόκαρε.  Όταν μας φώναξε με τον κύριο Παπαθανάση στο Μέγαρο Μαξίμου, μας ανέθεσε να αναλάβουμε αυτή την επένδυση, φωνάξαμε στο γραφείο μας τον κ. Οδυσσέα Αθανασίου, είναι το πρώτο επίσημο δελτίο τύπου του Υπουργείου Ανάπτυξης, τον Διευθύνοντα σύμβουλο της LAMDA.

Υπενθυμίζω, ότι την Παρασκευή προ των εκλογών η εταιρία LAMDA είχε βγάλει δελτίο τύπου ότι αποχωρεί από την επένδυση στο Ελληνικό εάν δεν ακυρωνόταν η τότε Κοινή Υπουργική Απόφαση που είχε εκδώσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο Πολιτισμού θα μπορούσε να παρεμβαίνει σε κάθε στάδιο της επενδύσεως, σε κάθε τούβλο που θα έμπαινε πάνω σε άλλο τούβλο, και τότε είχε πει η εταιρία ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. ότι αποχωρεί από την επένδυση.

Τρεις μέρες μετά, όχι μια εβδομάδα, τρεις μέρες μετά η εταιρία LAMDA με επίσημη δήλωσή της είπε ότι επανέρχεται στην επένδυση και προχωράει κανονικά. Άρα αυτό που είπε ο Μητσοτάκης έγινε ακριβώς πραγματικότητα, ακόμα γρηγορότερα από τη μια εβδομάδα.  Και τώρα τι είχα πει εγώ για το Ελληνικό. Παίρνετε μία δήλωσή μου κύριοι στις προγραμματικές δηλώσεις, που είχα πει ότι ο στόχος είναι να μπουν οι μπουλντόζες μέχρι τέλος του χρόνου και αυτή μου κοπανάτε συνέχεια.

Πράγματι, στις προγραμματικές δηλώσεις αυτός ήταν ο στόχος. Ένα μήνα μετά, μόλις είδαμε την πολυπλοκότητα του έργου είπαμε, τέλος του χρόνου ο στόχος, αρχές 2020 θα μπει η μπουλντόζα. Αυτό το έχω πει πάνω από 1.000 φορές έκτοτε. Ποια είναι  η καθυστέρηση, αν την πούμε καθυστέρηση που υπέστημεν; Όταν λέμε αρχές 2020, νομίζω θα μας δώσετε τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο. Πολύ ωραία. Και μπήκαν τον Ιούνιο.

Να δεχθώ λοιπόν ότι πέσαμε έξω 4 μήνες κύριε Κατρίνη; Τέσσερις μήνες. Μάλιστα. Καλά θα έρθω αμέσως μετά για αυτό. Τέσσερις μήνες. Γιατί κύριε Κατρίνη μου τέσσερις μήνες; Μήπως στο ενδιάμεσο υπήρχε μια δικαστική διαμάχη δυο εταιρειών που δεν έχει σε αυτό προφανώς καμία σχέση και κανέναν έλεγχο η Κυβέρνηση

Ευτυχώς  είναι  εδώ η κυρία Πέρκα. Βάσει του νόμου για το Ελληνικό, η μεταβίβαση των μετοχών μπορεί να γίνει μόνο αφού θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το καζίνο. Δεν μπορεί πριν. Ξαναλέω, η μεταβίβαση των μετοχών δεν μπορεί να γίνει πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία  του διαγωνισμού για το καζίνο. Άρα, η δικαστική διαμάχη για το καζίνο ήταν ο πυρήνας του έργου. Χωρίς το καζίνο δεν υπάρχει Ελληνικό.

Πότε αποφάσισε η LΑMDA να βάλει τις μπουλντόζες για την κατεδάφιση των αυθαιρέτων και να πληρώσει, που εξηγούσα προηγουμένως στον κύριο Αρσένη; Όταν εξεδόθη από το Συμβούλιο της Επικρατείας η ακύρωση της αιτήσεως αναστολής των ασφαλιστικών μέτρων της εταιρείας Hard Rock. Όταν δηλαδή οι νομικοί της LAMDA είπανε, πλέον αισθανόμαστε ασφαλείς έχοντας κερδίσει την πρώτη Επιτροπή, τη δεύτερη Επιτροπή, την τρίτη Επιτροπή και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Είπαν μάλιστα, τώρα έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη, μπορούμε να πάμε να πληρώσουμε και να βάλουμε τις μπουλντόζες.

Πριν βγει η απόφαση του ΣτΕ δεν μπορούσαν να μπουν οι μπουλντόζες. Για αυτό είχε σχέση κύριε Κατρίνη που βιάζεστε ο διαγωνισμός για το Ελληνικό και η διαμάχη των δύο εταιρειών με αυτήν την ολιγόμηνη καθυστέρηση. Άρα, παρακαλώ πολύ αν θέλετε να με κατηγορήσετε, να με κατηγορήστε για πραγματικά γεγονότα.

Πάμε τώρα, κυρία Πέρκα, μια και εσείς μείνατε να υπερασπιστείτε την τιμή της επενδύσεως. Το αν έχουν ξεκινήσει τα έργα ή όχι. Ασφαλώς και τα έργα έχουν ξεκινήσει. Αντί να αντιδικούμε στη Βουλή, δεν έχουμε παρά να πάρουμε όσοι δεν το πιστεύουμε, το αυτοκίνητό μας. Αν περνάς από την παραλιακή Δευτέρα με Παρασκευή βλέπεις τη διαφορά δια γυμνού οφθαλμού.

Ποια είναι  η διαφωνία;  Ότι δεν έχει γίνει η μεταβίβαση των μετοχών.  Μα το είπαμε, η μεταβίβαση των μετοχών θα γίνει όταν εκδοθεί η οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.  Πότε προβλέπεται;  Θεωρητικά θα μπορούσε και στην επόμενη Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας που είναι στα μέσα Σεπτεμβρίου. 

Εφόσον εκδοθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα γίνει η μεταβίβαση. Μπορώ εγώ ως Υπουργός Ανάπτυξης να παρέμβω στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να καθορίσω πότε και ποια απόφαση θα βγάλει; Προφανώς και όχι, Παπαγγελόπουλος είμαι;  Γεωργιάδης είμαι.

Άρα λοιπόν θα περιμένουμε να αποφασίσει το δικαστήριο. Αυτή είναι η σωστή απάντηση. Έχουμε μια σχετική αισιοδοξία για το τι θα γίνει;  Βεβαίως και έχουμε.  Γιατί έχουμε;  Γιατί μέχρι τώρα αυτή η υπόθεση έχει κριθεί στην Επιτροπή Διενέργειας του διαγωνισμού, στην Ανώτατη Επιτροπή Παιγνίων, στην Ανώτατη Αρχή Διοικητικών Προσφυγών και σε επίπεδο ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ. Θα ήταν οξύμωρο και αντιφατικό να έρθει η Ολομέλεια του ΣτΕ να πει ξαφνικά κάντε το ανάποδο. Αλλά δεν αποκλείεται, έχει δικαίωμα να το κάνει. Άρα πρέπει να περιμένουμε.

Αυτή είναι η απάντηση. Άρα και το Ελληνικό ξεκίνησε και είναι εκεί και προχωράει.  Γιατί αν είχε γίνει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μεταβίβαση των μεριδίων δεν θα ξεκίναγε το Ελληνικό από τις κατεδαφίσεις;  Την άλλη μέρα μόλις θα έπαιρνε το ελληνικό δημόσιο τα μερίδια θα πήγαιναν να βάλουν έναν ουρανοξύστη στη μέση;

Πρώτα θα γκρεμίσουν αυτά που πρέπει να γκρεμίσουν, μετά θα καθαρίσουν τον χώρο, μετά θα αρχίσουν να σκάβουν. Ε, εμείς κερδίσαμε χρόνο λοιπόν. Πήγαμε γρηγορότερα.

Τώρα, εδώ δέχομαι δυο ειδών κριτικές.  Γιατί πήγατε γρηγορότερα λέει ο κύριος Αρσένης και δεν περιμένατε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των προσφυγών των υπολοίπων; 

Θέλω εδώ να δώσω άλλη μια απάντηση που δεν έδωσα το πρωί.  Φαντάζεστε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να περίμεναν οι κυβερνήσεις να ξεκινήσει μια επένδυση όταν θα τελείωναν όλες οι τυχόν προσφυγές όποιου πήγαινε να καταθέσει προσφυγή σε μια επένδυση. Στη σύμβαση δύναται η εταιρία να περιμένει, δεν είναι υποχρεωτικό, έχει δικαίωμα να περιμένει η εταιρία. Η εταιρία λοιπόν ξεκαθάρισε ότι η μόνη απόφαση του ΣτΕ που την αφορά και περιμένει είναι το καζίνο.

Για ποιο λόγο το καζίνο;  Γιατί έχει πολύ μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.  Αυτό που υπονόησε το πρωί ο κύριος Αρσένης θα ήταν ότι θα είχαμε μια Κυβέρνηση που θα έλεγε οποτεδήποτε κάποιος αντιδράσει σε μια επένδυση, θα κάνει μια προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα περιμένουμε να εκδικαστεί η προσφυγή του, μόλις θα τελείωνε η προσφυγή του θα πήγαιναν σε επόμενο να κάνει προσφυγή, μετά ένας τρίτος επόμενος και εις τον αιώνα τον άπαντα. Θα περίμεναν όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας να τελειώσουν με τις προσφυγές τους για να γίνουν οι επενδύσεις.

Προφανώς, κύριε Αρσένη, αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει. Και πριν πάω στα του νομοσχεδίου να πω και το εξής: είναι ολίγον λυπηρό το ότι δεν έχετε μάθει ακόμα πως λειτουργεί η Βουλή.  Κάνατε κάτι που έβλαψε και το κόμμα σας και εσάς.

Εφόσον θέλατε να μου απαντήσετε το πρωί, δεν χρειαζόταν να δηλωθείτε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, να μιλήσετε 1,5 λεπτό επί του προσωπικού και να χάσει το κόμμα σας το δικαίωμα παρεμβάσεως κοινοβουλευτικού εκπροσώπου. Θα σηκώνατε το χέρι σας, θα ζητάγατε το λόγο επί προσωπικού, θα μου απαντούσατε κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο και θα είχε το κόμμα σας 12 λεπτά για να μιλήσει για το νομοσχέδιο εφόσον έχει τόσο μεγάλη αντίρρηση σε αυτά που κάνουμε.

Ο τρόπος που χειριστήκατε το δικό σας χρόνο, εντελώς λανθασμένος, αντιπαραγωγικός και βλαπτικός για το κόμμα σας, δείχνει ότι δυστυχώς δεν έχετε ακόμα καταλάβει τίποτα από το πως λειτουργούν πράγματα σε αυτόν τον πλανήτη. Είστε εκτός τόπου και χρόνου.

Πάμε τώρα να πούμε και λίγα λόγια για το νομοσχέδιο. Για να απαντήσω και σε αυτά τα οποία έχουν ακουστεί. Όπως είπα πριν, η πολιτική είναι  εφαρμοσμένη τέχνη. Δεν  είναι  θεωρία. Είναι  το τι κάνεις. Πάμε λοιπόν. Μιλάμε για το παρεμπόριο. Ιούλιος ’18 – Ιούνιος ’19. Έλεγχοι 3.940. Ιούλιος ’19 – Ιούνιος ’20. Έλεγχοι 20.278. Το πρώτο κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ, 3.940. Το δεύτερο κυβέρνηση  Κυριάκου Μητσοτάκη, 20.278. Από 3.940,  20.278. Δεν λέω τα υπόλοιπα νούμερα. Είναι  εξίσου καταιγιστικά. Τι θα πει αυτό; Ότι η Κυβέρνησή μας έδειξε από την αρχή πάρα πολύ μεγάλη φροντίδα και πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο να πατάξουμε το παραεμπόριο.

Και πράγματι, τα αποτελέσματα στον πραγματικό κόσμο, όπως στη μάχη μας κατά του παρεμπορίου αυτόν τον ένα χρόνο, είναι  εντυπωσιακά. Αισθάνομαι εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό που έχουμε κάνει.

Θέλω από του βήματος της Βουλής να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον αρμόδιο Υφυπουργό κύριο Παπαθανάση για αυτήν τη μεγάλη επιτυχία. Τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα κύριο Σταμπουλίδη για αυτή τη μεγάλη επιτυχία και τον επιχειρησιακό διευθυντή, κύριο Μελισσινό για αυτή τη μεγάλη επιτυχία.

Το γεγονός ότι δουλέψαμε ομαδικά με τόσο μεγάλη αφοσίωση για να επιτύχουμε αυτό το σημαντικό σκοπό, είναι  μεγάλος έπαινος για την Κυβέρνησή μας και για την Ελλάδα  μας σε αυτή τη δύσκολη εποχή.

Το παρεμπόριο -δυστυχώς άκουσα τον κύριο Αρσένη περίπου να υπερασπίζεται τους μικροπωλητές που κάνουν αυτή τη δουλειά-αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πληγές, τόσο κατά των δημοσίων εσόδων με απώλεια δισεκατομμυρίων σε φόρο προστιθέμενης αξίας κάθε χρόνο, όσο και στα ασφαλιστικά ταμεία, καθόσον οι εργαζόμενοι στο κύκλωμα αυτό είναι  ανασφάλιστοι με δισεκατομμύρια εισφορές οι οποίες χάνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, όσο φυσικά και στην ίδια την αγορά και στον ανταγωνισμό της, καθώς επιχειρήσεις νόμιμες πληρώνουν ενοίκια, ασφαλιστικές εισφορές και φόρους, πρέπει να ανταγωνιστούν ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν απολύτως κανένα έξοδο και ζούνε μόνο λαθραία από παρεμπόριο.

Οφείλω να πω ότι σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε επιπλέον τη μεγάλη απάτη της κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας, όταν τα παραγόμενα από το παρεμπόριο προϊόντα αντιγράφουν, κοινώς τα προϊόντα μαϊμού όπως έχουμε συνηθίσει να τα λέμε, παραβιάζοντας κάθε έννοια πνευματικής ιδιοκτησίας των ανθρώπων που έχουν ξοδέψει χρόνο,  χρήμα και κόπο για να παράξουν τέτοιου είδους αυθεντικά προϊόντα.

Άρα, το παραεμπόριο είναι εν τω συνόλω μια τεράστια ζημιά. Και ερχόμαστε σήμερα εδώ και τι λέμε; Φτάσαμε από τους 3.900 ελέγχους, κύριε Βιλιάρδε, στους 20.000.  Και φτάσαμε στα πρόστιμα 600% πάνω και φτάσαμε στις κατασχέσεις 1000% πάνω.

Κάναμε τα όρια που αυτός ο διοικητικός μηχανισμός μπορούσε να κάνει.  Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Χρειαζόμαστε να κάνουμε περισσότερα. Ε, για να κάνουμε περισσότερα χρειαζόμαστε συνένωση των υπηρεσιών, τη δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερη επιχειρησιακή ετοιμότητα και μεγαλύτερη ταχύτητα και περισσότερα μέσα. Αυτό ακριβώς κάνει αυτό το νομοσχέδιο.

Αυξάνει τις επιχειρησιακές μας δυνατότητες ώστε ερχόμενος του χρόνου εδώ να σας πω Ιούνιος-Ιούλιος ’20 με Ιούνιος ’21 όχι 20.000 έλεγχοι αλλά 200.000 έλεγχοι.  Αυτό θα ήταν μια πολύ μεγάλη επιτυχία.  Αυτό θέλουμε να κάνουμε λοιπόν και δεν καταλαβαίνω πως μπορεί κάποιος στα σοβαρά να διαφωνήσει σε αυτό.

Θα κερδίσουν και οι δικοί σας ψηφοφόροι αν πατάξουμε το παρεμπόριο. Θα κερδίσουν και οι δικοί σας άνθρωποι αν πατάξουμε το παρεμπόριο. Θα κερδίσουμε όλοι, όλη η Ελλάδα αν πατάξουμε το παρεμπόριο. Δεν μπορεί να διαφωνούμε σε αυτό ούτε να ακούω επιχειρήματα του τύπου «κυνηγάτε τους μικροπωλητές».

Ακούστηκαν διάφορα για τη μετανάστευση ότι και εκεί δεν έχουμε σχέδιο. Με συγχωρείται, αγαπητέ από την Ελληνική Λύση, δεν θυμάμαι το επώνυμό του, ήταν πολύ αξιοπρεπής αλλά δεν θυμάμαι το επώνυμο, είπε ότι δεν έχουμε σχέδιο στη μετανάστευση.

Με συγχωρείται, εδώ πια χάνουμε κάθε αίσθηση επαφής με την πραγματικότητα. Ξέρετε πόση είναι η μείωση των λαθρομεταναστευτικών ροών το τελευταίο εξάμηνο;  Άνω του 92%. Η χρονιά 2019 με 2020 είναι 92% κάτω, 92%.  Συγνώμη, αν είχαμε σχέδιο τι θα κάναμε δηλαδή;

Δεν περνάει βάρκα, δεν περνάει κανένας από τον Έβρο, έχουμε ασφαλίσει παντελώς τα σύνορα. Και ποια είναι τώρα η κριτική;  Ότι επιταχύνονται λέει οι διαδικασίες παροχής ασύλου.  Μα δεν ξέρετε ότι για να επιταχυνθούν οι απελάσεις οι οποίες πάλι ξεκίνησαν τώρα, πριν από λίγες μέρες, βάσει του διεθνούς δικαίου πρέπει πρώτα να έχεις εξετάσει το αίτημα παροχής ασύλου;  Αν δεν έχεις εξετάσει το αίτημα παροχής ασύλου δεν μπορείς να κάνεις απέλαση. Το ότι αυξάνεται η ταχύτητα εξετάσεως των αιτημάτων παροχής ασύλου είναι ο μοναδικός τρόπος για να απελάσεις όλους τους λαθρομετανάστες.

Αντί λοιπόν να λέτε ένα μπράβο που η Κυβέρνησή μας πραγματικά βάζει σε τάξη αυτό το θέμα και παράγει πραγματικά αποτελέσματα έχετε πάλι να γκρινιάξετε έτσι απλώς για να γκρινιάξετε.

Τώρα, άκουσα, δεν θυμάμαι ποιος από όλους το είπε, ίσως πάλι η Ελληνική Λύση να ήταν, μια κριτική προς το Υπουργείο Ανάπτυξης τώρα λέει που πήραμε την αρμοδιότητα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων της ΕΡΤ κλπ. θα το κοιτάξει μήπως παρουσιάσει διάφορες ειδήσεις.

Θέλω να το ξεκαθαρίσω αυτό γιατί έχει ακουστεί πολύ και στο διαδίκτυο. Δεν έχει πάρει το Υπουργείο Ανάπτυξης καμία αρμοδιότητα επί όλων αυτών των οργανισμών.

Σύμφωνα με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, επί υπουργίας του κυρίου Γιάννη Δραγασάκη, το Νοέμβριο του 2019, η αρμοδιότητα Γενικού Εμπορικού Μητρώου των εν λόγω οργανισμών πέρασε στην Ειδική Υπηρεσία ΓΕΜΗ της αρμόδιας διεύθυνσης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μαζί δηλαδή με το μαζί με το γενικό ΓΕΜΗ.

Άρα, λοιπόν, η μόνη μεταβολή που έχει γίνει είναι ότι το ΓΕΜΗ του Υπουργείου Ανάπτυξης συμπεριλαμβάνει πια και τις ΔΕΚΟ. Δεν έχουμε πάρει καμία αρμοδιότητα επί των ΔΕΚΟ, ούτε και θέλουμε να έχουμε. Το ξεκαθαρίζω για να τελειώσει και αυτό.

Πάμε στην κριτική που ακούστηκε για τους αναπτυξιακούς νόμους και, αν θέλετε, την παροχή της δυνατότητας σε περισσότερους κλάδους της οικονομίας να παίρνουν  επιδοτήσεις, φορολογικές ελαφρύνσεις είναι το πιο σωστό, μέσω των αναπτυξιακών νόμων.

Κατ’ αρχάς, να πω προς τη συμπαθεστάτη κυρία Μανωλάκου και στον κύριο Παφίλη που μίλησε προηγουμένως: κοιτάξτε, επειδή ακριβώς εσείς μιλάτε για ένα άλλο σύστημα και εμείς για ένα άλλο σύστημα και εκεί η διαφωνία μας είναι καθαρή, τουλάχιστον να εξηγήσω πώς λειτουργεί το δικό μας σύστημα για να μη χάνουμε το χρόνο μας σε διαφωνίες χωρίς λόγο.

Είπατε, ο κύριος Παφίλης συγκεκριμένα, ότι οι αναπτυξιακοί νόμοι ενθαρρύνουν την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα. Όχι. Οι αναπτυξιακοί νόμοι υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και σε όλες τις χώρες του καπιταλισμού, να το πούμε πολύ απλά, ενισχύουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των κρατών ως προς την προσέλκυση επενδύσεων.

Γιατί, εάν δεν το έχουμε καταλάβει εδώ, όταν λέμε ότι ανεβήκαμε 6 θέσεις στις άμεσες ξένες επενδύσεις επί Κυριάκου Μητσοτάκη, ανεβήκαμε 6 θέσεις στις άμεσες ξένες επενδύσεις γιατί γίναμε περισσότερο ελκυστικοί για επενδύσεις. Γιατί δεν ανταγωνιζόμαστε μόνο τον εαυτό μας, ανταγωνιζόμαστε και τις άλλες χώρες.

Άρα, λοιπόν, για να μπορούμε να ανταγωνιστούμε και τις άλλες χώρες, πρέπει να έχουμε κίνητρα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτά τα κίνητρα έχουν εξισορροπηθεί μέσα από τον κεντρικό πίνακα κρατικών ενισχύσεων που εκδίδει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Γιατί τώρα μπορούμε και βάζουμε περισσότερους κλάδους, όπως βάλαμε εδώ στο παρόντα νόμο τα πάρκινγκ ή τα κέντρα αποκατάστασης και λοιπά;

Για ποιο λόγο; Διότι λόγω του COVID μας έδωσε για πρώτη φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το περιθώριο να αυξήσουμε κατά πολύ τα περιθώρια των κρατικών ενισχύσεων.

Συγκεκριμένα, στον κύκλο της μικρής και μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας από τα 500 εκατομμύρια τα πήγαμε στα 2 δισεκατομμύρια. Άρα έχουμε πολύ μεγαλύτερο περιθώριο παροχής κινήτρων.

Εφόσον έχουμε τετραπλάσιο περιθώριο παροχής κινήτρων κατόπιν της αδείας που λέγαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω των εκτάκτων συνθηκών, δεν έχουμε κανένα λόγο να αφήνουμε απέξω κλάδους οικονομίας που, αν θέλετε, σε ένα προηγούμενο καθεστώς όταν είχαμε μικρότερο περιθώριο και δε επαρκούσαν για όλους οι κρατικές ενισχύσεις, ήμασταν αναγκασμένοι να κόβουμε και να ράβουμε, βγάζοντας κάποιον και βάζοντας κάποιον άλλον. Τώρα μας έχει δώσει η Επιτροπή μεγαλύτερα περιθώρια κρατικών ενισχύσεων και άρα μπορούμε να εντάσσουμε περισσότερους κλάδους.

Και είμαι εδώ ανοιχτός αν κάποιοι συνάδελφοι έχουν να προτείνουν και άλλους κλάδους που πιθανόν δεν έχουμε σκεφτεί, να τους εντάξουμε. Διότι ο σκοπός μας είναι να αξιοποιήσουμε αυτή την περίοδο για να βάλουμε περισσότερο κόσμο να βρει δουλειά.

Δεν μπορείτε να λέτε ταυτόχρονα, όπως είπε ο κύριος Τζανακόπουλος, ότι υπάρχει μια διεθνής κρίση που εντείνεται και θα έρθει και εδώ και ταυτόχρονα να λέτε ότι ενώ υπάρχει διεθνής κρίση, μην βάζεις και άλλους κλάδους στον αναπτυξιακό νόμο, ενώ μπορείς. Είναι παράλογο.

Πρέπει να συμφωνούμε στα βασικά. Θέλουμε περισσότερες δουλειές; Αν το θέλουμε στα αλήθεια, θέλουμε περισσότερους κλάδους στον αναπτυξιακό, όχι λιγότερους. Εφόσον, επαναλαμβάνω, έχουν αυξηθεί τα όρια. Αν είχαν μειωθεί τα όρια, να καταλάβω μία τέτοια κριτική.

Τώρα πάω στις τροπολογίες, να τις αναφέρω και να δώσω την απάντηση. Ποια ήταν η κριτική που μου ασκήθηκε και από την κυρία Μανωλάκου; Την αναφέρω ξεχωριστά γιατί της έχω ιδιαίτερο σεβασμό.

Λοιπόν, εγώ ήρθα στις επιτροπές, διάβασα τα θέματα των τροπολογιών -σωστά – αλλά δεν κατέθεσα τα κείμενα των τροπολογιών. Έχετε απόλυτο δίκιο.

Και είπα, είναι γραμμένο και στα πρακτικά ότι δεν μπορώ να καταθέσω τα κείμενα των τροπολογιών διότι η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης δεν θέλει να το κάνουμε αυτό πριν πάρουν ΚΔΟΥ. Και σας είπα ότι αυτό θα το πάρουμε μέχρι Πέμπτη βράδυ για να προλάβουμε να καταθέσουμε τις τροπολογίες ώστε  να έρθουν στο e-mail σας.

Αυτό σας είπα, αυτό ακριβώς έγινε. Δέχομαι την κριτική ότι εφόσον δεν είχατε τα κείμενα, μπορεί εκεί να έγινε μία παρεξήγηση με εμάς και την κυρία Τζάκρη το πρωί, να δεχτώ την ευθύνη της ταχύτητας. Μπορεί να έγινε και λάθος. Να μην κατηγορούμε και καταστρέφουμε ανθρώπους χωρίς λόγο.

Ότι μπορεί να διέλαθε κάποια τροπολογία διότι μέσα στο γενικό φόρτο δεν διαβάστηκε σωστά. Εντάξει, δεν ήταν η πρόθεσή μας να κοροϊδέψουμε κανέναν.

Τις είχα διαβάσει στις επιτροπές και στην 1η ανάγνωση ως θέματα και στη 2η ανάγνωση. Τις ξαναδιαβάζω, λοιπόν, τώρα. Πού μπορεί σε ποια απ’ όλες αυτές να υπάρχει κάποια διαφωνία;

Θα μπορούσα ενδεχομένως να σκεφτώ ότι θα μπορούσε να υπάρχει κάποια διαφωνία στην εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο μελών ΔΕΠ και ερευνητών. Μπορεί κάποιος από εσάς να διαφωνεί σε αυτό.

Για ποιο λόγο το κάνουμε; Διότι για να μπορέσεις να έχεις, εφόσον λέμε ότι ο γενικός μας σκοπός είναι να φέρουμε περισσότερη έρευνα στην Ελλάδα, και θα μου επιτρέψετε εδώ να πω ένα «Εύγε» στον Χρίστο Δήμα. Το νομοσχέδιο αυτό, και πρέπει να το πούμε αυτό και να ακουστεί, έχει πάρα πολύ σημαντικές διατάξεις για την έρευνα και την καινοτομία στην Ελλάδα. Έχει ίσως τις πιο σημαντικές διατάξεις για την έρευνα και την καινοτομία στην Ελλάδα των τελευταίων δεκαετιών.

Αντί να λέμε διαρκώς όλοι ότι η Ελλάδα έχει την τελευταία θέση, την προτελευταία θέση και να κλαίμε τον μακαρίτη, εμείς λέμε πάμε να δούμε τώρα πώς θα το διορθώσουμε.

Το άρθρο για τις υπεραποσβέσεις όταν πρόκειται περί δαπανών στην έρευνα και στην τεχνολογία είναι ένα άρθρο που έχει ως στόχο να προσελκύσει πολλές τέτοιου τύπου επενδύσεις στην Ελλάδα.

Όπως, να φέρω ένα παράδειγμα, το επενδυτικό clawback που ψηφίσαμε τον Σεπτέμβριο. Το λέω στην κυρία Τζάκρη γιατί μπορεί να έχει ασχοληθεί και εκείνη να έχει προλάβει, είχατε κάνει θυμάμαι μια μελέτη για το φάρμακο, εμείς παραλάβαμε μια μελέτη από μια επιτροπή που είχε συστήσει ο προκάτοχός μου ο  κύριος Δραγασάκης που πρότεινε το επενδυτικό claw back ως ένα από τα εργαλεία.

Πήραμε τη μελέτη αυτή, την κάναμε νόμο του κράτους, έχουμε ήδη τα πρώτα αποτελέσματα. Επενδύσεις ύψους 55.000.000 ευρώ  έγιναν το 2019 λόγω του επενδυτικού claw back που δεν θα γινόντουσαν. Το 2020 θα αυξήσουμε το ποσό πάνω από τα 100.000.000 ώστε να έχουμε περισσότερες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Μα δεν θέλουμε να έχουμε έρευνα και τεχνολογία;  Αυτό δεν λέμε;  Ε, αυτό κάνουμε λοιπόν. Και φέρνουμε μέσα εδώ ρυθμίσεις που θα ευνοήσουν την έρευνα και την τεχνολογία.

Έτσι λοιπόν η εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο μελών ΔΕΠ και ερευνητών είναι για να προσελκύσεις ανθρώπους με μεγάλες δεξιότητες που θα συμμετάσχουν σε αυτά τα ερευνητικά  προγράμματα, γιατί κακά τα ψέματα, κύριε Βιλιάρδε, με ενιαίο μισθολόγιο δεν βρίσκεις τους καλύτερους ερευνητές. Τι να κάνουμε τώρα; Αν θέλετε, μην το ψηφίζετε.

Προσπαθώ να σκεφτώ αν υπάρχει κάτι άλλο που θα έχετε διαφωνία.  Στον ανεξάρτητο μηχανικό με το Ελληνικό που υπήρξε η διαφωνία. Και θα περιμένω με αγωνία να ακούσω την κυρία Πέρκα.

Ακούστε, για να το ξεκαθαρίσουμε, το έργο ξεκίνησε. Αυτό σημαίνει ότι επειδή ξεκίνησε το έργο σταμάτησε το ενδιαφέρον και η φροντίδα της κυβερνήσεως;  Βεβαίως και όχι.

Το έργο αυτό είναι το μεγαλύτερο εθνικό αναπτυξιακό project που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα.  Είναι το σύνολο της επενδύσεως άνω των 8 δισεκατομμυρίων. Μπορείτε να αντιληφθείτε την πολυπλοκότητα αυτού του έργου;

Θα έχουμε ασταμάτητα προβλήματα που θα βρίσκουμε στην πορεία και σας το λέω από τώρα, θα έρχομαι διαρκώς με νέες τροπολογίες και θα λύνω νομοθετικά οτιδήποτε πρέπει να λυθεί νομοθετικά.

Ερώτηση, αυτό το κάνω πρώτος εγώ, κυρία Πέρκα;  Η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν έκανε το ίδιο πράγμα;  Βεβαίως και καλώς το κάνατε.  Όπου υπάρχει πρόβλημα εφόσον αποδέχεσαι ότι αυτό είναι ένα μεγάλο εθνικό σου σχέδιο το οποίο θέλεις να το διαφημίσεις στο εξωτερικό και το πόσο ικανή χώρα είσαι για να κάνεις πράγματα, ηλίου φαεινότερο ότι θα είσαι από πάνω και θα το φροντίζεις.

Ο ανεξάρτητος μηχανικός καθόλου δεν θα έπρεπε να σας προβληματίζει. Το αντίθετο.  Γιατί, τι κάνει;  Διασφαλίζει κατά το διάστημα της παραλαβής των έργων ότι τα έργα αυτά έχουν τεχνική αρτιότητα που θα έπρεπε να σας ενδιαφέρει εσάς να μας το ζητήσετε να το κάνουμε. Δεν θα  έπρεπε να μας λέτε «το καταψηφίζω». Θα έπρεπε να μου πείτε τόσο καιρό γιατί δεν το έχω κάνει, αυτή θα ήταν η σωστή κριτική.

Και βεβαίως, ταυτόχρονα, ναι, κύριε Τζανακόπουλε, βοηθάει στην επιτάχυνση της γραφειοκρατίας διότι δεν μπορεί να λέμε ταυτόχρονα, σας ανέφερα τον κύριο Φλαμπουράρη που παραπονιόταν εδώ το 2017 ότι η γραφειοκρατία για το έργο είναι πάρα πολύ βαριά και καθυστερεί.

Ωραία, λοιπόν, αφού συμφωνείτε εσείς ότι ήταν βαριά η γραφειοκρατία, συμφωνούμε εμείς ότι είναι βαριά η γραφειοκρατία, να μην κάνουμε τίποτα να τη λύσουμε; Μόλις φέρνουμε τροπολογία να τη λύσουμε ενώ μου λέτε βαριά η γραφειοκρατία, λέτε και όχι στον  ανεξάρτητο μηχανικό.  Ε, δεν γίνεται έτσι.

Έχουμε τη νομοτεχνική προσαρμογή του άρθρου 40, αναφέρομαι στο 12 το άρθρο της τροπολογίας, το λέω για να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, είναι μια νομοτεχνική αλλαγή σε νόμο του ΣΥΡΙΖΑ όπου εκ λάθους νομοτεχνικού δεν είχε επικαιροποιηθεί ο πίνακας των συνεργαζόμενων φορολογικά κρατών.

Αυτό τι πρόβλημα δημιουργεί; Επειδή έχει μείνει ο παλιός ο πίνακας, ο 1ος του 2012, εταιρείες σήμερα που συμμετέχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς κινδυνεύουν να αποκλειστούν για τυπικούς λόγους, διότι έχουν κάποιους αφανείς ή εμφανείς μετόχους που είναι σε χώρες που πλέον είναι φορολογικά συνεργάσιμες.

Και τι κάνουμε για αυτό; Παίρνουμε το νέο πίνακα του 2018 και τον επικαιροποιούμε στο νόμο. Γιατί να μην το ψηφίσει κάποιος αυτό; Πρέπει να είναι κακόβουλος για να μην το ψηφίσει. Να θέλει κάποιος να κοπεί από ένα διαγωνισμό χωρίς λόγο.

Λοιπόν, τι άλλο μπορεί να σας πειράζει από όλα αυτά; Δεν βλέπω κάτι άλλο. Πάω στην παράταση ασυλίας μελών του Δ.Σ. για να το ξαναπώ.

Όσον αφορά στις φαρμακαποθήκες, το έχουμε εξηγήσει, αν δεν ψηφιστεί αυτό το άρθρο, κλείνουν πάρα πολλές φαρμακαποθήκες που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες έχει αλλάξει ο πολεοδομικός κανονισμός.

Ο αποχαρακτηρισμός βιομηχανικών κέντρων, πάλι είναι πάρα πολύ τυπικό θέμα για να προχωρούν οι επενδύσεις.

Ο κύριος Τσακίρης θα αναφερθεί σε κάποιες, λίγες τεχνικές βελτιώσεις του ΕΣΠΑ. Να πω στον κύριο Τσακίρη ότι και αυτός είναι στην πραγματικότητα ο εισηγητής του άρθρου για την ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.

Και μπράβο, κύριε Τσακίρη, που σκεφτήκατε ότι, ναι, μπορεί να υπάρχουν και ικανοί δημόσιοι υπάλληλοι που μπορούν να παίξουν αυτό το ρόλο. Και ας το λέω εγώ που είμαι, αν θέλετε, αναφανδόν υποστηρικτής του ιδιωτικού τομέα.

Αλλά εμένα μου αρέσουν οι ίσες ευκαιρίες. Γιατί κάποιος να καταψηφίσει, ας πούμε, τη δυνατότητα να μπορεί και ένας δημόσιος υπάλληλος εφόσον έχει τα προσόντα να πάρει μία τέτοια ανώτατη θέση; Τι είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι; Παιδιά κατώτερου Θεού; Πολύ καλώς έκανε ο κύριος Τσακίρης και εισηγήθηκε τη σχετική νομοθεσία.

Τώρα, να κλείσω, νομίζω τα έχω πει όλα τα βασικά. Thess INTEC, το ξέρετε. Πολύ σημαντικό. Παίρνει σάρκα και οστά. Μία δέσμευση του κυρίου Πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ που το παρακολουθεί στενά ο κύριος Δήμας.

Και πάμε τώρα, έχουμε αύξηση του ποσού ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο από τα 5 εκατομμύρια στα 10 εκατομμύρια. Και αυτό πάλι στην ίδια λογική εντάσσεται.

Εφόσον έχουμε περισσότερα χρήματα, πριν που έπρεπε να μοιράσουμε λιγότερα, αναγκαστικά πιέζαμε όλα τα όρια και πιέζαμε τους κλάδους γιατί είχαμε το όριο των 500 εκατομμυρίων για τη μικρή και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Εφόσον αυτό το όριο τετραπλασιάζεται για το έτος 2020, πρέπει να προλάβουμε να πετύχουμε επενδυτικά σχέδια που να ενταχθούν σε αυτό το νόμο εντός των προθεσμιών.

Και να σας πω ότι ο τρέχων κύκλος λήγει 31 Ιουλίου για τη μικρή και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Δεν θα δοθεί παράταση. Αλλά αυτομάτως από 1η Αυγούστου θα ξεκινήσει νέος ίδιος κύκλος.

Για ποιο λόγο δεν θα δοθεί παράταση; Για να ξεκινήσει η αξιολόγηση των προηγουμένων προτάσεων και να μην καθυστερούν αυτοί που κατέθεσαν ήδη, να τελειώσει η μοριοδότηση γιατί μπορεί να χρειαστεί  6, 7 και 8 μήνες.

Άρα, για να πάμε πιο γρήγορα, αντί να δώσουμε παράταση, «σπάσαμε» το 1 δισεκατομμύριο σε δύο κύκλους των 500 εκατομμυρίων. Και όποιος προλαβαίνει και πάει και καταθέτει την αίτησή του στον αναπτυξιακό νόμο, θα ενταχθεί πάρα πολύ γρήγορα για να μπορέσει γρήγορα να ξεκινήσει την επένδυσή του, γρήγορα να βρει ο κόσμος δουλειά, γρήγορα να πάρει μπρος η οικονομία σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά.

Το τελευταίο: Παράταση ασυλίας μελών Δ.Σ. της ΕΒΖ Α.Ε. Θέλω να το ξεκαθαρίσω. Εμείς ξεκινήσαμε να βρούμε λύση στο θέμα της ΕΒΖ. Πράγματι στο θέμα της ΕΒΖ μεταξύ της Τράπεζας Πειραιώς, της Intrum τώρα, που είναι ο βασικός πιστωτής της ΕΒΖ, του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΒΖ και του επενδυτού, του κυρίου Καραθανάση.

Προσφέραμε στον κύριο Καραθανάση τις καλές μας υπηρεσίες. Δεν εμπλέκεται το κράτος στη συμφωνία. Η συμφωνία είναι μεταξύ του πιστωτή, που είναι η τράπεζα, του Διοικητικού Συμβουλίου και του επενδυτού που έχει νοικιάσει τις εγκαταστάσεις στις Σέρρες και στο Πλατύ.

Πολύ ωραία. Στην αρχή η συμφωνία είχε τεθεί υπό την αίρεση ότι αυτό το επενδυτικό σχήμα θα εγκριθεί από το δικαστήριο στα πλαίσια της αίτησης υπαγωγής στο άρθρο του νόμου 106Β. Πράγματι το δικαστήριο επικύρωσε τη συμφωνία και ενέκρινε το σχέδιο εξυγίανσης.

Σύμφωνα με το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ του 2018, είχε προβλεφθεί η ποινική ασυλία για τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μέχρι την έκδοση της δικαστικής αποφάσεως.

Ήρθαν τώρα οι άνθρωποι αυτοί. Κάνω μία παρένθεση. Εμείς δεν έχουμε αλλάξει το Διοικητικό Συμβούλιο. Έχουμε αφήσει το ίδιο Διοικητικό Συμβούλιο. Έχουμε καλή συνεργασία μαζί τους. Δεν θέλουμε να φανεί ότι έχουμε κάποιου είδους κομματική διάθεση, Είναι ένα εν εξελίξει σχέδιο. Αυτοί το «τρέχουν» αυτό εδώ και μερικά χρόνια. Δεν θέλαμε να πάμε βιαίως και να πούμε ότι «σας βγάζουμε για να βάλουμε άλλους». Δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα.

Μας είπαν οι άνθρωποι αυτοί: μα τώρα που προχωράει το σχέδιο, αν δεν επεκταθεί η ασυλία μέχρι την εφαρμογή της δικαστικής αποφάσεως, στο ενδιάμεσο εμείς είμαστε στον αέρα. Σε τι είναι στον αέρα; Σε αγωγές από τον ΕΦΚΑ, σε αγωγές από πιστωτές και ούτω καθεξής.

Άρα, τι είπαμε; Παρατείνουμε την ασυλία τους μέχρι την εφαρμογή της δικαστικής αποφάσεως, όταν θα έχει και νέο επενδυτή όλο το σχήμα και θα πάει παρακάτω.

Δεν βλέπω για ποιο λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είχε τη διάθεση να υπερψηφίσει αυτή τη διάταξη. Ειλικρινά δεν μπορώ να το καταλάβω.

Δηλαδή θα θέλατε να αφήσουμε τους ανθρώπους να τους τρέχουν για χρέη της ΕΒΖ, που κυνηγάνε την ΕΒΖ εδώ και δεκαετίες; Δηλαδή θα ευθύνεται ο νυν Πρόεδρος της ΕΒΖ ή ο νυν Αντιπρόεδρος της ΕΒΖ για τον ΕΦΚΑ που χρωστάει η ΕΒΖ εδώ και 30 χρόνια;

Δεν το καταλαβαίνω γιατί πρέπει να τους αφήσουμε ακάλυπτους. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να τους δώσουμε αυτό το εργαλείο και αυτή την ασυλία.

Θα ήθελα πάρα πολύ τη γνώμη και του ΣΥΡΙΖΑ. Διότι εγώ άκουσα και έμεινα έκπληκτος ότι βεβαίως, λέει, άμα είναι να κάνουμε έτσι επενδύσεις, ξέρω και εγώ.

Τονίζω ότι η ασυλία δεν αφορά στον επενδυτή, δηλαδή στον κύριο Καραθανάση. Δεν έχει καμία σχέση ο επενδυτής με αυτό το άρθρο.

Αφορά στο νυν Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζαχαρέως, όπως είχε οριστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Και παρακαλώ πολύ σε αυτό μια καθαρή απάντηση από το ΣΥΡΙΖΑ».

 

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό

 

Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=L0amHEree4Q