Τελευταία Νέα
Οκτ 13

Σημεία Ομιλίας του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη επί του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων “Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων”

Σημεία Ομιλίας του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη επί του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων – Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης»:

«Είναι τύχη αγαθή ότι μετά το προηγούμενο παραλήρημα του κ. Πολάκη, παρίσταται ο κύριος Χαρίτσης, ο οποίος ως Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης της κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει τα του Αναπτυξιακού Νόμου και θα μπορέσει να με διαψεύσει αν πω κάτι που είναι λάθος. Ερώτηση στον κύριο Χαρίτση: Η συμπερίληψη κάποιου στον οριστικό πίνακα είναι το τελευταίο βήμα της εγκρίσεως ή μετά από τον οριστικό πίνακα για την κάθε μία επιχείρηση ξεχωριστά πρέπει να εκδοθεί ΦΕΚ, ώστε από εκεί και πέρα να ξεκινήσει η έγκριση για τη διαδικασία του αναπτυξιακού; Για όσους μας παρακολουθούν ήρεμα και καλόπιστα έχω να πω τα εξής:

Πρώτον, ο κ. Μαραβέγιας τυπική έγκριση δεν έχει λάβει. Έχει λάβει προσωρινή. Είπε ο κ. Πολάκης πριν  ότι «πήρε 4,2 εκατομμύρια». Θέλω να διαβεβαιώσω το Σώμα και δια του Σώματος τον ελληνικό λαό, ότι δεν πήρε ούτε ένα σεντ του ευρώ. Θα έπαιρνε 4,2 εκατομμύρια ευρώ φορολογικές απαλλαγές εφόσον ολοκλήρωνε την επένδυσή του και στη δεκαετία θα μπορούσε να πάρει 4,2 εκατομμύρια φορολογικές απαλλαγές.

Η θετική έγκριση, δεν ολοκληρώθηκε. Το έργο δεν ξεκίνησε καν, φορολογικές απαλλαγές δεν πήρε, μετρητά δεν πήρε. Άρα, η φράση «πήρε 4,2 εκατομμύρια ή του δώσατε 4,2 εκατομμύρια» είναι πρώτον ψευδής και δεύτερον συκοφαντική.

Δεύτερον, υπάρχει τρόπος ο Υπουργός ή εν προκειμένω ο αναπληρωτής Υπουργός πριν την έγκριση αυτή να παρέμβει και να πάει να δώσει την έγκριση μόνος του χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία;  Είναι ποτέ δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο;

Το μόνο πολιτικό ζήτημα που υπάρχει – και αυτό είναι καθαρά πολιτική μας διαφωνία- είναι ότι στο δικό σας νόμο αρκούσε η δήλωση του επενδυτή ότι θα δανειοδοτηθεί από τράπεζα ενώ στον δικό μας νόμο δεν αρκεί αυτό. Πρέπει να φέρεις χαρτί από τράπεζα που λέει ότι θα σε δανειοδοτήσει. Και ο λόγος που το βάλαμε στο δικό μας νόμο είναι γιατί θεωρήσαμε ότι πρέπει να υπάρχει ένα φίλτρο εισόδου διότι στην προηγούμενη κατάσταση πάρα πολλά σχέδια έπαιρναν έγκριση στον αναπτυξιακό νόμο, όμως ένα μικρό κλάσμα υλοποιείτο. Και η βασική φιλοσοφική και δομική διαφορά των δύο νόμων είναι αυτή. Κοντολογίς, για το θέμα αυτό δεν υπήρξε απολύτως καμία πολιτική παρέμβαση, δεν θα μπορούσε να υπάρξει και δεν υπάρχει θέμα γιατί δεν εκταμιεύτηκαν χρήματα και δεν εγκρίθηκε οριστικά».

«Λέτε, η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο πληθωρισμό 30 ετών. Η Γερμανία ανακοίνωσε σήμερα πληθωρισμό 10,1% και το σχόλιο της στατιστικής τους υπηρεσίας είναι ότι είναι ο μεγαλύτερος πληθωρισμός από το 1990, δηλαδή από την επανένωση του Γερμανικού κράτους. Το πρωί ανακοίνωσε η Σουηδία το δικό της πληθωρισμό, κοντά στο 11%. Σχόλιο της στατιστικής υπηρεσίας της Σουηδίας: ο μεγαλύτερος πληθωρισμός εδώ και 40 χρόνια. Άρα, το ότι έχουμε το μεγαλύτερο πληθωρισμό εδώ και 30 χρόνια, πράγμα που είναι αληθές, δεν οφείλεται στον Μητσοτάκη, ούτε στην κυβέρνηση. Διότι αν οφειλόταν στον Μητσοτάκη ή στην κυβέρνηση θα είχαμε μόνο εμείς άνοδο πληθωρισμού 30 ετών. Καλώς ή κακώς στα πλαίσια της ενιαίας αγοράς και της παγκοσμιοποιήσεως, οι οικονομίες μας είναι συνδεδεμένες. Εισάγουμε ενέργεια, εισάγουμε πρώτες ύλες, εισάγουμε αγαθά. Όταν αυξάνεται ο πληθωρισμός στις χώρες απ’ όπου εισάγουμε αγαθά, μαζί με τα αγαθά εισάγεται και σε εμάς ο πληθωρισμός τους. Άρα, σε όλη την Ευρώπη έχουμε πληθωριστικό κύκλο τον μεγαλύτερο των τελευταίων τριάντα ετών».

«Πράγματι σήμερα που μιλάμε ο ευρωπαϊκός μέσος όρος πληθωρισμού είναι 10% και στην Ελλάδα είναι 12%, άρα έχουμε 2% παραπάνω. Τον μήνα Μάιο η Ελλάδα είχε κοντά στο 12% και ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν 8%, η διαφορά ήταν 4 μονάδες παραπάνω. Οι 4 μονάδες παραπάνω έχουν μειωθεί στις 2 μονάδες παραπάνω. Ο ισχυρισμός μας είναι, κι αυτό λένε τα μοντέλα και οι προβλέψεις μας που θα πέσουμε μέσα, ότι φτάνοντας περίπου στο τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκλίνει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Γιατί όμως έχουμε παραπάνω, έστω και κατ’ελάχιστον; Στην πραγματικότητα είμαστε σχεδόν στον μέσο όρο. Διότι πέρσι είχαμε τον χαμηλότερο πληθωρισμό σε όλη την Ευρώπη. Ο μέσος όρος πέρσι ήτανε 3% και εμείς είχαμε 1%, ήμασταν δηλαδή 2% κάτω από τους άλλους. Τώρα είμαστε 2% πάνω από τους άλλους, το ίδιο 2% είναι στατιστικά. Για ποιο λόγο συνέβη αυτό; Διότι πέρυσι εμείς ξεκινήσαμε με πολύ μεγάλο αποπληθωρισμό, δηλαδή οι τιμές μας πήγαν πιο χαμηλά από το φυσιολογικό και η σύγκρισή μας τώρα χρόνο με το χρόνο γίνεται με την πιο χαμηλή τιμή. Ήμασταν λοιπόν πιο χαμηλοί από τους άλλους πέρυσι, είμαστε λίγο πιο πάνω από τους άλλους φέτος.

Όταν πέρυσι λέγαμε στην αίθουσα αυτή ότι έχουμε τον χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη, μας λέγατε «αυτό είναι ασήμαντο που λέτε, έχουμε πολύ μεγάλο πληθωρισμό».Εγώ έλεγα «μα έχουμε τον χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη» και ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε «τα ψέματα του Γεωργιάδη». Πέρυσι δηλαδή που ήμασταν 2 μονάδες κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αυτό εθεωρείτο ασήμαντο στατιστικό μέγεθος. Φέτος που είμαστε 2 μονάδες πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο αυτό θεωρείται εθνική καταστροφή. Προφανώς καταλαβαίνετε ότι αυτό δε στέκει».

«Να απαντήσω και σε κάτι που δείχνει ακόμα πιο εξόφθαλμα το μέγεθος της απόπειρας πολιτικής εξαπάτησης. Λέει ο κ. Χαρίτσης ότι «είχαμε τη μεγαλύτερη αύξηση πληθωρισμού το μήνα Σεπτέμβριο σε μηνιαία βάση». Αληθές εστί, είναι η απάντηση. Το μήνα Ιούλιο και το μήνα Αύγουστο όμως είχαμε τη χαμηλότερη αύξηση πληθωρισμού σε μηνιαία βάση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτό και συγκλίναμε από τις 4 στις 2 μονάδες. Όταν έλεγα εγώ ότι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο έχουμε τη χαμηλότερη αύξηση πληθωρισμού από μήνα σε μήνα ήταν ένα ασήμαντο στατιστικό μέγεθος. Τώρα που είχαμε το μεγαλύτερο είναι μεγάλη καταστροφή.

Γιατί όμως είχαμε μεγαλύτερο; Και εδώ είναι η μεγαλύτερη πολιτική εξαπάτηση.  O κύριος Χαρίτσης το ξέρει, γιατί ήταν αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης. Κάθε Σεπτέμβριο, στην Ελλάδα, έχουμε το μεγαλύτερο μηνιαίο ρυθμό αύξησης πληθωρισμού στην ευρωζώνη γιατί τον Αύγουστο έχουμε τις τιμές των εκπτώσεων. Τον Σεπτέμβριο τελειώνουν οι εκπτώσεις, συγκρίνονται οι τιμές μήνα μήνα με τις χαμηλότερες προς τις μεγαλύτερες και αυτό δείχνει μεγαλύτερο ρυθμό. Στην πραγματικότητα γυρίζουμε και είμαστε στον Ιούλιο, πριν από τις εκπτώσεις δηλαδή».

«Όταν η ελληνική οικονομία επιτυγχάνει έναν από τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης το πρώτο εξάμηνο, 7,8% και θα έχουμε έναν από τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση σίγουρα – 5,5% είπε χθες το ΔΝΤ, θα δούμε πόσο θα είναι, εγώ πιστεύω ότι μπορεί να είναι και λίγο παραπάνω- με ένα μέσο όρο 2% στις άλλες χώρες, και μόνο ο ρυθμός ανάπτυξης που είναι παραπάνω δεν συντελεί σε παραπάνω πληθωρισμό; Μα στοιχειωδώς να ξέρεις πως δουλεύει η οικονομία, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορεί να έχεις μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης με μηδενικό πληθωρισμό, είναι τόσο απλό. Άρα, το ότι υπό αυτές τις συνθήκες και με όλα αυτά που σας είπα, έχουμε σήμερα διαφορά 2 μονάδων από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δεν είναι αποτυχία της κυβερνήσεως, είναι επιτυχία».

«Δεν θα νομοθετήσουμε σήμερα για το «καλάθι του νοικοκυριού», θα έλθει, όμως, η νομοθετική θωράκιση σε επόμενο νομοσχέδιο, κυρίως για να προστατεύσουμε και τις αλυσίδες από την έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού ως προς το αν αυτό παραβιάζει τους περί ανταγωνισμού νόμους.

Γιατί προχωρήσαμε σ’ αυτήν την πρωτοβουλία; Αναγνωρίζοντας ότι το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι πραγματικό και δυστυχώς όχι εύκολα αντιμετωπίσιμο, καθ’ όσον το μεγαλύτερο κομμάτι της πληθωριστικής πίεσης είναι από την ενέργεια, από ένα χώρο δηλαδή που είναι παντελώς αδύνατο να ελεγχθεί από την ελληνική Κυβέρνηση καθώς συνδέεται άμεσα με τις ευρύτερες γεωπολιτικές συνθήκες της ευρωπαϊκής ηπείρου, του πολέμου και τα λοιπά, συναντηθήκαμε με τον Σύνδεσμο των super market και την ΕΣΕΕ και προχθές με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων Ελλάδος έτσι ώστε να έχουμε όλη την αλυσίδα, από την παραγωγή μέχρι το σούπερ μάρκετ που κάνει την πώληση.

Συμφωνήσαμε ότι όλοι αυτοί θα προσπαθήσουν να υποστηρίξουν ένα καλάθι 50 προϊόντων – και εμείς θα τους ελέγχουμε για αυτό σε εβδομαδιαία βάση-   στα οποία να μην περνάνε τον ίδιο ρυθμό αυξήσεων που περνάνε γενικά στα προϊόντα του σούπερ μάρκετ. Δηλαδή, εάν ο πληθωρισμός είναι 12%, εκεί να είναι πολλές μονάδες παρακάτω, τείνοντας προς το μηδέν.

Ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να δώσουμε την ευκαιρία στην κάθε Ελληνίδα και τον κάθε Έλληνα ο οποίος πραγματικά δεν βγάζει το μήνα και κινδυνεύει να στερηθεί λόγω του πληθωρισμού και ένα μεγάλο μέρος της ποιότητας ζωής του».

«Θέλω να πω καλόπιστα ότι το «καλάθι» θα πετύχει. Γιατί θα δουλέψουν πολλοί για να πετύχει. Γιατί έχουμε αποδείξει ότι ξέρουμε να φέρνουμε αποτελέσματα. Γατί είναι κοινωνική και πολιτική μας υποχρέωση να πετύχει, γιατί αυτή η παράταξη δεν δέχεται μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας από κανέναν σας.  Είναι η λαϊκή παράταξη του τόπου».

«Μπορεί να μη με συμπαθείτε, αλλά το ότι επί θητείας μου έχουμε το μεγαλύτερο ρεκόρ επενδύσεων όλων των εποχών, αυτό δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε. Γιατί αυτό είναι μετρήσιμο.

Ότι λόγω της δικής μου πολιτικής η εταιρεία Πίτσος που την παρέλαβα κλεισμένη με τους εργαζομένους της να πρέπει να έχουν ήδη απολυθεί, αυτή τη στιγμή δουλεύει στο εργοστάσιο της ΠΥΡΑΜΙΔΟΣ και θα πάω την άλλη εβδομάδα να τους επισκεφτώ με όλους τους εργαζόμενους στις θέσεις εργασίας τους, ενώ ο Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Σταθάκης είχε υπογράψει να απολυθούν όλοι, αυτό δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε.

Ότι η CRETA FARMS όταν πήγα στο Υπουργείο είχε κλείσει και πήγαιναν για να τους πάρουν το σήμα και να απολύσει 600 εργαζόμενους, σήμερα δουλεύει και έκανε 100 εκατομμύρια τζίρο, δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε.

Ότι στο ΕΣΠΑ από την 19η θέση είμαστε οι πρώτοι, δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε. Γιατί η πολιτική κρίνεται από το αποτέλεσμα.

Στο «καλάθι» βάζω προσωπικό στοίχημα. Θα μετρηθώ για το αν θα δουλέψει από τον κάθε συμπολίτη μου που θα μπαίνει στο σούπερ μάρκετ, θα βλέπει το ταμπελάκι ότι είναι αυτό στο καλάθι και θα συγκρίνει βδομάδα με τη βδομάδα και μήνα με το μήνα αν εκεί η τιμή ανεβαίνει ή όχι. Αυτός θα με κρίνει».

«Τι κάνει το νομοσχέδιο για τα Επιχειρηματικά Πάρκα;  Άκουσα κριτική από την αντιπολίτευση, που αναφέρθηκε στους προηγούμενους νόμους. Η πολιτική είναι εφαρμοσμένη τέχνη. Αν υποθέσουμε ότι έχετε δίκιο και όλοι αυτοί οι νόμοι του παρελθόντος ήταν πάρα πολύ καλά φτιαγμένοι, σήμερα δεν θα είχαμε πολλά ωραία επιχειρηματικά πάρκα; Έχουμε; Όχι, είναι η απάντηση.

Τα δύο μεγαλύτερα επιχειρηματικά πάρκα της χώρας μας σήμερα, τα Οινόφυτα και το Καλοχώρι, δεν είναι επιχειρηματικά πάρκα αλλά άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις. Προσέξτε, τα δύο μεγαλύτερα βιομηχανικά πάρκα έχουν κτιστεί έξω από τους νόμους που έχουμε ψηφίσει, τόσο… πετυχημένοι ήταν οι νόμοι».

«Εμείς τι κάναμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης; Αναζητήσαμε γιατί δεν δουλεύουν οι νόμοι.Εντοπίσαμε δύο βασικά προβλήματα τα οποία είναι και οι δύο βασικές μεταρρυθμίσεις αυτού του νόμου – αυτό ψηφίζουμε στην ουσία σήμερα.

Τι λέμε; Θέλεις να κάνεις πάρκο; Αφαιρούμε τα ελάχιστα όρια, πάρε μία έκταση που θέλεις να κάνεις επιχειρηματικό πάρκο – αυτό που εσύ νομίζεις ως επενδυτής ότι θα σου αποφέρει χρήματα. Θα έχεις όλη την έκταση όμως. Γιατί; Διότι  όλα αυτά τα χρόνια όποτε πήγαινε να γίνει ένα σοβαρό έργο υποδομής, ένα πάρκο, γίνονταν προσφυγές στα δικαστήρια, τα οποίαχρειαζόντουσαν καμιά δεκαετία. Ξέρετε πολλές επιχειρήσεις να περιμένουν μία δεκαετία να τελειώσουν τα δικαστήρια για να φτιάξουν το καινούριο εργοστάσιό τους;

Άρα, τι λέμε εδώ; Από την αρχή αυτά είναι λυμένα. ‘Έχεις την έκταση; Προχώρα, κάνε το πάρκο. Και όχι μόνο προχώρα, αλλά έχουμε βάλει και στο Ταμείο Ανάκαμψης 100 εκατομμύρια ευρώ να σε ενισχύσουμε με έργα υποδομής, με υποσταθμούς της ΔΕΗ ώστε να έχει κίνητρο κάποιος να μπει στο πάρκο».

«Και το δεύτερο, οι κοινόχρηστοι χώροι δεν ανήκουν σε όλους τους χρήστες, όπως τώρα, αλλά στο διαχειριστή του πάρκου. Γιατί αυτό;

Ως Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχω φέρει πολλές επενδύσεις. Στην προσπάθειά μου να φέρω επενδύσεις, προσπάθησα να φέρω επενδυτές και στην ΕΤΒΑ. Σε δύο περιπτώσεις συνάντησα ευήκοα ώτα και μεγάλο ενδιαφέρον. Αφού τους ενημερώσαμε λοιπόν τι εστί ΕΤΒΑ και τι προβλέπει η νομοθεσία μας και αφού και οι δύο μελέτησαν τη νομοθεσία, μας είπαν «λυπούμεθα, δεν μπορούμε να επενδύσουμε στα πάρκα στην Ελλάδα».

Γιατί; Διότι όπως είναι οι νόμοι, είναι αδύνατον να έχει κέρδη ο διαχειριστής. Εάν ο διαχειριστής δεν έχει την κυριότητα και των κοινοχρήστων χώρων και δεν ορίζει αυτός τη σχέση του με τον πελάτη του, τότε δεν έχει κανένα κέρδος από το πάρκο παρά μόνο την καθημερινή διαχείριση.

Ο λόγος που οι κοινόχρηστοι χώροι περιέρχονται στην ιδιοκτησία της εταιρείας που κάνει διαχείριση του πάρκου, είναι για να σταλεί μήνυμα στον ενδιαφερόμενο επενδυτή του μέλλοντος ότι θα έχει κέρδος από το πάρκο.

Αυτό ευνοεί την ΕΤΒΑ γιατί είναι η μόνη έτοιμη να κάνει δουλειά τώρα, υπό αυτή την έννοια την ευνοεί, αλλά είναι και ο μοναδικός τρόπος να αποκτήσει ανταγωνιστές. Γιατί θα έρθουν και άλλοι να φτιάξουν επιχειρηματικά πάρκα στην Ελλάδα, αφού πια θα έχουν συμφέρον από τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού πάρκου. Και έτσι όλος ο άλυτος κόμπος δεκαετιών, γιατί είμαστε η μόνη χώρα που τελικά δεν καταφέραμε να φτιάξουμε επιχειρηματικά πάρκα, πιστεύουμε θα λυθεί».

«Είναι μεγάλο εθνικό στοίχημα να πετύχουμε να γίνουν τα πάρκα και  πιστεύουμε ότι μ’ αυτό το νομοσχέδιο θα το επιτύχουμε. Όπως πέτυχαν τόσες άλλες προηγούμενες νομοθετικές μας πρωτοβουλίες κι έτσι πηγαίνει καλά η οικονομία και έχουμε αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης και τις επενδύσεις».

«Σήμερα η Ελλάδα μας είναι μπροστά σε μια τεράστια ιστορική πρόκληση που αν την καταλάβουμε και την αρπάξουμε, θα αλλάξουμε τη μοίρα του τόπου μας. Την δεκαετία του ’80 υπήρξε πολύ μεγάλη αποβιομηχάνιση.  Τότε οι βιομηχανίες φεύγανε από τις χώρες της Δύσης και μεταφερόντουσαν στην Ασία με το πολύ χαμηλό εργατικό κόστος.

Σήμερα ψάχνουν να μεταφέρουν την παραγωγική δραστηριότητα πίσω, κοντά στους καταναλωτές τους.  Σε αυτή την τάση επιστροφής πρέπει και η Ελλάδα να διεκδικήσει το δικό της το μερίδιο. Και αν το καταφέρουμε αυτό η ζημιά που έγινε το ’80 θα αντιστραφεί και η Ελλάδα εκτός από χώρα τουρισμού θα γίνει και παραγωγή χώρα».

«Και ένα νομοσχέδιο σαν και αυτό, σε συνδυασμό με  το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας και την Εθνική Στρατηγική που συμφωνήσαμε με όλη την αγορά θα μας δώσει τον τρόπο αυτό να το κάνουμε πράξη και να είμαστε πετυχημένοι».

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό

Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=DMOC65Cplnc