Τελευταία Νέα
Απρ 05

Ομιλία Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή επί του Ν/Σ για το ΓΕΜΗ

 

 

 

 

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή επί του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση εταιρειών μέσω των Υπηρεσιών Μιας Στάσης (Υ.Μ.Σ.) και τήρηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132, όσον αφορά τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδικασιών στον τομέα του εταιρικού δικαίου (L 186)»:

 

 

«Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε. Θέλω να ευχαριστήσω την Ολομέλεια και τα μέλη της Επιτροπής. Η συζήτηση ήταν κόσμια, πολιτισμένη, παραγωγική, ιδιαίτερα μεγάλες συγκρούσεις δεν υπήρξαν και φαντάζομαι δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν στο παρόν νομοσχέδιο, καθώς σωστά ελέχθη ότι ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των οδηγιών έχουν γίνει αντικείμενο διαπραγμάτευσης, κύριε Τσακαλώτε και από την προηγούμενη κυβέρνηση. Άρα, στην πραγματικότητα στο παρόν σχέδιο νόμου, τουλάχιστον τα τρία κόμματα που έχουμε κυβερνήσει, μεγάλες και ουσιαστικές διαφωνίες δεν μπορούμε να έχουμε.

Πριν όμως πω τα τεχνικά του νομοσχεδίου, οφείλω να σας πω τρεις αποφάσεις που έχουμε λάβει ως Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και εγώ προσωπικά, τις οποίες πρόκειται και να φέρω στη Βουλή και να νομοθετήσω άμεσα, αλλά όχι στο παρόν νομοσχέδιο, δεν προλαβαίνουμε σήμερα να τα νομοθετήσουμε.

Θα επιδιώξω να είναι μία τροπολογία που θα ψηφιστεί τις επόμενες μέρες – αν δεν προλάβουμε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίζεται την άλλη εβδομάδα – στο δικό μας νομοσχέδιο και το δίκαιο του Καταναλωτή που ξεκινάει από την μεθεπόμενη εβδομάδα στη Βουλή, αλλά το πιθανότερο είναι να γίνει νωρίτερα για να μπούνε άμεσα σε ισχύ.

Οι τρεις λοιπόν αποφάσεις οι οποίες λάβαμε είναι οι εξής:

Απόφαση πρώτη: Θα ψηφίσουμε κάνοντας δεκτό το αίτημα της Κεντρικής Ενώσεως Επιμελητηρίων αλλά και του ΕΒΕΑ. Και οι δύο Πρόεδροι, ο κύριος Μασούτης και ο κύριος Μπρατάκος μου έθεσαν το σχετικό αίτημα. Θα νομοθετήσουμε, λοιπόν, την παράταση της θητείας των διοικήσεων των Επιμελητηρίων για έναν ακόμα χρόνο. Οι εκλογές δηλαδή στα Επιμελητήρια δεν θα γίνουν στο τέλος του ’22, αλλά στο τέλος του ’23.

Η Ένωση μας είπε και το δέχομαι. Εγώ ήμουν πιο επιφυλακτικός στην αρχή για να είμαι ειλικρινής, ότι οι συνθήκες που διαμορφώνονται πλέον μέσα στον πόλεμο και στην αγορά δεν είναι οι κατάλληλες για να αρχίσουν οι προεκλογικές εκστρατείες και οι αντιδικίες μεταξύ τους.

Δέχομαι το επιχείρημα. Ούτως ή άλλως και την προηγούμενη φορά  η θητεία είχε φτάσει στα 6 χρόνια. Δεν είναι κάτι εντελώς καινοφανές. Την πρώτη φορά είχαμε παράταση λόγω του Covid, τώρα έχουμε παράταση λόγω του πολέμου. Δυστυχώς συμβαίνουν έκτακτα γεγονότα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Οι εκλογές λοιπόν στα Επιμελητήρια της χώρας θα πάνε για το τέλος του 2023 από το τέλος του 2022.

Απόφαση δεύτερη: Αν και ως πολιτικός είμαι φιλελεύθερος και μου αρέσει η ρύθμιση της αγοράς και η όχι μεγάλη παρέμβαση του κράτους, κύριε Τσακαλώτε, κάπως έχουμε βρεθεί στην ίδια μοίρα από την ανάποδη θέση.

Εσείς δηλαδή ως Υπουργός Οικονομικών αναγκαστήκατε να ψηφίσετε πολλά πράγματα έξω από τη δικιά σας ιδεολογία κατά την εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας για να μπορέσετε να κρατήσετε τη χώρα στο ευρώ.

Φαντάζομαι πολλά από αυτά είναι πολύ έξω απ’ όσα υποσχόσασταν στον εαυτό σας και τους ψηφοφόρους σας πολύ πριν γίνεται υπουργός και εγώ εν μέσω Covid και τώρα εν μέσω πολέμου αναγκάζομαι να λαμβάνω αποφάσεις πολύ διαφορετικές από αυτές που ταιριάζουν στην δική μου ιδεολογία.

Όμως, οι έκτακτες συνθήκες αναγκάζουν τις κυβερνήσεις να λαμβάνουν και έκτακτα μέτρα. Πρόκειται λοιπόν να θεσπίσουμε ειδική διάταξη που θα ορίζει ανώτατο όριο, πλαφόν δηλαδή στην αύξηση των ενοικίων των επαγγελματικών μισθώσεων για όλο το 2022, από την 1/1/22 δηλαδή, στο 3%.

Δεν θα επιτρέπουμε δηλαδή τη σύνδεση με τον πληθωρισμό, όπως είναι στις περισσότερες επαγγελματικές μισθώσεις, αλλά θα υπάρχει όριο έως 3%.

Από 1/1/22 μέχρι και 31/12/22 το ανώτατο όριο θα είναι έως 3%, έτσι ώστε να προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις από υπέρογκες αυξήσεις ενοικίων σε μία εποχή που ο πληθωρισμός αυξάνει. Δεδομένου ότι ο πληθωρισμός είναι κατά βάση εισαγόμενος και δεν απηχεί ανάπτυξη της οικονομίας, αλλά εξωγενή επηρεασμό των τιμών, κυρίως λόγω του πολέμου, αλλά και της εφοδιαστικής αλυσίδας και της κρίσης που συνεπάγεται, και με το δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις πια ήδη υφίστανται αυξήσεις στους λογαριασμούς του ρεύματος και γενικά στο κόστος λειτουργίας τους, θεωρούμε ότι πρέπει να βοηθήσουμε αυτή τη στιγμή την αγορά να παραμείνει όρθια.

Θα ήθελα και την τοποθέτηση των υπολοίπων κομμάτων της Βουλής και σε αυτή τη διάταξη.

Απόφαση τρίτη: Με την επιφύλαξη και γνωρίζοντας τα νομικά ζητήματα, τα οποία προκαλεί η 3η διάταξη που θα ψηφίσουμε, αλλά θέλοντας να είμαι ειλικρινής και προς τις επιχειρήσεις και προς τους δικαστές που φαντάζομαι θα κρίνουν τη συνταγματικότητά της -όπως ξέρετε κάνουμε και πολλές συναντήσεις και στην Επιτροπή για το θέμα αυτό, κρίνουμε ότι οι έκτακτες συνθήκες του πολέμου δεν μας επιτρέπουν να δρούμε πυροσβεστικά, αλλά πρέπει να δράσουμε προληπτικά- θα φέρουμε λοιπόν ειδική διάταξη κατά τα πρότυπα της διατάξεως του covid, για να μπορεί η Γενική Γραμματέα Καταναλωτή να δημοσιοποιεί τις επωνυμίες των επιχειρήσεων στις οποίες βάζουμε πρόστιμα για λόγους αισχροκέρδειας.

Πάντα θα υπάρχει επιφύλαξη της όποιας δικαστικής απόφασης της διοικητικής αυτής πράξεως, γιατί δε χάνει κανείς το δικαίωμά του να προσφύγει προφανώς στην ελληνική δικαιοσύνη.

Όμως, αυτή τη στιγμή που μιλάμε θέλω να είμαι πολύ ειλικρινής, για μένα την ώρα του πολέμου η αισχροκέρδεια δεν είναι πια απλώς αισχροκέρδεια, είναι μαυραγοριτισμός. Είμαστε σε μία εποχή που δεν μπορεί κανένας να βγάζει περισσότερο κέρδος εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι υπάρχει παγκόσμιος πληθωρισμός και ότι υπάρχει πολύ μεγάλη εισαγόμενη ακρίβεια και πάνω σε αυτό να πατάει για να αυξάνει περαιτέρω τις τιμές και να κερδίζει περισσότερα χρήματα.

Θέλω λοιπόν να έχω εδώ και τη γνώμη των υπολοίπων κομμάτων της Βουλής και για την τρίτη αυτή διάταξη, θα προτιμούσα με ευρεία πλειοψηφία, διότι σας ξαναλέω της διάταξης αυτής σίγουρα θα κριθεί η συνταγματικότητά της σε κάποιο δικαστήριο και η μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής θα είναι ένα επιπλέον επιχείρημα στη δικαστική αίθουσα για τη στήριξη της διάταξης αυτής.

Όμως τώρα έχει έρθει η ώρα να χρησιμοποιήσουμε κάθε διαθέσιμο μέσο για να προστατεύσουμε τον καταναλωτή από οποιοδήποτε φαινόμενο αισχροκέρδειας. Ήδη, οι έλεγχοί μας έχουν ενταθεί, θα διαπιστώσατε στα καύσιμα ότι για πρώτη φορά η πτώση της τιμής του βαρελιού φάνηκε στο πρατήριο σχεδόν σε 24 ώρες.

Αυτό δεν είχε γίνει ποτέ ξανά στο παρελθόν, ακριβώς διότι πλέον οι έλεγχοί μας στα πρατήρια και πολύ συγκεκριμένα με την ΚΥΑ που εκδώσαμε και τον τρόπο που γίνονται οι έλεγχοι έχουν αρχίσει να αποδίδουν και η αγορά έχει καταλάβει πώς πρέπει να κινείται σε αυτές τις τόσο κρίσιμες στιγμές που όλοι περνάμε.

Θέλω να διαβεβαιώσω τους Έλληνες πολίτες ότι είναι βούληση του Πρωθυπουργού, του συνόλου της κυβερνήσεως και φυσικά και εμού, να μην φεισθούμε κανενός όπλου και κανενός εργαλείου που μπορούμε να σκεφτούμε ή που να μας δίνει ο νομικός μας πολιτισμός για να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας να περάσουμε όλοι μαζί απέναντι αυτήν την πολύ μεγάλη πρόκληση που η παράνομη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει φέρει σε όλη την Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα.

Και αν υπάρχουν και άλλα μέτρα, ακόμη αυστηρότερα, που θα κριθεί σκόπιμο να πάρουμε στο μέλλον, θα είμαστε εδώ για να τα λάβουμε, διότι τώρα, επαναλαμβάνω, δεν είναι εποχή για να δουλεύουμε υπό ομαλές συνθήκες. Τώρα έχουμε πόλεμο στη γειτονιά μας, στην Ευρώπη και τα μέτρα που θα λαμβάνουμε θα πρέπει να είναι ανάλογα αυτής της κρίσιμης εποχής.

Ως προς το νομοσχέδιο τώρα, τα είπαμε στην επιτροπή πολύ διεξοδικά και επαναλαμβάνω μεγάλες συγκρούσεις δεν είχαμε. Ο στόχος του σχεδίου νόμου είναι να κάνουμε τη λειτουργία του ΓΕΜΗ περισσότερο γρήγορη και ναι, όπως είπε ο συνάδελφος ο κ. Συντυχάκης από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος, να κάνουμε τη ζωή των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών ευκολότερη.

Αυτός είναι ο στόχος αυτού του νομοσχεδίου, να κάνουμε τη ζωή των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών ευκολότερη, να μπορούν να ιδρύσουν την επιχείρησή τους ευκολότερα, ει δυνατόν με κανένα έγχαρτο μέσο, μόνο ηλεκτρονικά, να μπορούν με την «υπηρεσία μιας στάσης» να ανοίγουν αυτόματα τραπεζικό λογαριασμό, να μπορούν να λαμβάνουν τις αλλαγές των εταιρειών όταν το δηλώνουν πάρα πολύ εύκολα και ατελώς και γενικά να κινείται η οικονομική μας δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία και ταχύτητα.

Το σχέδιο νόμου δηλαδή, το οποίο σε λίγο θα ψηφιστεί και θα γίνει νόμος του κράτους έχει ως στόχο να βελτιώσει ακόμη  περισσότερο το οικονομικό κλίμα στη χώρα και τον τρόπο που κινείται η οικονομία.

Όμως στη γνωστή μου, όχι διαφωνία, διάσταση με τον κ. Λογιάδη για το κερασάκι στην τούρτα, θα διαφωνήσω κ. Λογιάδη. Για να φτιάξεις την τούρτα χρειάζεσαι πολλά υλικά, πολλούς διαφορετικούς νόμους και πολύ μεγάλη προσπάθεια.

Και ο συγκεκριμένος νόμος είναι ένα υλικό στη μεγάλη τούρτα της οικονομίας, συμβάλλει στο να μεγαλώσει η οικονομία. Γιατί συμβάλλει στο να μεγαλώσει η οικονομία; Διότι όσο βελτιώνεις το επιχειρηματικό περιβάλλον και όσο κάνεις λιγότερη τη γραφειοκρατία και ευκολότερη τη λειτουργία των επιχειρήσεων, τόσο κινητροδοτείς περισσότερο τους ανθρώπους να ιδρύουν επιχειρήσεις, να προχωρούν σε επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, να κάνουν επενδύσεις και άρα με αυτόν τον τρόπο να μεγαλώνει η τούρτα. Άρα δεν είναι μόνον κερασάκι, έχει πολύ μεγάλη ουσία.

Να πω μερικά λόγια του τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, στο άρθρο 7, διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής των «υπηρεσιών μιας στάσης» και πλέον εντάσσονται σε αυτό όλοι οι νομικοί τύποι που εγγράφονται στο ΓΕΜΗ. Συγκεκριμένα προστίθενται οι ετερώνυμες εταιρείες με μετοχές, οι αστικοί συνεταιρισμοί, οι ΚΟΙΣΠΕ, οι ΚΟΙΝΣΕΠ, οι αστικές εταιρείες με οικονομικό σκοπό, οι ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, οι ευρωπαϊκές εταιρείες, οι ευρωπαϊκές συνεταιριστικές εταιρείες και οι κοινοπραξίες.

Στο άρθρο 9, με την ολοκλήρωση της σύστασης εταιρείας οι εταίροι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση ανοίγματος τραπεζικού εταιρικού λογαριασμού σε πιστωτικό ίδρυμα της επιλογής τους, μέσω του πληροφοριακού συστήματος της «υπηρεσίας μιας στάσης» που διασυνδέεται με τα τραπεζικά πληροφοριακά συστήματα.

Στο άρθρο 11. κατά τη διαδικασία της σύστασης μέσω υπηρεσίας μιας στάσης και ηλεκτρονικής υπηρεσίας μίας στάσης η εταιρεία εγγράφεται στο μητρώο του e-efka και λαμβάνει αριθμό μητρώου εργοδότη ο οποίος ενεργοποιείται με την έναρξη απασχόλησης προσωπικού.

Στο άρθρο 12, η διεύρυνση του άρθρου 7 αφορά στη δυνατότητα νομικών τύπων που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής της υπηρεσίας μιας στάσης να συστήνονται και μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας είτε με τη χρήση πρότυπου καταστατικού, είτε με τη χρήση πρότυπου καταστατικού με πρόσθετο περιεχόμενο.

Άρα. μπορείς πάρα πολύ εύκολα τώρα να ιδρύσεις εταιρεία σε δευτερόλεπτα.

Γίνεται επέκταση της χρήσης του προτύπου καταστατικού με πρόσθετο περιεχόμενο σε όλες τις νομικές μορφές. Όλα τα καταστατικά θα διατίθενται και στην αγγλική γλώσσα. Θα υπάρχει δηλαδή πρότυπο καταστατικό και στα αγγλικά.

Ορίζεται ότι το κόστος σύστασης εταιρείας μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας μιας στάσης δεν θα υπερβαίνει το ποσό που απαιτείται για την κάλυψη του κόστους παροχής επιγραφικών υπηρεσιών.  Είναι ακριβώς αυτό που προβλέπει η Οδηγία.

Στο άρθρο 22, για λόγους διευκόλυνσης της επικοινωνίας των μητρώων μέσω της ευρωπαϊκής κεντρικής πλατφόρμας, θεσπίζεται η  υποχρέωση αυτόματης χορήγησης αριθμού ευρωπαϊκού μοναδικού ταυτοποιητή για κάθε υπόχρεο εγγραφής στο ΓΕΜΗ.

Στα άρθρα 38, 40, 41, 42 θεσπίζεται η διαδικασία επιγραμμικής καταχώρησης υποκαταστημάτων αλλοδαπής, η μητρική εταιρία των οποίων έχει την έδρα της σε κράτος-μέλος καθώς και επιγραμμική καταχώρηση των πράξεων και στοιχείων που απαιτούν δημοσιότητα.

Στο άρθρο 46 γίνεται αναλυτική αναφορά στις πράξεις και στα στοιχεία που διατίθενται δωρεάν μέσω του συστήματος διασύνδεσης των μητρώων των κρατών-μελών.

Στο άρθρο 47 γίνεται αναλυτική αναφορά στις υποχρεώσεις πληροφόρησης προς το κοινό και στο υλικό που θα πρέπει να διατίθεται προκειμένου να διασφαλιστεί η ενημέρωση για την ισχύουσα νομοθεσία, τις υποχρεώσεις των εταιριών και τις διαδικασίας που προβλέπονται.

Στο άρθρο 49, οι αυτόματες καταχωρήσεις στο ΓΕΜΗ θα πραγματοποιούνται ατελώς.

Επίσης, έχουμε κάτι σημαντικό το οποίο πρέπει να το πω και το οποίο προήλθε μετά από μεγάλη συνεργασία με όλους τους επιστημονικούς φορείς, είναι το άρθρο 56.

Δημιουργείται γενικό μητρώο επιστημονικών φορέων το οποίο θα λειτουργεί ανεξάρτητα από το ΓΕΜΗ και θα εγγράφονται σε αυτό προαιρετικά τα πρόσωπα που ασκούν ελεύθερη επαγγελματική δραστηριότητα αλλά δεν διενεργούν εμπορικές πράξεις.

Σε τί αναφέρεται αυτό; Όπως θυμάστε, σε προηγούμενό μας νόμο είχαμε προβλέψει να εγγράφονται όχι στο ΓΕΜΗ αλλά σε ξεχωριστό μητρώο του ΓΕΜΗ οι επιστήμονες, δηλαδή οι δικηγόροι, οι μηχανικοί, οι γιατροί, οι γεωπόνοι, που δεν ασκούν εμπορική δραστηριότητα.

Στη συνέχεια υπήρξε αντίδραση από τους συγκεκριμένους επιστημονικούς φορείς καίτοι ήταν ξεκάθαρο ότι αυτό θα αφορούσε τους μη ασκούντες εμπορική δραστηριότητα. Δηλαδή, η συμπερίληψή τους στο ΓΕΜΗ δημιούργησε σε κάποιους απ’ αυτούς την εικόνα ότι θα τους θεωρούσαμε εμπόρους.

Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να τους έχουμε σε μια ενιαία βάση για ποιο λόγο, αγαπητέ Χρήστο;  Διότι όταν ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε τις κλαδικές πολιτικές εν μέσω Covid, διαπιστώσαμε ότι χάναμε εξαιρετικά μεγάλο χρόνο για να συνεργαστούμε με την ΑΑΔΕ και να αντλούμε στοιχεία από τις βάσεις δεδομένων της ώστε να ποσοτικοποιήσουμε τις δράσεις μας.

Έτσι γεννήθηκε αυτή η ιδέα.  Εγώ δεν έχω καμία διάθεση ούτε να προσβάλω κάποιον, ούτε να δημιουργήσω φασαρία.  Αντιθέτως μου αρέσει να γίνεται η δουλειά πρακτικά και όμορφα.

Συναντηθήκαμε λοιπόν στο Υπουργείο με όλους τους επιστημονικούς φορείς και δεχθήκαμε την πρόταση που από κοινού μας έκαναν.  Να φτιάξουν δηλαδή αυτοί το δικό τους μητρώο το οποίο θα το λειτουργούν οι ίδιοι με τη δική τους ευθύνη και θα εγγράφονται προαιρετικά τα μέλη τους.

Αυτό το μητρώο θα συνδεθεί ηλεκτρονικά με το ΓΕΜΗ, άρα, εμείς θα μπορούμε να έχουμε την εικόνα της ενιαίας οικονομικής δραστηριότητας.

Ξεκαθάρισα και γράφεται και στο νόμο δε ότι οι όποιες κλαδικές μας πολιτικές στο μέλλον θα αφορούν μόνο στους εγγραφέντες στο μητρώο. Όσοι δεν θέλουν να πάρουν κανένα οικονομικό στοιχείο βοήθειας από το κράτος τέτοιου τύπου και δεν θέλουν να εγγραφούν γιατί δεν τους αρέσει για οποιονδήποτε λόγο να είναι στο μητρώο, θα μπορούν και να μην εγγραφούν. Θα είναι προαιρετική η εγγραφή.

Εμείς, όμως, θα πρέπει να έχουμε την εικόνα κάθε απόφασης που λαμβάνουμε εμείς και φυσικά οι επόμενοι από εμάς προφανώς, πόσο κοστίζει στο κράτος για να μπορεί να σχεδιαστεί η κάθε πολιτική γρήγορα και σωστά.  Αυτή είναι η χρησιμότητα αυτού του εργαλείου.

Πιστεύω ότι με αυτή μας τη συμφωνία με τους επιστημονικούς φορείς και θέλω να ευχαριστήσω και τον κύριο Γιώργο Στασινό από το Τεχνικό Επιμελητήριο – ξεκίνησα με τον Γιώργο, Χρήστο, γιατί οι αδυναμίες δεν κρύβονται – και τον κύριο Κόλλια από το Οικονομικό Επιμελητήριο, επίσης οι αδυναμίες δεν κρύβονται, και βεβαίως τον κύριο Βερβεσό από τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και όλους τους υπολοίπους που συναντήσαμε από τους ιατρικούς και τους γεωπονικούς συλλόγους, ακριβώς για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα που είναι αποτέλεσμα συνεννόησης, consensus, μεταξύ της πολιτείας και όλων των επιστημονικών φορέων.

Πιστεύω θα άξιζε τον κόπο και αυτό το άρθρο να τύχει διακομματικής στήριξης αφού τελικά έχει την σύμφωνη γνώμη όλων των φορέων.

Ευχαριστώ πάρα πολύ».

 

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό

 

Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=5EtJaOblUkw