Τελευταία Νέα
Νοέ 01

Ομιλία Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το Υπαίθριο Εμπόριο

 

Ομιλία Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου, ρυθμίσεις για την άσκηση ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων και την απλούστευση πλαισίου δραστηριοτήτων στην εκπαίδευση, βελτιώσεις στην επιμελητηριακή νομοθεσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων»:

«Ο κοινοβουλευτικός διάλογος έχει αξία όταν γίνεται με μία ειλικρίνεια και επί τη βάσει πραγματικών επιχειρημάτων επί του συζητούμενου και όχι γενικώς για να κάνει ο καθένας εδώ πέρα κάποιου είδους σόου.

Πριν που αναφέρθηκα στην ιδιότητά σας ως ηθοποιού, κύριε Γρηγοριάδη, δεν το ανέφερα υποτιμητικά. Το ανέφερα με την έννοια ότι δεν παίζουμε κάποιο ρόλο, αλλά είμαστε βουλευτές. Φυσικά και οι ηθοποιοί είναι απολύτως άξιοι στο επάγγελμά τους και αξιοπρεπέστατοι.

Άκουσα τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, και άλλους συναδέλφους βέβαια, που είπαν ότι το νομοσχέδιο είναι  γεμάτο λέει ποινές και διάφορα τέτοια.

Άρθρο 31: «Η επιβολή κυρώσεων από τους φορείς λειτουργίας σε περιπτώσεις παραβίασης των διατάξεών του. Οι κυρώσεις μπορεί να είναι  η απλή σύσταση σε συμμόρφωση. Η επιβολή χρηματικού προστίμου έως 1.000 ευρώ. Η ανάκληση της άδειας μέχρι ένα μήνα, με σύμφωνη γνώμη των επιτροπών του άρθρου 28 καθορίζονται οι κυρώσεις που αφορούν παραβιάσεις του κανονισμού λειτουργίας. Οι κυρώσεις επιβάλλονται με απόφαση του φορέα λειτουργίας, είτε κατόπιν σχετικής εισήγησης της Επιτροπής, σε περίπτωση που ο φορέας επιλέξει να παραπέμψει το θέμα σε αυτή, είτε και χωρίς την εισήγησή της. Επιπλέον, οι Επιτροπές μπορεί να εισηγούνται στον φορέα λειτουργίας την επιβολή κυρώσεων για παραβάσεις του κανονισμού λειτουργίας και τα λοιπά».

Άρθρο 55: «Αν σε διάστημα ενός έτους διαπιστωθεί ότι ο πωλητής έχει υποπέσει στην ίδια παράβαση του νόμου, το πρόστιμο διπλασιάζεται. Αν αρχικώς προβλέπεται ως κύρωση η προσωρινή ανάκληση άδειας, τότε σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης επιβάλλεται η οριστική ανάκληση της άδειας, ανεξαρτήτως του χρόνου τέλεσης της επαναληπτικής παράβασης».

4. Άρθρο 55: «Η άδεια ανακαλείται προσωρινά για 6 μήνες εφόσον σε διάστημα δύο ετών ο δικαιούχος πωλητής υποπέσει σε οποιαδήποτε παράβαση του νόμου για πάνω από 4 φορές. Αν έχει υποπέσει σε διάστημα 2 ετών σε 4 παραβάσεις η υπηρεσία που καταχώρησε τη διαβεβαίωση την τελευταία  παράβαση, ενημερώνει εγγράφως τον δικαιούχο για τις επιπτώσεις της επιπλέον παράβασης».

Όλα αυτά που σας διάβασα, και όπως βλέπετε αρκετά περισσότερες περιπτώσεις αφαίρεσης αδείας από το παρόν νομοσχέδιο, είναι αυτά που ίσχυαν στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ. Άρα, έρχεστε εδώ, μου κάνετε μία κριτική για το πόσο δρακόντειο είναι το νομοσχέδιο γιατί αφαιρεί την άδεια, όταν στον δικό σας νόμο η αφαίρεση της άδειας γινόταν σε πολύ περισσότερα άρθρα για πολύ περισσότερες παραβάσεις.

Με συγχωρείτε, αυτό δεν μπορεί να είναι κανονικός κοινοβουλευτικός διάλογος. Ένας κανονικός κοινοβουλευτικός διάλογος θα έπρεπε να λέει: εμείς είχαμε αυτές τις παραβάσεις, αυτό πιστεύαμε σωστό. Εσείς έχετε αυτές τις παραβάσεις. Να δούμε τώρα ποιος έχει δίκιο και αν περνάει περισσότερο ή λιγότερο

Ο δρακόντειος νόμος που πλήττει τους παραγωγούς, που θέλει να τους καταστρέψει και θέλει να κλείσει τις λαϊκές, τι νόημα έχει όταν εσείς έχετε ψηφίσει αυτό το νόμο;

Μετά αναφέρθηκε ο κύριος εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στην επιστολή της ΕΝΠΕ με πολύ στεντόρεια τη φωνή. Μα η επιστολή της ΕΝΠΕ  δεν στρέφεται κατά του νομοσχεδίου συνολικά. Αντιθέτως, μέσα στην ακρόαση των φορέων, όπως θυμάστε, μίλησε ο κύριος Χάρης Πασβαντίδης εκ μέρους της Περιφέρειας Αττικής και δήλωσε πάνω από 10 φορές ότι στηρίζει το νομοσχέδιο. Το μόνο θέμα στο οποίο αναφέρεται η ΕΝΠΕ, και συγκεκριμένα ο κύριος Τζιτζικώστας και ο κύριος Πατούλης γιατί αυτούς τους δύο αφορά μόνον, είναι η σύσταση νομικού προσώπου. Σε τίποτα άλλο.

Ερώτηση: στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ που ψηφίσατε είχατε επιλέξει να συσταθεί νομικό πρόσωπο; Όχι, είναι η απάντηση. Αν υποτεθεί ότι η ΕΝΠΕ έχει δίκιο και έπρεπε να υπάρχει το νομικό πρόσωπο, δεν έπρεπε να υπάρχει επί ΣΥΡΙΖΑ; Γιατί δεν το ψηφίζατε;

Είναι αστείο, είναι σχεδόν κωμικό για κάτι που εσείς οι ίδιοι όταν νομοθετούσατε δεν το κάνατε, να κατηγορείτε εμένα σήμερα. Και επαναλαμβάνω, η ΕΝΠΕ αναφέρθηκε μόνο στο συγκεκριμένο. Επί της αρχής είναι υπέρ του νομοσχεδίου.

Είπατε ότι το 80% όσων ήρθαν ήταν κατά του νομοσχεδίου, εννοώ από τους εκπροσώπους των λαϊκών αγορών. Απολύτως ψευδές. Όσον αφορά τους εμπόρους των παραγωγών εκπροσωπήθηκαν από τον κύριο Μουλιάτο και μίλησαν διθυραμβικά για το νομοσχέδιο. Το κομμάτι των εμπόρων δηλαδή είναι στο 100% υπέρ.

Όσον αφορά στους παραγωγούς, όπου θυμάστε είχαμε καμιά 15αριά διαφορετικές ομοσπονδίες, υπήρξαν πράγματι πολλές ομοσπονδίες αρνητικές, όχι στο σύνολο του νομοσχεδίου, αλλά όπως είπε και στα πρακτικά και ο κύριος Δερετζής και ο κύριος Μόσχος δεν στρέφονται κατά του νομοσχεδίου συνολικά αλλά σε δύο συγκεκριμένα πράγματα.

Το πρώτο, στο άρθρο που αφορά στη δυνατότητα να δηλώσει κάποιος παραγωγός ότι είναι έμπορος σε διάστημα ενός μηνός και το δεύτερο, ως προς την προκήρυξη των θέσεων. Για όλο το υπόλοιπο νομοσχέδιο τελικά ήταν υπέρ και αυτοί που μίλησαν κατά. Γιατί; Γιατί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και αναφέρομαι τώρα στους συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας, εσείς καλύτερα από όλους γνωρίζετε ότι από το αρχικό σχέδιο που αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση, στο παρόν σχέδιο που σήμερα ψηφίζουμε, μπορεί να κατηγορήσει κάποιος την παρούσα πολιτική ηγεσία ότι δεν είχε ανοιχτά τα αυτιά της και δεν μπόρεσε να βελτιώσει το σχέδιο όσο περισσότερο γινόταν;

Και θα το πω δημόσια, ακούγοντας τις προτροπές και τις παρατηρήσεις των συνάδελφων της Νέας Δημοκρατίας.  Και ο κύριος Ανδριανός έκανε παρατηρήσεις, οι οποίες έγιναν δεκτές και ο κύριος Σιμόπουλος, ο εισηγητής, έκανε παρατηρήσεις που έγιναν δεκτές και ο κύριος Βασιλειάδης έκανε παρατηρήσεις που έγιναν δεκτές και πολλοί άλλοι. Όλοι γενικώς οι συνάδελφοι στη Βουλή έχουν πραγματικά ακουστεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό.

Άρα, το να κατηγορείται η παρούσα πολιτική ηγεσία ότι δεν άλλαξε το νομοσχέδιο και ότι είναι, ας πούμε, προσηλωμένη αυτό είναι απαράδεκτο.

Ποιο είναι το άλλο σημείο της κριτικής στο οποίο στάθηκαν οι περισσότεροι συνάδελφοι; Στο άρθρο 67 και στην δυνατότητα να υπάρχουν πάρα πολλές Υπουργικές Αποφάσεις. Και έχω ακούσει για αυτό το άρθρο διαφορετικούς συνάδελφους, από τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι πάρα πολλούς άλλους, που κατηγορούν για ποιο λόγο το κάναμε αυτό.

Σίγουρα γνωρίζετε ότι σύμφωνα με τους κανόνες της καλής νομοθέτησης οι κανονιστικές πράξεις ρυθμίζονται δια Υπουργικών Αποφάσεων. Αυτό δεν συμβαίνει στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Αυτό συμβαίνει πλέον σε όλα τα νομοσχέδια. Διότι έτσι μας εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή της Βουλής ότι πρέπει να νομοθετούμε. Δηλαδή, οι κανονιστικές πράξεις να μην αποκτούν την ισχύ του νόμου, που θέλει νόμο για να αλλάξει, αλλά να είναι προϊόν Υπουργικής Απόφασης για να είναι πιο ευέλικτες.

Δεν είναι κάποια διάθεση δική μου να έχω υπερεξουσίες. Άκουσα τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΜΕΡΑ25 ότι είναι νομοσχέδιο, λέει, ελέω Άδωνι Γεωργιάδη. Με συγχωρείται, πάντα ο Άδωνις Γεωργιάδης θα είναι Υπουργός Ανάπτυξης; Κανένας άλλος δεν θα γίνει  υπουργός Ανάπτυξης στην Ελλάδα;

Το νομοσχέδιο δεν είναι του Άδωνι Γεωργιάδη. Είναι του Υπουργού Ανάπτυξης πάντα με τους συναρμόδιους του υπουργείου, τους υπουργούς, για την κάθε Υπουργική Απόφαση.

Ποια άλλη είναι η κατηγορία που έχουμε ακούσει; Έχουμε ακούσει, ιδιαίτερα από τους συνάδελφους, ότι το νομοσχέδιο συμπίπτει με την περίπτωση της ακρίβειας. Και άρα είναι πολύ ατυχής η στιγμή τώρα που υπάρχει ακρίβεια να έρχεται αυτό το νομοσχέδιο.

Πρώτον και κυριότερον, το νομοσχέδιο αυτό, εμείς ισχυριζόμαστε ότι θα καταπολεμήσει την ακρίβεια. Στο μέτρο που μπορεί ένα τέτοιο νομοσχέδιο, έτσι; Μην περιμένουμε να λύσει τα προβλήματα του παγκοσμίου πληθωρισμού.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, έχουμε βάλει έναρξη της λειτουργίας του νομοσχέδιου την 1η Φεβρουαρίου του 22. Γιατί; Για να δώσουμε το χρόνο να προσαρμοστούν οι Περιφέρειες, οι Δήμοι, δηλαδή οι φορείς οργάνωσης των λαϊκών αγορών στις διατάξεις του νομοσχεδίου και όσον αφορά στο μείζον θέμα, την εφαρμογή δηλαδή της υποχρέωσης της αναρτήσεως των τιμών στο e-katanalotis. Αυτό θα ρυθμιστεί δια υπουργικής αποφάσεως και έχω δεσμευτεί ότι σε αυτήν την υπουργική απόφαση θα υπάρξει διάλογος και θα λάβουμε υπόψη τα χαρακτηριστικά κυρίως της περιφέρειας, όπως το έχουμε ήδη προβλέψει στον διάλογο που έχουμε κάνει. Γιατί ο στόχος μας για τον e-katanalotis δεν είναι να βλάψουμε κανένα, ούτε παραγωγό, ούτε έμπορο. Ο στόχος μας με τον e-katanalotis είναι  να καταπολεμήσουμε την ακρίβεια.

Πώς καταπολεμάς την ακρίβεια στο μέτρο που αυτό αφορά στις λαϊκές αγορές; Επαναλαμβάνω. Δεν θα λύσεις την ακρίβεια μέσα από τον e-katanalotis στις λαϊκές αγορές. Αλλά στο μέτρο που η ακρίβεια αφορά τις λαϊκές αγορές, ο e-katanalotis θα είναι  ένα εργαλείο διαφάνειας για να μπορεί να γνωρίζει ο κάθε καταναλωτής που θα βρει τη φτηνότερη τιμή.

Είναι  δυνατόν ταυτόχρονα να κόπτεστε για την ακρίβεια και να μη θέλετε καμία διαφάνεια στις τιμές έτσι ώστε να προστατεύεται και ο καταναλωτής; Γίνεται να είστε και στις δύο βάρκες ταυτόχρονα;

Τρίτον, κροκοδείλια δάκρια για τη μοριοδότηση σε σχέση με το πτυχίο. Άκουσα μία βουλεύτρια, έτσι το λένε, βουλεύτρια του ΜέΡΑ25. Μάλιστα. Και είπε η κυρία, συμπαθεστάτη, ότι αυτό είναι  απαράδεκτο γιατί – λέει – ένας βιβλιοθηκονόμος μπορεί να ξέρει καλύτερα από έναν παραγωγό;

Με συγχωρείται, όταν ένας Βουλευτής έρχεται στο βήμα, είτε είναι  Βουλευτής, είτε είναι  Βουλεύτρια, είτε πείτε τον όπως θέλετε, δεν πρέπει να έχει διαβάσει το νομοσχέδιο πριν το σχολιάσει; Για τους παραγωγούς το νομοσχέδιο αναφέρει «οποιοδήποτε πτυχίο», δηλαδή μπορεί να έχει πτυχίο βιβλιοθηκονομίας, που έφερε ως παράδειγμα και να πάρεις μόρια; Ή λέει για τη μοριοδότηση των παραγωγών, «πτυχίο σχετικό με την καλλιέργεια»; Γιατί αν είναι  για βιβλιοθηκονόμους, να δεχθώ την κριτική. Αν είναι  για πτυχίο σχετικό με την καλλιέργεια όμως;

Και πάμε τώρα να το εξηγήσουμε περισσότερο. Για πού είναι  η μοριοδότηση; Για την περίπτωση που θα έχεις ισοψηφία. Θα έχεις δηλαδή δύο ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την ίδια θέση και εκεί πρέπει να βάλεις κανόνες διαφάνειας ώστε να αποφανθείς ποιος από τους δύο θα πάρει τη θέση. Θέτεις κριτήρια. Τόσο κακό είναι να θέσεις υψηλότερα κριτήρια και να βάλεις και πτυχίο σχετικό με την καλλιέργεια στους παραγωγούς και από κάτω πτυχίο λυκείου και ούτω καθ’ εξής. Τόσο φοβερό είναι  αυτό για εσάς, πιστεύετε; Δεν θέλετε να υπάρχει ένα επιπλέον κίνητρο οι άνθρωποι να μορφώνονται; Δεν θέλετε να υπάρχει ένα κίνητρο να ανεβαίνει και η παροχή υπηρεσιών στις λαϊκές αγορές;

Και είναι  το κριτήριο του πτυχίου τόσο τεράστιο σε βάρος στη μοριοδότηση που να καθορίζει αυτό από μόνο του όλα τα άλλα κοινωνικά κριτήρια; Όχι, είναι η απάντηση. Έχει πολύ χαμηλή μοριοδότηση. Είναι απλώς ένα επιπλέον διαφανές στοιχείο για να μπορέσουμε σε αυτή την περίοδο να επιλέξουμε ποιος από τους δύο.

Σε πόσες περιπτώσεις το χρόνο θα χρειαστεί να εφαρμοστεί η μοριοδότηση; Σύμφωνα με την υπηρεσία, το μέγιστο σε πέντε με δέκα περιπτώσεις το χρόνο. Για αυτό συζητάμε. Και ξοδεύετε τόσο χρόνο για το αν έπρεπε να βάλουμε πτυχίο σχετικό με την καλλιέργεια στους παραγωγούς για τις πέντε με δέκα περιπτώσεις το χρόνο; Με συγχωρείτε, το θεωρώ εντελώς υποκρισία και όχι και τιμητικό για τις λαϊκές αγορές.

Τώρα, όσον αφορά σε όλα αυτά τα υπερβολικά πως το νομοσχέδιο «κλείνει τις λαϊκές αγορές» και «εξαφανίζει τις λαϊκές αγορές», δεν είναι σοβαρά επιχειρήματα για να απαντήσει κάποιος. Και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, μετά την 1η Φεβρουαρίου, την 1η Μαρτίου, την 1η Απριλίου, την 1η Μαΐου, ο κόσμος θα πηγαίνει στις λαϊκές αγορές, θα τις βλέπει και θα διαπιστώνει ότι όλα όσα λέτε είναι ψέματα. Και οι λαϊκές αγορές εκεί θα είναι και θα συνεχίζουν να λειτουργούν. Και θα θυμούνται κάποιοι ότι λέγατε «ο Γεωργιάδης κλείνει τις λαϊκές αγορές» και θα βλέπει αυτόματα τις λαϊκές αγορές ανοιχτές. Κανένας μας δεν θέλει να κλείσει τις λαϊκές αγορές και σίγουρα όχι εγώ.

Πώς προέκυψε, όμως, αυτή η εντύπωση σε ορισμένους, στους καλοπροαίρετους; Από την ύπαρξη στο αρχικό προσχέδιο που ήταν στη δημόσια διαβούλευση του τότε άρθρου 4 που έδινε τη δυνατότητα να υπάρχουν και νομικά πρόσωπα. Και τότε, λοιπόν, κάποιοι φοβήθηκαν ότι αυτά τα νομικά πρόσωπα θα λειτουργούν ως όχημα για να γίνει τελικά ένα νομικό πρόσωπο που «θα αγόραζε όλους τους πάγκους στις λαϊκές αγορές». Αυτό μας είπανε. Η πρόθεσή μας ήταν άλλη, δεν έχει σημασία, το αφαιρέσαμε. Δεν είναι στο σχέδιο νόμου τώρα. Ήρθη η παρεξήγηση.

Εσείς έχετε συνεχίσει να αναπαράγετε ένα επιχείρημα για ένα άρθρο του νομοσχεδίου που δεν υπάρχει σε αυτό που ψηφίζουμε σήμερα. Αδιανόητα πράγματα. Λες και δεν έχει προηγηθεί δημόσια διαβούλευση, δεν έχει προηγηθεί συζήτηση στις επιτροπές, δεν έχει προηγηθεί συζήτηση με τους φορείς. Μόνοι σας λέτε αυτά που λέγατε την πρώτη ημέρα σε ένα νομοσχέδιο που έχει εντελώς αλλάξει.

Άρα, με λίγα λόγια τι θέλει να κάνει αυτό το νομοσχέδιο και γιατί ήρθε.

Πρώτα από όλα, να υπενθυμίσω ότι στη μεγάλη πλειονότητά του ο κόσμος των λαϊκών αγορών, παρά τα όσα έχουν ακουστεί και γραφτεί, είναι υπέρ του νομοσχεδίου. Απόδειξη ότι έχουν προσπαθήσει να κάνουν μέχρι στιγμής δύο φορές απεργία. Την πρώτη φορά το καλοκαίρι, δεν απήργησε ούτε μία λαϊκή αγορά στην Ελλάδα. Μαζεύτηκαν στο Σύνταγμα καμιά 40αριά. Κατέβηκα τους κέρασα και πορτοκαλάδα. Την δεύτερη φορά προχθές πράγματι μαζευτήκαν λίγοι παραπάνω. Να ήταν 120 – 130;Πάλι δεν έκλεισε καμία λαϊκή αγορά στην Ελλάδα.

Άκουγα στα κανάλια «απεργία στις λαϊκές αγορές», «κλείνουν οι λαϊκές αγορές» και μετά πήγαιναν με τις κάμερες και έδειχναν τις λαϊκές αγορές που λειτουργούσαν αφού δεν απεργούσε κανένας. Μα ποιος να απεργήσει;

Οι άνθρωποι των λαϊκών αγορών γνωρίζουν ότι το νομοσχέδιο έχει μέσα πλείστες όσες διατάξεις που ήταν διαχρονικά τους αιτήματα, όπως το ζήτημα της μεταβίβασης των αδειών από τους γονείς στα παιδιά, ο τρόπος λειτουργίας των αδειών και της πενταετούς διάρκειας και ούτω καθ’ εξής.

Άρα, λοιπόν, όλο αυτό που παρουσιάζετε ως «μια φοβερά μεγάλη σύγκρουση του Άδωνι Γεωργιάδη και της Κυβέρνησης με τον κόσμο των λαϊκών αγορών», είναι μόνο στο μυαλό σας και όχι στην πραγματικότητα.

Ακόμα και ο κύριος Μόσχος, αναφέρομαι ονομαστικά στον κύριο Μόσχο διότι βγαίνει και στα κανάλια, παραδέχθηκε ότι με τον Άδωνι Γεωργιάδη έχει συναντηθεί 50 φορές. Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην κυβέρνηση και έφερε το νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές δεν τους είχε συναντήσει ούτε ένας. Και ήταν απέξω από το Υπουργείο με μαύρες σημαίες και φωνάζανε.

Τώρα ξαφνικά θυμηθήκατε και τον κύριο Μόσχο και τον συνάντησε ο Τσίπρας; Ως Πρωθυπουργός ο Τσίπρας τον συνάντησε όταν ήταν να κατατεθεί το νομοσχέδιο των λαϊκών αγορών; Όχι. Άρα και εδώ είστε υποκριτές, αντί να κάνουμε μια σοβαρή και συγκροτημένη συζήτηση.

Εάν είστε στην άποψη ότι όλα είναι τέλεια στις λαϊκές αγορές, πολύ καλά θα κάνετε να καταψηφίσετε αυτό το νομοσχέδιο και κάθε άλλο νομοσχέδιο, γιατί άμα είσαι μπροστά στο τέλειο, τι νόημα έχει να προσπαθήσεις να το φτιάξεις.

Αν πιστεύετε, όμως, ότι έχουν προβλήματα, ελάτε να δούμε πως μπορούμε να τις φτιάξουμε.

Αγαπητέ κύριε Κέλλα, ξέχασα να ΤΟ αναφέρω πριν, και εσείς αναφερθήκατε ιδιαιτέρως στο νομοσχέδιο με πολλές παρεμβάσεις. Έτσι, να μην σας αδικήσω.

Ο στόχος μας δεν είναι να κλείσουμε καμία λαϊκή αγορά. Ο στόχος μας είναι αναβαθμίσουμε τις λαϊκές αγορές για να μπορέσουμε να φτάσουμε και αυτές τις λαϊκές αγορές που ακούω συνεχώς, τις ίδρυσε, λέει, ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Μπράβο του. Πολύ  καλά έκανε και τις ίδρυσε. Από τότε έχει περάσει ένας αιώνας. Σε έναν αιώνα δεν χρειάζεται να κάνουν ένα βήμα μπροστά οι λαϊκές αγορές; Όλος ο κόσμος θα αλλάζει και οι λαϊκές αγορές θα μένουν στάσιμες;

Ο στόχος μας είναι, λοιπόν, να έχουμε τις λαϊκές αγορές, να συμβαδίζουν με την εν γένει οικονομία του 21ου αιώνα.

Στο επιχείρημα ότι βάζουμε τον e-katanalotis στις λαϊκές αγορές, την ίδια αντίδραση είχαν τα σούπερ μάρκετ. Και την ίδια αντίδραση θα έχουν σε λίγο όλα τα άλλα καταστήματα που θα εντάξουμε. Γιατί ο στόχος μας είναι να δώσουμε δια της τεχνολογίας στον Έλληνα πολίτη, τον Έλληνα καταναλωτή, ένα εργαλείο στο κινητό του για ο,τιδήποτε θα πάει να ψωνίσει να βρει το φτηνότερο προϊόν που υπάρχει στην γειτονιά του.

Αυτό το πράγμα θέλουμε εμείς. Τώρα, αν εσείς δεν το θέλετε και θέλετε να επικρατεί η αδιαφάνεια και η δυνατότητα ενός εμπόρου να αυξήσει και λίγο την τιμή και να κλέψει τον πελάτη του, κάντε το. Εγώ θέλω να δώσω στον Έλληνα καταναλωτή την δυνατότητα να βρίσκει κοντά του το φτηνότερο προϊόν που θέλει να αγοράσει. Και ας επιλέξει μόνος του αν θέλει να πάει να το πάρει ή δεν θέλει να πάει να το πάρει. Να είναι δική του επιλογή. Η τεχνολογία σήμερα μας δίνει αυτή την δυνατότητα και αυτή την δυνατότητα θα την αξιοποιήσουμε.

Τώρα έχουμε και τις λαϊκές αγορές. Σε προηγούμενο νόμο είχαμε τα σούπερ μάρκετ. Αύριο θα βγει για έναν άλλο κλάδο της αγοράς. Στο τέλος όλα τα καταστήματα θα αναρτούν τις τιμές στον e – katanalotis και θα ξέρει ο κόσμος που θα βρει το φτηνότερο προϊόν. Θα μεγαλώνει ο ανταγωνισμός και έτσι θα πέφτουν και οι τιμές από τον ανταγωνισμό μεταξύ τους.

Άρα, συνοψίζοντας: όσα ακούτε μέσα στην αίθουσα αυτή από την αντιπολίτευση περί «ενός νομοσχεδίουταφόπλακα που θέλει να κλείσει τις λαϊκές αγορές», είναι  κατά φαντασίαν.

Το νομοσχέδιο έχει την υποστήριξη του κόσμου των λαϊκών αγορών. Εγώ αφότου ψηφιστεί, σας προκαλώ να πάμε με κάμερα live σε μία λαϊκή αγορά. Είναι  αποτέλεσμα εξαντλητικού διαλόγου με τους ανθρώπους των λαϊκών αγορών. Μέχρι και από το Υπουργείο κατέβηκα και μίλησα στους διαδηλωτές έναν προς έναν. Τους δε προέδρους των Ομοσπονδιών τους έχω δει τον καθένα δεκάδες φορές. Έχουμε γράψει και ξαναγράψει το νομοσχέδιο 50 φορές για να είναι  όλοι ευχαριστημένοι.  

Και έρχομαι και στο κρίσιμο, το οποίο είπε και ο εισηγητής σας, όλοι δεχθήκαμε στην Επιτροπή ότι η περίπτωση κάποιων παραγωγών που έχουν άδεια παραγωγού ενώ στην πραγματικότητα είναι  έμποροι, είναι  πραγματικό γεγονός στις λαϊκές αγορές. Δέχεστε λοιπόν ότι υπάρχει ένα πραγματικό πρόβλημα. Χαίρομαι. Είναι  ειλικρινές.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ το λέει στα πρακτικά, παραδέχθηκε ότι έχουν άδεια παραγωγού ενώ είναι  έμποροι. Πολύ ωραία. Ξεκινήσαμε εμείς και είπαμε πριν πάμε στην καταστολή, λέει ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, τους πιάσατε;

Μάλιστα. Είπαμε λοιπόν εμείς, πριν πάμε στην καταστολή τι θα πει τους πιάσατε; Πιάσατε θα πει, τους πιάσαμε, τους παίρνουμε την άδεια, τους βάζουμε πρόστιμο φορολογικό για όλα τα χρόνια που υποδύονται τους παραγωγούς ενώ είναι  έμποροι και άρα έχουν κάνει φοροδιαφυγή.

Και μετά πάμε και κατάσχουμε δια της εφορίας τα πρόστιμα που τους έχουμε βάλει ακόμα και αν είναι βιοπαλαιστές. Αυτό εισηγείστε τώρα όταν λέτε «τους πιάσατε». Αυτό θα πει «τους πιάσατε». Για να ξέρει ο κόσμος για τι μιλάμε.

Τι είπε τώρα ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ; Αν τους πιάσαμε, δηλαδή αν καταστρέψαμε όλους αυτούς τους ανθρώπους; Όχι, δεν τους πιάσαμε είναι η απάντηση. Ωραία;

Και τι είπαμε, λοιπόν; Πριν πάμε να τους καταστρέψουμε, γιατί αυτό εισηγείστε, αυτό εισηγείστε για να είμαστε συνεννοημένοι, θα τους δώσουμε μία ευκαιρία δυνητική, εθελοντική όποιος θέλει να το δηλώσει τώρα να πάρει την άδεια του εμπόρου και να συνεχίσει πια νόμιμα να κάνει αυτό που έκανε μέχρι σήμερα παράνομα.

Πράγματι, όταν έγινε αυτό το άρθρο υπήρξε πολύ μεγάλη αντίδραση από τις ομοσπονδίες παραγωγών λαϊκών αγορών σε διάφορες περιοχές της επικράτειας με κυρίως αντιδρούντες της Μακεδονίας, τον κύριο Μόσχο εδώ στην Κεντρική Ελλάδα, τον κύριο Δερετζή και τα λοιπά.

Από την ακρόαση φορέων φαντάζομαι ότι θυμάστε ότι υπήρξε μία ομοσπονδία παραγωγών λαϊκών αγορών, αυτή της Περιφέρειας Αττικής, η οποία μίλησε με πολύ δραματικούς τόνους υπέρ του άρθρου και εξήγησα για ποιο λόγο αν αυτό το άρθρο δεν ψηφιστεί, πάρα πολλά μέλη του, παραγωγοί και έμποροι ταυτόχρονα λαϊκών αγορών του νομού Αττικής, θα καταστραφούν.

Φαντάζομαι ήμασταν όλοι στην αίθουσα και τον ακούγαμε live. Δεν τον έβαλα εγώ. Μόνος του τα είπε. Ως πρόεδρος της μεγαλύτερης ομοσπονδίας της Περιφέρειας Αττικής. Οι της Θεσσαλονίκης είπαν ότι δεν το θέλουν, οι της Λάρισας είπαν ότι δεν το θέλουν. Κανένας άλλος δεν είπε ότι το θέλει.

Η Αττική είπε ότι το θέλει. Ποιο είναι το επιχείρημά τους; Ότι η Αττική έχει μικρό κλήρο γης και άρα στην πραγματικότητα ο μικρός κλήρος γης δεν επιτρέπει να είναι βιώσιμη η δουλειά στη λαϊκή μόνο του παραγωγού με τη δική του παραγωγή. Και στην πραγματικότητα αναγκάζεται να κάνει και τον έμπορο για να συμπληρώσει το εισόδημά του.

Και ότι αν εμείς πάμε να τον πιάσουμε κατά τον τρόπο τον που είπε πριν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, στην πραγματικότητα θα τον κλείσουμε γιατί τα δεδομένα της ζωής του και της ιδιοκτησίας του δεν του επιτρέπουν να είναι βιώσιμος υπ’ αυτά τα μέτρα.

Τι θα κάνουμε λοιπόν; Ήδη έχουμε καταθέσει νομοτεχνική βελτίωση, θα μοιραστεί σε λίγο, όπου βάζουμε το όριο των 20 στρεμμάτων και γεωγραφικά μόνο την Περιφέρεια Αττικής. Και άρα αυτοί που το ζητήσανε, αυτοί που είπαν δηλαδή στη Βουλή επίσημα ότι «έχουμε πρόβλημα με αυτό, θα καταστραφούμε άμα το ψηφίσετε», σε αυτούς θα δώσουμε προαιρετικά, δεν διατάζουμε κανέναν να κάνει τίποτα, θα δώσουμε ειδικά σε αυτούς το περιθώριο του ενός μήνα για να αποφασίσουν αν θα είναι έμποροι ή παραγωγοί.

Γιατί δεν το δίνουμε στους άλλους; Γιατί οι άλλοι είπαν ότι δεν το χρειάζονται. Αυτός είναι ο λόγος. Δια των θεσμικών τους εκπροσώπων που ήρθαν στη Βουλή και μίλησαν. Αυτό είναι όλο.

Εμείς εδώ νομοθετούμε για όλους τους Έλληνες. Και είμαστε εδώ για να λύσουμε τα προβλήματα όλων των Ελλήνων. Και σέβομαι αυτόν τον παραγωγό που η παραγωγή του δεν επαρκεί για να είναι βιώσιμος. Δεν τον θεωρώ κατ’ ανάγκην φοροκλέφτη. Ούτε εγκληματία.

Θεωρώ ότι πολύ πιθανόν οι δυσκολίες της ζωής του να είναι τέτοιες που να μην του επιτρέπουνε και εμείς θα του δώσουμε την ευκαιρία να μπορέσει να ζήσει με αξιοπρέπεια. Αυτός είναι ο πυλώνας του νομοσχέδιου. Για αυτό και το άρθρο είναι εθελοντικό. Είναι για όποιον θέλει. Και όχι υποχρεωτικό.

Επαναλαμβάνω, η πρόταση που άκουσα μέχρι σήμερα, που ακούστηκε προ ολίγου από τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, το να τους πιάσουμε είναι το επόμενο βήμα. Προφανώς φορολογικοί έλεγχοι θα γίνουν και όσοι το κάνουν και μετά την παρέλευση του μηνός, έχουν πλέον μόνοι τους πάρει την ευθύνη των πράξεων τους.

Εμείς, όμως, ως κυβέρνηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, δώσαμε και στον τελευταίο βιοπαλαιστή την ευκαιρία να μπορέσει να ζήσει με αξιοπρέπεια. Τώρα, αν εσείς θέλετε για λόγους αντιπολίτευσης να καταστρέψετε ανθρώπους το κρίμα στον λαιμό σας. Αυτά ως προς το άρθρο.

Τώρα έχουμε μια σειρά υπουργικών τροπολογιών που αφορούν στο υπουργείο Ανάπτυξης. Είναι όλες εμπρόθεσμες, τις έχετε πάρει όλοι από την περασμένη εβδομάδα. Και λόγω της αναβολήςακόμη περισσότερο καιρό.

Λοιπόν, η πρώτη είναι με γενικό αριθμό 1109. Ειδικό αριθμό 85. 22/10/2021. Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Αφορά στο ΠΔΕ σε πιστώσεις του προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

Είναι μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων και με το ΕΠΑ, που είναι ο νέος τρόπος που εγγράφεται στον προϋπολογισμό το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ακολουθεί η με γενικό αριθμό 1110 και ειδικό αριθμό 86. Πάλι του υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, που αφορά στα επιχειρηματικά πάρκα.

Θα την εξηγήσει ειδικότερα στην συνέχεια, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός, κύριος Νίκος Παπαθανάσης, που αφορά στα βιομηχανικά πάρκα και το πώς αυτά θα έχουν μεγαλύτερη εφαρμογή στην νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος η οποία ισχύει πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στη συνέχεια έχουμε την με αριθμό 1112, εδώ θέλω να σταθώ γιατί κάνατε μια αναφορά, κύριε εισηγητά. Θέσπιση διατάξεων για την παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου και τη ρύθμιση του επαγγέλματος του εσωτερικού ελεγκτή και του δόκιμου εσωτερικού ελεγκτή».

Σταματάω εδώ, διότι σε αυτή τη συγκεκριμένη τροπολογία ο κύριος εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, όχι εντελώς άδικα, εγώ θέλω να είμαι πάντα ειλικρινής με την κριτική, την καλόπιστη κριτική τη δέχομαι, είπε ότι το κάναμε χωρίς προηγούμενη διαβούλευση και γιατί λάβατε και εσείς την επιστολή του Διεθνούς Ινστιτούτου των Ελεγκτών που μας κατηγόρησε ότι δεν τους καλέσαμε σε διάλογο.

Θέλω, λοιπόν, να το ξεκαθαρίσω. Στην Ελλάδα υπάρχει το επάγγελμα του εσωτερικού ελεγκτού. Υπάρχει ήδη. Υπάρχει όμως χωρίς κανένα θεσμικό πλαίσιο. Είναι στον αέρα.

Εμείς μετά από εξαντλητικό διάλογο με το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και ειδικότερα με τον κλάδο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος που αφορά στους εσωτερικούς ελεγκτές καταλήξαμε σε αυτή τη ρύθμιση, που τι κάνει; Βάζει τους ελάχιστους κανόνες, το ελάχιστο πλαίσιο για το πώς μπορεί κάποιος να είναι εσωτερικός ελεγκτής σε μία εταιρεία. Και μάλιστα είχαμε κάνει δεκτή και την τελευταία τους πρόταση και έχουμε βάλει όλες τις διεθνείς πιστοποιήσεις μέσα να είναι έγκυρες για να μη φαίνεται ότι θέλουμε να αποκλείσουμε κάποιον.

Την καταθέτουμε και αναμένουμε και τις τοποθετήσεις των κομμάτων της Βουλής για το αν είναι υπέρ ή όχι αυτής της τροπολογίας που έχει σύμφωνη γνώμη, επαναλαμβάνω, από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Δεχθήκαμε την κριτική από το Διεθνές Ινστιτούτο το οποίο έστειλε και σε εμένα επιστολή ότι δεν τους είχαμε καλέσει σε διάλογο. Και θέλω εδώ να είμαι μαζί σας ξεκάθαρος, γιατί πρέπει να είμαστε και συνεννοημένοι μεταξύ μας για το πού και πώς γίνεται ο διάλογος.

Εγώ ως Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεως της Ελλάδος, δεν λέω ως πρόσωπο, λέω για το θεσμό που εκπροσωπώ τώρα, υποχρεούμαι κατά οποιονδήποτε τρόπο να καλώ σε διάλογο για κάποιο νομοσχέδιο οποιονδήποτε ιδιωτικό φορέα έχει μία άποψη, μία αντίρρηση σε ένα νομοσχέδιο;

Ή εγώ είμαι υποχρεωμένος και είναι το σωστό να μιλάω με τους θεσμικούς εκπροσώπους, με αυτούς οι οποίοι ψηφίζονται, εκλέγονται και είναι οι πραγματικοί εκπρόσωποι ενός κλάδου έναντι της ελληνικής πολιτείας;

Προσωπικά πιστεύω το δεύτερο. Και για αυτό το λόγο ο διάλογος έγινε με το θεσμικό εκπρόσωπο των εσωτερικών ελεγκτών στην Ελλάδα που είναι το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Το συγκεκριμένο ινστιτούτο στο οποίο αναφερθήκατε, κύριε συνάδελφε, σεβαστό καθ’ όλα, είναι ένας ιδιωτικός φορέας. Δεν υποχρεούται η κυβέρνηση ή ο υπουργός να μιλάει με τον κάθε ιδιωτικό φορέα στην Ελλάδα.

Παρά ταύτα, όταν έλαβα γνώση αυτής της επιστολής την Παρασκευή, κάναμε τηλεδιάσκεψη με τη συμμετοχή του Προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του προέδρου τουΙνστιτούτου για να δούμε αν έχουν κάποια επί της ουσίας αντίρρηση και αν κάπου αυτό που κάνουμε βλάπτει την εύρυθμο λειτουργία των εσωτερικών ελεγκτών. Καταλήξαμε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Καταθέτω, λοιπόν, και αυτή την τροπολογία. Βέβαια θα ήθελα και τη γνώμη των κομμάτων της αντιπολιτεύσεως γιατί έχει και αυτό τη σημασία του.

Και βεβαίως έχουμε και την τροπολογία για την οποία μπορεί να μιλήσει και ο κύριος Δήμας που είναι εδώ μαζί μας τώρα, η οποία αφορά συστέγαση υπηρεσιών Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας και αφορά δηλαδή σε ρυθμίσεις πολεοδομικού και άλλου χαρακτήρα για το νέο κτήριο της πρώην Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, τώρα Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας. Ξέρετε ότι φτιάχνονται σε ένα πολύ μεγάλο κτήριο τα νέα γραφεία στο Γουδί με στόχο να φτιάξουμε ένα περιβάλλον εργασίας εξαιρετικό.

Θα κλείσω τις τροπολογίες με την τροπολογία που αφορά, και αναφέρθηκε σε αυτήν ο συνάδελφος από το Κουμμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος, για την επιχορήγηση του ΟΤΑ Β’ βαθμού για την εξυγίανση επιχειρήσεών τους. Είναι ο αριθμός 1115 γενικός αριθμός και ειδικός αριθμός 90. Εκεί ο κύριος συνάδελφος μας κατηγόρησε ότι κάνουμε μία φωτογραφική τροπολογία. Και μάλιστα με προκαλέσατε να πω για ποια περιφέρεια πρόκειται.

Απαντώ, λοιπόν: Όχι, δεν είναι φωτογραφική τροπολογία. Δεν θα μπορούσαμε να φέρουμε ποτέ στη Βουλή μία φωτογραφική τροπολογία. Σε τι αναφέρεται όμως; Σε περιπτώσεις όπου οργανισμοί Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοικήσεως έχουν δημιουργήσει εταιρείες οι οποίες έχουν αφήσει χρέη, τα χρέη αυτά δημιουργούν τόκους. Χρέη όχι από κακοδιαχείριση, προσέξτε, αλλά από αβλεψία του ιδίου του κράτους. Δηλαδή το κράτος άργησε να τους δώσει την επιχορήγηση. Το ότι το κράτος άργησε να τους δώσει την επιχορήγηση οδήγησε στις τράπεζες που τους είχανε δώσει τα δάνεια να τους βάλουν τόκους. Όταν το κράτος ήρθε και τους έδωσε τελικά την επιχορήγηση, αυτές οι περιφέρειες δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν τους τόκους. Μένουν τώρα οι τόκοι ως χρέος της επιχείρησης και συνεχώς ανατοκίζονται και αυξάνουν το χρέος. Με αποτέλεσμα αυτό να οδηγεί σε κίνδυνο την ίδια την Περιφέρεια.

Ανοίγουμε, λοιπόν, παράθυρο ευκαιρίας. Μετά από έλεγχο εσωτερικό και φορολογικό ότι δεν αποτελεί προϊόν κακοδιαχείρισης το χρέος αλλά προϊόν δυσλειτουργίας του κράτους, να πάμε να πληρώσουμε αυτούς τους τόκους για να σταματήσει η Περιφέρεια να είναι υποκείμενο των τραπεζών από ζημιά που προκάλεσε το ίδιο το Δημόσιο. Αυτή είναι η τροπολογία.

Δεν θέλετε να την ψηφίσετε; Μην την ψηφίσετε. Εμείς όμως είμαστε εδώ για να λύνουμε τα προβλήματα. Και θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι όταν μιλάμε για τις Περιφέρειες και τον Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, για το κράτος μας πρόκειται. Δεν είμαστε άλλο κράτος εμείς και άλλο οι Περιφέρειες. Άρα οι τόκοι που χρεώνονται στις Περιφέρειες, τελικά στον Έλληνα φορολογούμενο καταλήγουν και αυτό θέλουμε να προλάβουμε και να σταματήσουμε.

Θέτετε ένα άλλο θέμα, να μην γίνουν ποτέ εταιρείες. Εντάξει. Εσείς έχετε μία αξιωματική θέση διαφορετική. Αυτό είναι άλλο πράγμα που λέτε. Να μην κάνει καμία περιφέρεια καμία εταιρεία. Εγώ σας λέω για ένα πρόγραμμα που ήδη υφίσταται και υπάρχει. Αυτή είναι μία άλλη συζήτηση διαφορετικού βεληνεκούς. Πάντως δεν δίνουμε λεφτά σε ιδιώτη. Λεφτά σε περιφέρεια θα δώσουμε για να γλυτώσει τα χρέη της.

Λοιπόν, θέλω κλείνοντας να ευχαριστήσω δημόσια την κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας. Και ξέρετε ότι δεν το λέω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τυπικά. Το λέω ουσιαστικά. Διότι με τις παρατηρήσεις σας, ιδιαίτερα από τους βουλευτές της περιφέρειας και επισημαίνοντας πολλά από τα αρχικά σημεία του νόμου που θα μπορούσαν να προκαλέσουν παρεξήγηση ή δυσλειτουργία, κυρίως σε σχέσεις παραγωγών και εμπόρων, συμβάλλατε καθοριστικά στο να πάρει το νομοσχέδιο την τελική του μορφή και νομίζω να το φέρουμε στα μέτρα που όλοι είμαστε ευχαριστημένοι.

Να πω, όμως, ότι δεν το ξέχασα ότι ειδικά για το θέμα του ΟΣΔΕ εκεί υπάρχει σοβαρή αλλαγή. Θαδείτε σε λίγο την διατύπωση ότι θα δηλώνει ο παραγωγός ποια είναι η ποσότητα που προσδοκά να πουλήσει στην λαϊκή αγορά και θα υπολογίζει το 50% επί της δηλώσεως του.

Άρα, λοιπόν, εκεί δεν μπορεί κανένας να πει ότι θέλουμε να κόψουμε έστω έναν παραγωγό. Εν πάση περιπτώσει, για να έχει την άδεια του παραγωγού λαϊκών αγορών πρέπει κάτι να πουλάει στην λαϊκή αγορά. Δεν γίνεται διαφορετικά, αλλιώς παίρνει την θέση κάποιου άλλου.

Άρα και αυτό το αίτημα πλειόνων βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας έγινε δεκτό. Ευχαριστώ πολύ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι».

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=fPSNB85MmMM