Τελευταία Νέα
Νοέ 03

Καταληκτική ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή κατά τη δεύτερη ημέρα συζήτησης του Σ/Ν για το Υπαίθριο Εμπόριο

 

 

 

 

 

 

 

Καταληκτική ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά την δεύτερη ημέρα συζήτησης του Σ/Ν για το “Πλαίσιο λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου”.

 

«Ευχαριστώ πολύ όλους όσοι μίλησαν γι’ αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο προκάλεσε τελικά μία ζωηρή κοινοβουλευτική συζήτηση τόσο στις Επιτροπές, όσο και στην Ολομέλεια και οι καλόπιστοι παρατηρητές πιστεύω ότι έβγαλαν τα συμπεράσματά τους.

 

Απευθυνόμενος προς την Αξιωματική Αντιπολίτευση θα ήθελα για άλλη μια φορά να σας πω ότι είναι κρίμα ο κοινοβουλευτικός διάλογος να εξαντλείται σε φαντασιώσεις και όχι στην ουσία. Στην προσπάθειά σας να ασκήσετε κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, χάνετε αυτά που συμβαίνουν μπροστά στα μάτια σας.

 

Θα σας πω ένα παράδειγμα από τη σημερινή επικαιρότητα. Σήμερα η χώρα και η ελληνική οικονομία έχει επιτύχει άλλη μια πρωτοφανή διεθνή επιτυχία. Η αύξηση κεφαλαίου που πέτυχε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, η ΔΕΗ, υπερκαλύφθηκε ξεπερνώντας κάθε προσδοκία μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ προβλεπόταν να κρατήσει τέσσερις μέρες. Και τα κεφάλαια, το 1,35 δισεκατομμύρια που άντλησε σήμερα η ΔΕΗ για να μπορέσει να κάνει επενδύσεις απαραίτητες για την ύπαρξή της στο μέλλον, είναι πολλαπλάσια μόνο τα σημερινά που είναι πλέον ένα μικρό κλάσμα της συνολικής αξίας από την αξία της εταιρείας του συνόλου που μας παραδώσατε.

 

Θυμίζω ότι η κεφαλαιοποίηση της ΔΕΗ που παραδόθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη ήταν στο σύνολό της τριακόσια εκατομμύρια και σήμερα για ένα κλάσμα περίπου 17% αν το υπολογίσεις. Είχατε φτάσει τη μετοχή στο 1 ευρώ και κάτω και σήμερα από 1ευρώ η μετοχή, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου έγινε στα 9 ευρώ. Μπορείτε να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό για τον πραγματικό κόσμο, ότι πραγματικοί άνθρωποι με πραγματικά λεφτά έβαλαν εννιά φορές την αξία  που μας παραδώσατε;

Αντί να κάτσετε να σκεφτείτε τι είναι αυτό που σας έκανε τόσο ανίκανους για να πάτε τη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού στο 1 ευρώ και την πήγαμε σε δύο χρόνια στα 9, έρχεστε και τι λέτε στη Βουλή;

 

Να πω κάτι ακόμα για την επικαιρότητα. Ξυπνάμε το πρωί και έχει κατακλυστεί το διαδίκτυο από ένα βίντεο του κ. Παππά με τον κ. Γιαννούλη που έχουν πάει σε ένα βαγόνι τρένου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έχουν βιντεοσκοπήσει με το κινητό τους ένα μανιτάρι που έχει φυτρώσει στο τρένο. Και λένε ότι “τα τρένα της Κυβέρνησης του Μητσοτάκη και του Καραμανλή είναι τόσο σε αχρηστία που έχουν φυτρώσει μέχρι και μανιτάρια”. Βγαίνει η εταιρεία μετά από δύο ώρες και τους λέει ότι αυτό το βαγόνι δεν χρησιμοποιείται εδώ και καιρό, ότι έχουν πάει σε βαγόνι που είναι στις αποθήκες και τους καλούν να πάνε στα κανονικά βαγόνια. Μα πραγματικά πιστεύετε ότι με τέτοια αντιπολίτευση θα πάρετε ποτέ πίσω την εξουσία; Είστε αντιπολίτευση για τα πανηγύρια!

 

Έρχεστε στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές. Πολύ ωραία. Ξεκίνησε αυτή η συζήτηση για τις λαϊκές αγορές με διάφορες φασαρίες και δήθεν μεγάλες αντιδράσεις. Σας είπα πέντε φορές -δεν το σχολίασε ένας Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είχε ένα επιχείρημα- ότι εφόσον ρε παιδιά είναι τόσο κακό αυτό το νομοσχέδιο και καταστρέφει τις λαϊκές αγορές, γδέρνει τις λαϊκές αγορές, εξαφανίζει τις λαϊκές αγορές, τις ξεπουλάει στους μεγάλους –λέω διάφορα κωμικά επιχειρήματα που άκουσα- όταν προκήρυξαν τρεις φορές απεργία στις λαϊκές αγορές, γιατί δεν έκλεισε ούτε μία λαϊκή αγορά; Ούτε μία;

 

Η απάντηση από κάποιο συνάδελφο ήταν ότι έχουν υψώσει μαύρες σημαίες. Όταν το λέγατε αυτό γελούσα. Ξέρετε γιατί; Γιατί προχθές στο γραφείο μου έδειχναν φωτογραφίες της Ομοσπονδίας των παραγωγών λαϊκών αγορών, ο κ. Μόσχος συγκεκριμένα ο οποίος είναι και υποψήφιος Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, για να μου θυμίσει ότι το 2017 που ψηφίζατε τον νόμο σας ήταν έξω από τη Βουλή με μαύρες σημαίες. Ωραία, και επειδή είχαν μαύρες σημαίες το 2017 αυτοί απ’ έξω, πάει να πει ότι ήταν κακό το νομοσχέδιο που ψηφίσατε τότε; Αυτό είναι το επιχείρημά σας στη Βουλή;

 

Σας λέω, τρεις φορές προκηρύχθηκε απεργία και δύο φορές συγκέντρωση. Την πρώτη φορά που προκηρύχθηκε η συγκέντρωση των παραγωγών λαϊκών αγορών και έγραφε εκεί ο πρώην φίλος, κύριος Φιλιππάκης στην «Δημοκρατία» ότι θα γίνει παλλαϊκή συγκέντρωση κατά του νομοσχεδίου του Γεωργιάδη, ήταν καλοκαίρι, είχε και πολλή ζέστη και μαζεύτηκαν καμιά σαρανταριά, κατέβηκα κάτω, τους κέρασα και πορτοκαλάδα μην πάθουν ηλίαση. Τη δεύτερη φορά κατέβηκα και τους μίλησα ο ίδιος. Ήταν καμιά εκατοστή.  Αυτή ήταν η παλλαϊκή συγκέντρωση κατά του νομοσχεδίου.

 

Και πάμε τώρα επί της ουσίας. Ποιες ήταν οι βασικές ενστάσεις που είχε προκαλέσει σε ορισμένους το νομοσχέδιο αυτό; Εγώ δέχομαι την καλόπιστη πάντα συνεννόηση μεταξύ ανθρώπων. Πάμε να τα δούμε με τη σειρά και να καταλάβουμε τι κάναμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα όλους τους συναδέλφους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η συζήτηση που έγινε σε αυτό το νομοσχέδιο με υπερηφάνεια μπορώ να πω ότι κατά τη γνώμη μου είναι κοινοβουλευτικό πρότυπο. Διότι ένας Υπουργός έφερε μια πρόταση νόμου. Αυτή η πρόταση νόμου μπήκε στην εξονυχιστική κοινοβουλευτική συζήτηση και ο Υπουργός δέχθηκε δεκάδες παρατηρήσεις των Βουλευτών έτσι ώστε να συνδιαμορφώσουμε ένα νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές που είναι πλέον απολύτως κοινής αποδοχής. Σήμερα δεν υπάρχει ούτε μία ομοσπονδία που να μιλάει κατά του νομοσχεδίου.

 

Τι φέρατε ως επιχείρημα; Φέρατε ως τελευταίο επιχείρημα ότι οι δύο Περιφέρειες, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Περιφέρεια Αττικής μου έστειλαν επιστολή ότι το νομοσχέδιο είναι ανεφάρμοστο. Αυτό ήταν το τελευταίο σας επιχείρημα. Μάλιστα. Γιατί οι δύο Περιφέρειες λένε ότι είναι ανεφάρμοστο; Γενικά για το νομοσχέδιο μιλάνε; Όχι. Λένε ότι είναι ανεφάρμοστο γιατί δεν δεχθήκαμε να μπορούν να ιδρύσουν ξεχωριστά νομικά πρόσωπα. Ερώτηση: Στο νομοσχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε η δυνατότητα να ιδρύσουν ξεχωριστά νομικά πρόσωπα; Όχι, είναι η απάντηση. Αν εσείς του ΣΥΡΙΖΑ αξιολογείτε ως τόσο σημαντική αυτή την ένσταση -αν υποτεθεί ότι λέτε αλήθεια και έχετε πειστεί ότι το νομοσχέδιο είναι κακό, γιατί αυτό που λένε οι Περιφερειάρχες Πατούλης και Τζιτζικώστας είναι αληθές, ότι δηλαδή δεν μπορεί να λειτουργήσει το νομοσχέδιο χωρίς αναπτυξιακή εταιρεία- εσείς γιατί δεν είχατε προβλέψει να μπορούν να ιδρύσουν αναπτυξιακές εταιρείες και κρίνατε το 2017 ότι δεν χρειάζονται αναπτυξιακές εταιρείες; Το λέω για να καταλάβετε ότι με τέτοιου είδους επιχειρήματα δεν μπορείτε να πάτε μακριά.

 

Πάμε λοιπόν. Τι κάναμε; Βασικές αλλαγές από βασικές ενστάσεις που υπήρχαν αρχικά στο νομοσχέδιο. Πρώτη ένσταση των παραγωγών ότι υπήρχε διαφορά στο χρονικό εύρος της αδείας μεταξύ εμπόρων και παραγωγών. Πέντε έτη ήταν των εμπόρων και ένα των παραγωγών και αυτό δημιουργούσε μεταξύ τους διάκριση. Το κάναμε πέντε έτη και για τους δύο. Φεύγει η διάκριση.

 

Δεύτερος φόβος των παραγωγών ότι θα μπορούσε με το 70% στον ΟΣΔΕ που είχαμε βάλει στην αρχική εκδοχή του νομοσχεδίου πάρα πολλοί παραγωγοί να μην καταφέρνουν να πιάσουν αυτόν τον στόχο, όχι από δική τους υπαιτιότητα αλλά διότι μπορεί να υπήρχαν καιρικά φαινόμενα, μπορεί να υπήρχαν διάφοροι αστάθμητοι παράγοντες που θα τους οδηγούσαν να χάνουν τη δυνατότητά τους να είναι σε λαϊκές αγορές χωρίς να φταίνε. Και μας αντιπρότειναν να βάλουμε το 50% επί της δικιά τους δηλώσεως του τι οι ίδιοι υπολογίζουν ότι θα πουλήσουν στις λαϊκές αγορές. Το κάναμε όπως το ήθελαν. Πάει και αυτό.

 

Τι άλλο τους ενοχλούσε; Ότι τα αρχικά πρόστιμα ήταν πολύ αυστηρά. Τα κάναμε πολύ μετριότερα κατά τις προτροπές συναδέλφων της Νέας Δημοκρατίας. Τα πρόστιμα που έχουμε σήμερα -το λέω για την κριτική που ακούστηκε από την αντιπολίτευση ότι είναι εξοντωτικά- είναι ηπιότερα του ισχύοντος σήμερα νόμου. Οι ποινές και τα πρόστιμα είναι χαμηλότερα του νόμου ΣΥΡΙΖΑ. Έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ και μας κατηγορεί ότι έχουμε έναν δρακόντειο νόμο με υψηλά πρόστιμα και τα δικά του είναι υψηλότερα! Άντε βγάλε άκρη.

Τι άλλο τους ανησυχούσε; Τους ανησυχούσε ότι με την προκήρυξη των αδειών μία φορά το χρόνο θα υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν άδειες θέσεις και να μην μπορούν να έχουν πολλές λαϊκές αγορές. Κάναμε την προκήρυξη δύο φορές το χρόνο. Και αν δούμε ότι δεν φτάνει, θα το αυξήσουμε. Αλλά πάμε πιλοτικά για να δούμε πώς θα λειτουργήσει.

 

Τι άλλη ένσταση ετέθη; Ότι ναι μεν ο νόμος είναι καλός, αλλά είναι δύσκολο από τη μια μέρα στην άλλη να προσαρμοστούν οι φορείς στις λειτουργίες τόσο γρήγορα στο να φτιάξουν τις πλατφόρμες και να προκηρύξουν τις θέσεις. Μετακινήσαμε την ημερομηνία εφαρμογής του νομοσχεδίου την 1η Φεβρουαρίου για να έχουν τον χρόνο οι φορείς να ρυθμίσουν και τις πλατφόρμες τους και να μην έχουν ανησυχία. Πάει και αυτή τους η ένσταση.

Και μία σειρά άλλων ρυθμίσεων -να μην επαναλάβω όλη τη συζήτηση που κάναμε- που αποδεικνύει ότι από όλες τις πραγματικές ενστάσεις που τέθηκαν πάνω σε αυτό το νομοσχέδιο κατά την κοινοβουλευτική μας συζήτηση ή την προηγούμενη δημόσια διαβούλευση και προκαλούσε στα αλήθεια σε κάποιους παραγωγούς ανησυχία -γιατί από την πλευρά των εμπόρων υπήρχε από την αρχή απόλυτο consensus και απόλυτη υποστήριξη στο νομοσχέδιο- ότι θα είχαν κάποιο πρόβλημα, τα θεραπεύσαμε.

 

Ακόμη και στο μείζον που έγινε η μεγαλύτερη ζήτηση από όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου, δηλαδή τη δική μας πρόθεση να δώσουμε δυνητικά σε κάποιους από τους παραγωγούς τη δυνατότητα να δηλώσουν έμποροι εάν το επιθυμούσαν για να αλλάξουν το χαρακτήρα της αδείας τους, και αυτό διαμορφώθηκε κατά τον τρόπο που το είδαμε στην κοινοβουλευτική μας συζήτηση στην Περιφέρεια Αττικής και μόνο μέχρι 20 στρέμματα για να πιάσουμε τους μικρούς κλήρους όπου εκεί έχουμε το πραγματικό πρόβλημα σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργούν στις λαϊκές αγορές. Και αυτό το άρθρο προξένησε τόση φασαρία. Και αυτό προσαρμόστηκε κατά το διάστημα της κοινοβουλευτικής μας συζήτησης.

 

Και τελικά φτάνουμε σε ένα νομοσχέδιο που σήμερα η μοναδική τελευταία εκκρεμότητα και το μοναδικό θέμα πια που λένε όσοι αντιδρούν είναι ότι δεν επιτρέπουμε την ίδρυση των δύο νομικών προσώπων στην Περιφέρεια Αττικής και Θεσσαλονίκης. Και σας είπα ότι το Υπουργείο Εσωτερικών έχει βάσιμη διαφωνία για αυτό. Θα δούμε πώς θα λειτουργήσει το νομοσχέδιο και αν πράγματι αυτά που λένε ισχύουν, δηλαδή αν πράγματι δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι λαϊκές αγορές εξ αυτού, εδώ είμαστε να το διορθώσουμε. Εκτιμούμε ότι θα λειτουργήσει.

 

Να μην ξεχάσω το θέμα του e-Καταναλωτή, που ετέθη το μεγάλο ερώτημα για το αν μπορούν οι γιαγιάδες, οι άνθρωποι στην επαρχία κλπ να εφαρμόζουν αυτό το μέτρο. Είπαμε ότι θα προβλέπουμε στην υπουργική απόφαση τους όρους και τις προϋποθέσεις όπου θα αφήσουμε τους ανθρώπους αυτούς που είναι αδύνατο να προσαρμοστούν άμεσα και θα τους δώσουμε και περισσότερο χρόνο, και θα κάνουμε και τις αναγκαίες εξαιρέσεις για να μην βρεθούν σε δύσκολη θέση κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι έχουν αντικειμενικό πρόβλημα. Ούτε κανέναν θέλουμε να βλάψουμε, ούτε κανέναν θέλουμε να φέρουμε σε δύσκολη θέση.

 

Θέλουμε να φτιάξουμε λαϊκές αγορές, όμως, που θα λειτουργούν σε συνθήκες 21ου  αιώνα και θα μπορούν να αξιοποιούν χρήματα του ΕΣΠΑ, θα μπορούν να χρησιμοποιούν την υψηλή τεχνολογία, θα μπορούν να λειτουργούν νόμιμα και θα μπορούν να λειτουργούν με τάξη. Αυτό κάνει αυτό το νομοσχέδιο. Πιστεύω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι πράγματι το νομοσχέδιο αυτό είναι σε αυτήν την κατεύθυνση.

 

Τέλος, ο κύριος εισηγητής της Αντιπολίτευσης είπε το ίδιο πράγμα, ότι με το άρθρο 67 δίνετε υπερεξουσία στον Υπουργό και αυτό είναι το άρθρο, όπως το είπε ο κ. Αρσένης χθες, «νομοσχέδιο ελέω Άδωνι Γεωργιάδη».

 

Επανέρχομαι: Το άρθρο 67 πράγματι ρυθμίζει και δίνει τη νομική εξουσιοδότηση στον εκάστοτε Υπουργό Ανάπτυξης και στον εκάστοτε συναρμόδιό του υπουργό να ρυθμίζει δια υπουργικών αποφάσεων κανονιστικού τύπου ζητήματα. Γιατί αυτό; Είναι εφεύρεση δική μου, για να πάρω εγώ μία υπερεξουσία γιατί ονειρεύομαι να έχω υπερεξουσία στις λαϊκές αγορές; Όχι. Διότι σύμφωνα με τους κανόνες καλής νομοθέτησης, που προτείνει η Επιτροπή που έχουμε συστήσει στη Βουλή, οι κανονιστικές πράξεις πρέπει να ρυθμίζονται με υπουργικές αποφάσεις και όχι δια νόμου, γι’ αυτό. Και αυτό είναι πλέον ένα τυπικό παράδειγμα νομοθέτησης σε όλα τα νομοσχέδια που έρχονται στη Βουλή γιατί οι κανονιστικές πράξεις, επαναλαμβάνω, περνάνε δια υπουργικών αποφάσεων και όχι δια νόμου. Βρήκατε και εδώ μια μεγάλη δήθεν συνωμοσία.

Και το αποκορύφωμα, το οποίο ειλικρινά το θεωρώ πια εξωφρενικό, υπήρξαν βουλευτές, κύριε Χαρίτση, δυστυχώς στην κοινοβουλευτική σας ομάδα που μίλησαν δριμύτατα εναντίον των άρθρων για την απλοποίηση στα ζητήματα της παιδείας που υπάρχουν μέσα στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά σχολεία και τα κέντρα ελευθέρων σπουδών κλπ. Τους εξήγησα –ήλπιζα να το είχατε κάνει εσείς, αλλά δεν το κάνατε- ότι τα άρθρα αυτά έχουν μπει στο παρόν νομοσχέδιο μόνον και μόνον για να εκπληρώσουμε το μνημόνιο ΣΥΡΙΖΑ και τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ του 2016.

 

Υπενθυμίζω για τους Βουλευτές που μπορεί να μην έχουν παρακολουθήσει τη συζήτηση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν κυβέρνηση το 2016 ψήφισε έναν γενικό νόμο περί απλοποιήσεων και στο μνημόνιο που υπέγραψε και στον μηχανισμό ενισχυμένης εποπτείας που υπέγραψε έβαλε κάποια χρονικά όρια που θα έπρεπε οι επόμενες κυβερνήσεις να ρυθμίσουν νομοθετικά την ταχύτερη αδειοδότηση διαφόρων οικονομικών δραστηριοτήτων. Κατ’ εφαρμογή αυτού του νόμου ΣΥΡΙΖΑ και του μνημονίου ΣΥΡΙΖΑ έχουμε ψηφίσει -και λέω «έχουμε» όχι μόνο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, εδώ- δύο δικά μου νομοσχέδια απλοποιήσεων που, επειδή ήρθαν σε εφαρμογή του μνημονίου ΣΥΡΙΖΑ και είναι η συμφωνία με τους θεσμούς, όπως λέγεται η τρόικα στη μετά ΣΥΡΙΖΑ εποχή, τα ψήφισε και σωστά και η Αξιωματική Αντιπολίτευση.

 

Στο δεύτερο νομοσχέδιο η παιδεία δεν είχε συμπεριληφθεί. Σας είχα πει τότε ότι είναι όλη η πρόβλεψη του μνημονίου σας εκτός της παιδείας γιατί δεν είχε ολοκληρώσει το Υπουργείο Παιδείας με τους θεσμούς τη σχετική διαπραγμάτευση για να μας δώσει εγκαίρως τα άρθρα του νόμου για να τα βάλουμε στο τότε νομοσχέδιο που και εσείς ψηφίζατε. Και η συμφωνία με τους θεσμούς ήταν ότι στο πρώτο επόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης θα συμπεριληφθούν και αυτά τα δύο άρθρα που δεν προλάβαμε να βάλουμε στον προηγούμενο νόμο που ψηφίσατε. Αυτόν τον νόμο που ψηφίσατε τα δύο άρθρα που δεν προλάβατε να ψηφίσετε γιατί δεν τα βάλαμε μέσα τα βάλαμε στο παρόν νομοσχέδιο. Και αυτά τα άρθρα τώρα, που είναι του δικού σας νόμου, σηκώνεστε ένας-ένας στη Βουλή και τα καθυβρίζετε. Άντε βγάλε άκρη! Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να βγάλει άκρη με εσάς.

 

Έρχεστε στη Βουλή μόνο και μόνο για να πείτε τις ιστορίες σας χωρίς να έχετε διαβάσει το νομοσχέδιο, χωρίς να έχετε καταλάβει τι είναι αυτά τα άρθρα. Γιατί ένας που έχει διαβάσει καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να είσαι βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, να έχεις ψηφίσει τους δύο προηγούμενους νόμους των απλοποιήσεων, να έχεις ψηφίσει νόμο κεντρικό απλοποιήσεων και να κατηγορείς την παρούσα Κυβέρνηση γιατί φέρνει άρθρα περί απλοποιήσεων. Ε, αυτό καταλαβαίνετε είναι «άνω ποταμών». Απλώς δείχνει ότι, δυστυχώς, το επίπεδο της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως δεν είναι αυτό που αρμόζει στη χώρα μας. Η χώρα χρειάζεται καλύτερη Αξιωματική Αντιπολίτευση και χρειάζεται καλύτερη κοινοβουλευτική συζήτηση.

 

Σήμερα θα υποστείτε κοινοβουλευτική ήττα. Και λέω ήττα διότι κάνατε αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας νομίζοντας ότι κάποιοι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν θα ψηφίσουν το άρθρο, αλλά θα διαπιστώσετε ότι όλα τα άρθρα θα ψηφιστούν από όλους τους Βουλευτές. Αφού μαζί με τους αξιότιμους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας συνδιαμορφώσαμε το νομοσχέδιο, τι να καταψηφίσουν; Τον δικό τους νόμο; Άρα, θα υποστείτε σε λίγα λεπτά και μία κοινοβουλευτική ήττα, όπως έχετε υποστεί και έξω στην κοινωνία ήττα στις λαϊκές αγορές. Σας είπα σε έξι μήνες πάμε με κάμερα μαζί όποιος θέλετε από τον ΣΥΡΙΖΑ να περπατήσουμε σε μια λαϊκή αγορά και θα δείτε τι θα σας λένε.

Αντί να προσπαθούμε να συνεννοηθούμε σαν πολιτισμένοι άνθρωποι, καλόπιστα και να δίνουμε στους ανθρώπους ένα αξιοπρεπές μέλλον, έρχεστε εδώ και λέτε «καταργείτε τις λαϊκές αγορές», «πάτε κόντρα στον Ελευθέριο Βενιζέλο», «δίνετε τις λαϊκές αγορές στα σούπερ μάρκετ», κάνετε το ένα, κάνετε το άλλο, τα οποία είναι μόνο στη φαντασία σας.

Κλείνω αναφέροντας για τα Πρακτικά τους αριθμούς των τροπολογιών που κάνουμε δεκτές, για να μην γίνει παρεξήγηση. Η με γενικό αριθμό 1109 και ειδικό 85 γίνεται δεκτή. Η με γενικό αριθμό 1111 και ειδικό 87 γίνεται δεκτή. Η με γενικό αριθμό 1115 και ειδικό 90 γίνεται δεκτή. Η με γενικό αριθμό 1113 και ειδικό 89 γίνεται δεκτή. Η με γενικό αριθμό 1112 και ειδικό 88 γίνεται δεκτή. Μόνο εδώ να πω για τα Πρακτικά πάλι ότι έχει αποσυρθεί η αρχική κατατεθείσα τροπολογία σχετικά με τον τρόπο εκλογής στα συνδικαλιστικά όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας. Αυτή έχει διαγραφεί. Δεν είναι μέσα σε τροπολογίες τις οποίες πρόκειται να υπερψηφίσουμε. Το λέω γιατί ρωτήθηκα και από κάποιους συναδέλφους αν τελικά υπάρχει ή όχι αυτή η τροπολογία και θέλω να υπάρχει στα Πρακτικά ότι αυτή η τροπολογία δεν ψηφίζεται σήμερα, δεν υπάρχει μέσα στο σώμα αυτού του νομοσχεδίου.

 

Κλείνοντας, θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω καθεμιά και καθέναν προσωπικά από τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι πιστεύω ότι σε αυτό το νομοσχέδιο βοήθησαν πραγματικά την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης να διαμορφώσει το τελικό ψηφισθέν νομοσχέδιο κατά τέτοιον τρόπο που αίρει όλες τις ανησυχίες και των παραγωγών και των εμπόρων λαϊκών αγορών. Δεν θα αναφερθώ ονομαστικά στον καθένα γιατί μπορεί να ξεχάσω κάποιον. Ξέρετε όμως όλοι σας ότι έχω κάνει δεκτές πλείστες όσες αλλαγές όπως ετέθησαν μέσα στην κοινοβουλευτική μας συζήτηση τόσο στις Επιτροπές όσο και στις ενδελεχείς συζητήσεις που κάναμε στα πλαίσια της κοινοβουλευτικής μας ομάδας. Και θέλω να ξέρετε ότι έτσι είναι ο ωραίος τρόπος νομοθέτησης, όλοι μαζί να συνδιαμορφώνουμε νομοσχέδια που απηχούν την αντίληψη της κοινωνίας για ιδιαιτέρως σοβαρά λαϊκά ζητήματα.

 

Διότι ό,τι και να λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και η Αριστερά στην Ελλάδα, εμείς δεν παραχωρούμε στην Αριστερά ούτε τον λαϊκό μας χαρακτήρα, ούτε την εκπροσώπηση της μεσαίας τάξης, ούτε την εκπροσώπηση των αγροτών. Εμείς είμαστε η λαϊκή παράταξη του τόπου και αυτό αποδεικνύουμε σήμερα.

Σας ευχαριστώ θερμώς».

 

 

 

 

 

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό.

 

 

Ολόκληρη η συνέντευξη στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=KCFzGsbhki0