Η Ελλάδα διαθέτει ένα αξιόπιστο εμπορευματικό και μεταφορικό δίκτυο. Σύμφωνα με την σχετική κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας (Logistics PerformanceIndex), η χώρα μας κατατάσσεται στην τεσσαρακοστή δεύτερη θέση ανάμεσα σε εκατόν εξήντα κράτη, θέση βελτιωμένη συγκριτικά με το παρελθόν. Ωστόσο πολλά μπορούν ακόμη να γίνουν καθώς, η θέση αυτή αντανακλά περισσότερο τις λιμενικές υποδομές μας (με πρώτο τον λιμένα του Πειραιά) και λιγότερο τις πολλές αναξιοποίητες δυνατότητες μας στις άλλου τύπου υποδομές. Αναφέρω συγκεκριμένα την αναγκαιότητα:
Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με ορίζοντα το 2037, η βελτίωση του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί διακριτό πυλώνα με προγραμματισμένες παρεμβάσεις για:
Η Ελλάδα δέσμευσε σημαντικούς χρηματοδοτικούς πόρους συνολικού ύψους οκτώ δις ευρώ για την ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών της και της εφοδιαστικής αλυσίδας στα επόμενα χρόνια, κύρια μέσα από τρία χρηματοδοτικά εργαλεία: την Πολιτική Συνοχής 2021-2027, το Connecting Europe Facility 2.0και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Συγκεκριμένα:
Η χώρα μας διαθέτει μία ολοκληρωμένηστρατηγική για την ανάπτυξη του εμπορευματικού δικτύου στην επόμενη δεκαετία, τους απαιτούμενους πόρους για να την υλοποιήσει και προωθεί τιςαναγκαίες μεταρρυθμίσεις (σιδηρόδρομος) που θα της επιτρέψουν να αξιοποιήσει τις σημαντικές γεω-οικονομικές δυνατότητες της στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.
*Ο Δημήτρης Σκάλκος είναι γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Comments are closed.