Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

 

equi fund

infogov

progamma eidikou skopou aigaiou

Συνέντευξη Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Παπαδεράκη στο ΑΠΕ και στη δημοσιογράφο Εύη Παπαδοσηφάκη.

papaderakis photoΣυμπληρώνετε σχεδόν δύο χρόνια στη θέση του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Καταναλωτή και είδατε την αγορά να λειτουργεί και να αλλάζει υπό την πίεση της κρίσης, των capital controls  αλλά και μεγάλων ανακατατάξεων στο λιανεμπόριο. Τα capital control  επηρέασαν τη λειτουργία της αγοράς; Πως βλέπετε να διαμορφώνεται το Ελληνικό λιανεμπόριο στα χρόνια που έρχονται;

Όσον αφορά τη περίοδο των «capital controls»  αυτό που οφείλω να πω είναι ότι η αγορά αντέδρασε πολύ πιο ψύχραιμα απέναντι στις δυσκολίες που ανέκυψαν λόγω της διαπραγμάτευσης από ό, τι καταστροφολογικά διογκώνουν και συνειδητά επιβαρύνουν ορισμένοι πολιτικοί και «άλλοι» εγχώριοι κύκλοι συμφερόντων. Μη ξεχνάμε όμως ότι εξαιτίας αυτής της διαπραγμάτευσης μπορούμε να μιλάμε σήμερα για μέτρα απομείωσης του Δημόσιου χρέους και έχουμε υποχρέωση πρωτογενών πλεονασμάτων αρκετά μικρότερων από αυτά που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση παρότι συνολικά δεν είχε το αποτέλεσμα που απαιτείτο και όλοι προσδοκούσαμε. Καλό είναι επίσης να επισημάνουμε ότι τα «capital controls»  δεν ήταν επιλογή και «εργαλείο» διαπραγμάτευσης εκ μέρους της κυβέρνησης αλλά αναγκαστικό μέτρο άμυνας του εγχώριου τραπεζικού συστήματος έναντι της χρηματοπιστωτικής ασφυξίας που μας επιβλήθηκε. Ανεξάρτητα όμως από αυτά, οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων το πρώτο διάστημα, προκάλεσαν αναμφισβήτητα μία σειρά προβλημάτων στις επιχειρήσεις με κυριότερες τη κρίση εμπιστοσύνης από τις επιχειρήσεις του εξωτερικού, επέτειναν την έλλειψη ρευστότητας και εξάλειψαν τα περιθώρια πίστωσης για τις εγχώριες επιχειρήσεις. Όλα αυτά δοκίμασαν τα αντανακλαστικά της κυβέρνησης. Ως υπουργείο Οικονομίας αντιδράσαμε πολύ νωρίς αποτρέποντας ελλείψεις σε βασικά αγαθά και αντιδράσεις πανικού ελαχιστοποιώντας τις αναπόφευκτες επιπτώσεις. Είναι άξιο προσοχής άλλωστε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ κατά το 2015 οι εισαγωγές στη χώρα μας(πλην πετρελαιοειδών) παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με το 2014 κατά 0,9% ενώ οι εξαγωγές κατά 8,6%. Σημαντικά θεωρώ όμως και τα «παράπλευρα οφέλη» από αυτήν τη δύσκολη περίοδο. Πέρα από την ραγδαία επέκταση των ηλεκτρονικών πληρωμών και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώρια προϊόντα, για τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου σημαντικό ήταν η ουσιαστική συνεργασία με τους φορείς της αγοράς που μας επέτρεψε τη διαφύλαξη και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης βασισμένης στο κοινό όραμα της ανάπτυξης που φέρνει συνεχώς έμπρακτα αποτελέσματα. Όσον αφορά τον τομέα του λιανεμπορίου που με ρωτάτε, είναι κοινότυπο να αναφέρω τις μεγάλες αλλαγές που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια λόγω της διάρρηξης των διασυνοριακών εμποδίων, της καθετοποίησης των μεγάλων αλυσίδων και της αλματώδους ανάπτυξης της ενιαίας ψηφιακής αγοράς. Το βασικό μας μέλημα ως Γενική Γραμματεία Εμπορίου, είναι να διασφαλίσουμε πλαίσιο ανάπτυξης υγιούς ανταγωνισμού στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά, να δώσουμε ορίζοντα στις μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου, αποτρέποντας έτσι καταστάσεις ολιγοπωλιακού ή και μονοπωλιακού χαρακτήρα και να προωθήσουμε λύσεις που θα εξασφαλίζουν τη στήριξη και προώθηση της εγχώριας παραγωγής, καθώς και τη βιώσιμη λειτουργία του συνόλου των επιχειρήσεων. Ο δρόμος για το μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του λιανεμπορίου θα περάσει μέσα από τις συνέργειες, τη δικτύωσή τους με εγχώριες παραγωγικές επιχειρήσεις, την ανάπτυξη μεθόδων και μορφών ηλεκτρονικού εμπορίου και την παράλληλη ανάπτυξη ισχυρού πλέγματος επιχειρήσεων Logisticsκαι συνδυασμένων μεταφορών.

Κύριε Παπαδεράκη, οι φορείς της επιχειρηματικότητας ακόμη και αυτές τις ημέρες επισημαίνουν στην κυβέρνηση ότι οι μικρομεσαίοι έχουν φτάσει στα όριά τους. Τι περιλαμβάνει η ατζέντα σας για το προσεχές διάστημα για τα βασικότερα αιτήματα του κλάδου;

Δυστυχώς δεν είναι μόνο οι μικρομεσαίοι που πιέζονται όλα αυτά τα χρόνια. Είναι και οι πάνω από 1 εκατ. άνεργοι συμπολίτες μας και οι εκατοντάδες χιλιάδες μερικώς ή επισφαλώς εργαζόμενοι. Αν σκεφθούμε - και έτσι πρέπει- με όρους κοινωνίας σε κάθε περίπτωση προτεραιότητα έχουν οι πιο αδύναμοι σε κάθε στρώμα της κοινωνίας. Μη ξεχνάμε ότι πριν δύο χρόνια, η χώρα ήταν στα πρόθυρα ανθρωπιστικής κρίσης. Μην παραβλέπουμε το δεδομένο ότι σήμερα έχει εξαλειφθεί ο κίνδυνος της προσωποκράτησης για χρέη στο Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία και κανείς πολίτης δεν είναι χωρίς ιατροφαρμακευτική κάλυψη. Μην ξεχνάμε ότι οι αλλεπάλληλες ρυθμίσεις των 100 δόσεων ήταν πριν ένα μακρινό όνειρο. Είναι σημαντικά αυτά, χωρίς βέβαια αυτό να μας επιτρέπει να μη δούμε τα ακόμα πιο σημαντικά που είναι μπροστά μας. Μετά την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών σημαντικό είναι και η ολοκλήρωση του πλαισίου διευθέτησης των επιχειρηματικών «κόκκινων δανείων» γεγονός το οποίο σε συνδυασμό με το νέο πτωχευτικό δίκαιο και το νομοθετικό πλαίσιο για τη 2η ευκαιρία ολοκληρώνουν έναν ασφαλή μηχανισμό ήπιας εξυγίανσης της επιχειρηματικής βάσης της χώρας. Παράλληλα έχουμε μεγάλη ανάγκη από νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα. Από πολλές νέες επιχειρήσεις θεμελιωμένες σε υγιείς βάσεις. Πολλές νέες επιχειρήσεις από νέους επιχειρηματίες αλλά και από παλιούς σε νέα σχήματα που μετασχηματίζουν παλαιά ή δημιουργούν νέα πιο ισχυρά. Με σαφές επιχειρηματικό σχέδιο και καινοτόμες ιδέες, με πνεύμα συνέργειας και προοπτική ένταξης σε παραγωγικές αλυσίδες αξίας.

Η προσπάθεια η δική μας για δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος προς την επιχειρηματικότητα στο σύνολό της, δε θα στηρίζεται στη στενή προστασία συντεχνιακών συμφερόντων και αναπαραγωγή νοσηρών επιχειρηματικών αντιλήψεων αλλά σε βιώσιμες, ρεαλιστικές και κοινωνικά ωφέλιμες λύσεις. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί δύο πολύ σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες. Η πρώτη αφορά το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις που αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τις ΜμΕ, διευκολύνοντας τη συμμετοχή τους, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, μέσω της ενθάρρυνσης και πρόκρισης της διαίρεσης των μεγάλων δημοσίων συμβάσεων σε τμήματα με σκοπό την ενίσχυση της συμμετοχής των ΜμΕ. Ειδικότερα, οι Κεντρικές Αρχές Αγορών διαιρούν υποχρεωτικά τις συμβάσεις που αναθέτουν σε χωριστά τμήματα, καθορίζοντας το μέγεθος και το αντικείμενο των τμημάτων αυτών. Η δεύτερη, το νομοσχέδιο για την απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, με τις Υπηρεσίες Μιας Στάσης, που κινούνται στο μοντέλο της δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης. Γενικότερα, ως Γενική Γραμματεία, σχεδιάζουμε πάντα σε συνεργασία με τους φορείς της αγοράς, και υλοποιούμε στρατηγικές δράσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και στην καινοτομία των εμπορικών επιχειρήσεων. Η συνεργασία αυτή έχει φέρει ήδη χρήσιμα αποτελέσματα σε μια σειρά από τομείς, όπως την ανάπτυξη στρατηγικής για το ηλεκτρονικό εμπόριο βάσει μελέτης που υλοποιήσαμε, αλλά και την άμεση ολοκλήρωση του Κώδικα Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Επίσης, ολοκληρώνουμε την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για το υπαίθριο εμπόριο με απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και ανανέωσης, με διασφάλιση της βιωσιμότητας των επαγγελματιών και εξορθολογισμό των διοικητικών κυρώσεων προκειμένου να προασπίσουμε τη νομιμότητα, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη σε όλες τις εκφάνσεις της υπαίθριας εμπορικής δραστηριότητας. Ακόμη, μελετούμε την αντιμετώπιση του φαινομένου των καθυστερήσεων των πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές, εξετάζοντας τη δυνατότητα λήψης μέτρων για εξισορρόπηση των χρόνων αποπληρωμής των εγχώριων προμηθευτών του κλάδου, σε αντιστοιχία με τα όσα ισχύουν για τους ξένους προμηθευτές τυποποιημένων εισαγόμενων προϊόντων, και με έμφαση σε όσους ασχολούνται με τα φρέσκα προϊόντα. Προχωράμε επίσης, και σε μια σειρά άλλων νομοθετικών πρωτοβουλιών που ρυθμίζουν την αγορά, όπως μέτρα υπέρ του καταναλωτή με αποσαφήνιση των όρων στο Ν. 2251/94 περί προστασίας των καταναλωτών, προώθηση της εξωδικαστικής και ηλεκτρονικής επίλυσης των διαφορών που συχνά ανακύπτουν μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών και ρύθμιση του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ιδιωτικών αγορών, πάντα στη βάση της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος.

Υπάρχουν στρεβλώσεις σήμερα στην αγορά; Η προστασία του καταναλωτή έχει θωρακιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπει το δίκαιο της ΕΕ; Υπάρχουν ανοικτά θέματα σε αυτό το πεδίο που ασχολείστε μαζί τους; 

Το υπάρχον νομοθετικό πλέγμα που διέπει σήμερα την προστασία των καταναλωτών δεν πετυχαίνει να τον καταστήσει απόλυτα ενήμερο, σχετικά με τα νόμιμα δικαιώματα του, ειδικά όσον αφορά την πώληση καταναλωτικών αγαθών και τη διάκριση της νόμιμης και εμπορικής εγγύησης,  με αποτέλεσμα να καθιστά την προστασία του αδύναμη και τη δυνατότητα δικαστικής διεκδίκησης των νόμιμων δικαιωμάτων του χρονοβόρα, ιδιαιτέρα δαπανηρή και κατ΄ουσίαν ανέφικτη. Αντίστοιχα, οι υποχρεώσεις που τίθενται στους Έλληνες προμηθευτές, τους δημιουργούν νομική αβεβαιότητα ενώ πολλές φορές φαίνεται να είναι περισσότερο επιβαρυντικές σε σχέση με όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η δυνατότητα  των ελληνικών επιχειρήσεων να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά. Παράλληλα, στον τομέα του  ηλεκτρονικού εμπορίου δεν επιτρέπεται η εφαρμογή αυτοματοποιημένων διαδικασιών. Με την προτεινόμενη τροποποίηση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου, προχωρούμε στην αποσαφήνιση των δικαιωμάτων και των αντίστοιχων υποχρεώσεων των καταναλωτών και προμηθευτών και υιοθετείται ένας ενιαίος ορισμός του καταναλωτή, σύμφωνος με την ευρωπαϊκή πρακτική,  με ουσιαστικό κριτήριο για τον χαρακτηρισμό του ως καταναλωτή την κάλυψη των ιδίων καταναλωτικών αναγκών και  την ερασιτεχνική ιδιότητα του με την οποία συμβάλλεται σε μια συναλλαγή.

Εισακούστηκαν από τους θεσμούς οι προτάσεις και οι αξιολογήσεις του ΚΕΠΕ για την εργαλειοθήκη; Μέσα από τη διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των θεσμών και από όσα προτείνουν οι εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ είχατε το περιθώριο να διασφαλίσετε παραδοσιακές μορφές επιχειρηματικότητας;

Προκαταβολικά επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι η Εργαλειοθήκη ΙΙΙ που προέκυψε μέσα από ένα εντατικό διάλογο σε τεχνικό επίπεδο με τον ΟΟΣΑ αποτελείται από 350 περίπου συστάσεις οι οποίες σε ότι αφορά το εμπόριο τις θεωρώ σε μεγάλο βαθμό «λογικές» και με πιο ομαλή διαδικασία εφαρμογής. Συγχρόνως σημαντικό βήμα για τη «διόρθωση» συστάσεων από τις Εργαλειοθήκες Ι και ΙΙ ήταν η αξιολόγηση επιπτώσεων που έγινε από το ΚΕΠΕ. Στις νέες συστάσεις, εμπεριέχονταν βασικές διατάξεις της καταναλωτικής νομοθεσίας, αλλά και συστάσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για το εμπόριο, που στοχεύει κυρίως στην ενίσχυση και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ακόμη, ρυθμίζεται το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των ιδιωτικών χονδρεμπορικών αγορών, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν παράλληλα με τις Κεντρικές Αγορές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, που θα διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας τους. Με αυτό τον τρόπο, ενισχύουμε τον ανταγωνισμό με διευκόλυνση της εισόδου νέων προμηθευτών στην αγορά, υπό προϋποθέσεις, με άμεσα οφέλη για τους καταναλωτές, όσον αφορά τις τιμές και την ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων. Ακόμη, υιοθετήθηκαν τέσσερα επιπλέον μέτρα υπέρ των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας, όπως η αποσύνδεση της διάρκειας αποκλειστικής συμφωνίας μεταξύ πρατηριούχων και χονδρεμπόρων με απελευθέρωση των πρώτων, το άνοιγμα της λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και για άλλες νομικές μορφές εταιρειών, πέραν των ΙΚΕ, η ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου εταιρικής εποπτείας και εταιρικών μετασχηματισμών και τέλος ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τις εμπορικές εκθέσεις που θα δώσει μεγάλη ώθηση στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και στην ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και της εξωστρέφειας. Αναφορικά με την υλοποίηση των συστάσεων του ΚΕΠΕ, υιοθετήθηκαν δύο πολύ σημαντικές προτάσεις που ήταν στη βάση της μελέτης αξιολόγησης της εφαρμογής της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑυπό το πρίσμα των αρχών της καλής νομοθέτησης και της επιστημονικής ανάλυσης, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από το 2010, και αφορούσαν την λειτουργία των αρτοποιείων και τις εκπτώσεις και προσφορές. Αυτή η διαδικασία της υιοθέτησης μέτρων αναλογούντων των συνθηκών της δραστηριοποίησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας, επιτρέπει την διόρθωση των στρεβλώσεων στον κλάδο του λιανικού εμπορίου. Ειδικότερα, η διατήρηση της περιοδικότητας των εκπτωτικών περιόδων, ενισχύεται ακόμη περισσότερο με τη νομοθετική ρύθμιση των ενδιαμέσων εκπτώσεων, ενώ με την ανάθεση της αρμοδιότητας καθορισμού του χρονικού διαστήματος αυτών από τις Περιφερειακές Αρχές, συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και στη λήψη αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη την τοπική επιχειρηματικότητα, τα προβλήματα και τις ανάγκες της.

Με τη  νομοθετική ρύθμιση για τη σύσταση και απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης επιχειρήσεων εκτιμάται ότι επιτυγχάνεται το ζητούμενο του φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη χώρα μας; Τα οφέλη θα είναι άμεσα; Θα μπορεί το ΓΕΜΗ βάσει του μέχρι τώρα επιπέδου λειτουργίας του, να ανταποκριθεί;

Ασφαλώς χρειάζονται πολλά ακόμα. Σχεδιάζονται επόμενα βήματα μέσα από την διεύρυνση και αναβάθμιση των Υπηρεσιών μιας στάσης (ΥΜΣ) καθώς και νέων κατηγοριών επιχειρήσεων που θα ενταχθούν στο σύστημα της αυτοαδειοδότησης. Πρόκειται για μία σημαντική μεταρρυθμιστική προσπάθεια του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στο πλαίσιο διευκόλυνσης της υγιούς επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, με όρους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Έτσι, για πρώτη φορά θα δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας επιχείρησης εξ αποστάσεως, μειώνοντας τους πραγματικούς χρόνους σύστασης στο ελάχιστο, αλλά και του κόστος σύστασης , με δυνατότητα δωρεάν σύστασης για τον πρώτο έτος εφαρμογής και 30% μείωση του κόστους που θα απαιτούνταν με τη σύσταση ενώπιον της φυσικής ΥΜΣ, για τα υπόλοιπα έτη. Μία ακόμη σημαντική καινοτομία αυτής της εφαρμογής είναι η δραστική μείωση της γραφειοκρατίας, αφού το ΓΕΜΗ και συγκεκριμένα η υπηρεσία του businessportalπου θα το υποστηρίζει, θα είναι διασυνδεδεμένο και με άλλα Μητρώα, όπως το TAXISNETγια να αντλεί στοιχεία των υπό σύσταση επιχειρήσεων. Για να αποδώσει τα μέγιστα όλος αυτός ο σχεδιασμός, είμαστε σε συνεχή εποικοδομητική συνεργασία τόσο με τη ΓΓΔΕ για το φορολογικό σκέλος και την απόδοση του κλειδάριθμου από τις ΥΜΣ, όσο και με το υπουργείο Εργασίας για θέματα ασφαλιστικών φορέων. Ασφαλώς, απαιτούνται να ληφθούν υποστηρικτικά μέτρα ώστε να ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα του Μητρώου του ΓΕΜΗ, ώστε να συμβάλλει καθοριστικά στην έγκαιρη και αξιόπιστη εκκαθάριση των αδρανών επιχειρήσεων που επιβαρύνονται με το αναδρομικό κλείσιμο, όσο και στο υποστηρικτικό ρόλο που οφείλει να έχει προς τους επιχειρηματίες που προκύπτει ως πάγιο αίτημα των φορέων, αλλά και από τα δύο ερωτηματολόγια μέτρησης της ικανοποίησης των επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες ΥΜΣ και ΓΕΜΗ, που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τα συμπεράσματα των οποίων λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη. Το ΓΕΜΗ είναι πλέον ανάγκη να αναβαθμιστεί περαιτέρω σε επίπεδο λειτουργίας και άμεσης αποτύπωσης των επιχειρηματικών μεταβολών. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να γίνουν πράξη διαλειτουργικότητες με τα αλλά συναφή μητρώα, να αξιοποιηθεί ως εργαλείο εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων και μέσο, μεταξύ άλλων, για την αναβάθμιση του ρόλου των Επιμελητηρίων τα οποία έχουν και την ευθύνη της λειτουργικής του υποστήριξης. Πιστεύω ακράδαντα ότι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της κυβέρνησης στο τομέα της Δημόσιας Διοίκησης είναι να μην επιτρέψει ο υπηρεσιακός απομονωτισμός που κυριαρχεί σε επίπεδο διοικητικών μονάδων και υπηρεσιών διαφορετικών υπουργείων, να διαιωνιστεί και στο επίπεδο των πληροφοριακών συστημάτων και μητρώων.

Στην κατεύθυνση διαμόρφωσης συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού εντάσσεται και η καταπολέμηση του παράνομου εμπορίου. Πρόσφατα ο ΟΒΙ έδωσε στοιχεία όπου γίνεται λόγος για απώλειες εσόδων πάνω από 2,5 δισεκ. ευρώ για την οικονομία και με τη χώρα μας να κατέχει την πρώτη θέση στην ΕΕ στην απώλεια θέσεων εργασίας εξαιτίας του φαινομένου. Τι δράσεις υλοποιείτε στην κατεύθυνση αυτή;

Αναμφισβήτητα, το παρεμπόριο επιφέρει μία σειρά αρνητικών συνεπειών για την οικονομία και τη λειτουργία της αγοράς, αφού ισοδυναμεί με μεγάλη απώλεια εσόδων, στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και βλάπτει την κοινωνική ευημερία. Η μέχρι σήμερα λειτουργία του Συντονιστικού Κέντρου για την Καταπολέμηση του Παρεμπορίου (ΣΥΚΑΠ) που λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή στοχεύει στην καταπολέμηση του παρεμπορίου στην πηγή, ενώ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας και σύμφωνα πάντα με ανάλογο σχεδιασμό και κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου, διενεργούμε ελέγχους σε όλο το φάσμα της εμπορικής δραστηριότητας, δηλαδή σε εμπορικές επιχειρήσεις λιανικής και χονδρικής πώλησης, καθώς και σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Παράλληλα, η διυπουργική ομάδα εργασίας, που έχει συσταθεί το τελευταίο εξάμηνο για πρώτη φορά από καταβολής του ΣΥΚΑΠ, και λειτουργεί με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην εποπτεία της αγοράς, εποπτικών αρχών, όπως η ΓΓΕΠΚ, το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, η Οικονομική Αστυνομία και ο ΕΦΕΤ, έχει οδηγήσει σε στοχευμένους ελέγχους και μετρήσιμα ορατά αποτελέσματα. Σαφώς, η λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών, είναι μόνο η μία οδός για τη ρύθμιση της αγοράς και τον περιορισμό των φαινομένων καταπάτησης των προβλεπόμενων εκ του νόμου υποχρεώσεων εκ μέρους όλων των συμβαλλομένων μερών σε όλη τη διαδικασία διακίνησης και εμπορίας των προϊόντων. Θεωρούμε υψίστης σημασίας να υπάρξουν μηχανισμοί ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών και των επιχειρήσεων που να επικουρούν τις συντονισμένες δράσεις των δομών του Κράτους, τις οποίες και προωθούμε μέσω της αγαστής συνεργασίας που έχουμε αναπτύξει με τους φορείς της αγοράς και τις ενώσεις καταναλωτών.

Το υπουργείο Οικονομίας συμμετέχει στη διαμόρφωση της νομοθεσίας για την οικονομία διαμοιρασμού. Πού εστιάζετε;
Η ραγδαία ανάπτυξη της οικονομίας διαμοιρασμού και η συνεισφορά της στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου, κατέστησε αναγκαία τη νομοθετική ρύθμιση αυτής, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού. Η δική μας η συνεισφορά, σχετίζεται με τη εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συνεργατική οικονομία. Θα πρέπει ωστόσο να διευκρινίσουμε ότι μέσω της νομοθέτησης της διαδικασίας, δεν αποσκοπούμε ασφαλώς στην απαγόρευσή της, αλλά στην εισαγωγή ενός ιδιαίτερα φιλικού πλαισίου για όσους επιθυμούν να αξιοποιήσουν τα ακίνητά τους μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων (μέχρι 90 ημέρες ετησίως), κάτω όμως από αυστηρές προϋποθέσεις που θα αφορούν πρωτίστως το περιβάλλον της πλατφόρμας που θα μεσολαβεί για τις συναλλαγές, ώστε να είναι σε συμφωνία με τις προδιαγραφές της ελληνικής κυβέρνησης για αυτής της μορφής τις δραστηριότητες, αποτρέποντας φαινόμενα φοροδιαφυγής και διασφαλίζοντας τους όρους υγιούς ανταγωνισμού και προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή. Σε αυτή τη κατεύθυνση θα υπάρξουν άμεσα πρωτοβουλίες συνεννόησης με τις αντίστοιχες ηλεκτρονικές πλατφόρμες.



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn